Kangaroo Island

Oceania » Australia » South Australia » Kangaroo Island
December 18th 2010
Published: December 18th 2010

Vi havde nogle forrygende sidste dage i Perth med nogle absolut fantastiske mennesker, som vi kom til at savne RIGTIG MEGET.
Hostelet i Perth var fucked-up, der skete mange maerkelige ting.
Den ene dag blev en fra rengoeringspersonalet arresteret for drug-dealing, og en anden kom en pige ned med haenderne fulde af blod og sagde, at der var slaaskamp paa vaerelset, og spurgte om vi havde et plaster - hvilket absolut ikke var nok til at daekke hendes saar.
Den sidste aften hoerte vi pludselig raab og skrig og saa ting falde ned uden for vinduet - der var lebbe-fight mellem receptionisten og hendes kaereste - og dette skete aabenbart hver uge fortalte dem der havde boet paa hostlet i et stykke tid - det var sjovere end TV. Politiet kom hurtig og fik styr paa sagerne, selvom raaberiet fortsatte i et stykke tid. Drama-hostel :P
Vi blev noedt til at forlade Perth og tage afsked med de mennesker vi var kommet til at holde af, selvom vi ikke havde lyst, men vi havde jo et fly der gik mod Adelaide.

Blandt de foerste mennesker vi saa i Adelaide var 2 kendte ansigter - det hollandske par vi havde moedt baade i Broome og paa et roadhouse paa Vestkysten. Det var da pudsigt, saa vi fik os lige en snak med dem :P
Vi spenderede en nat i lufthavnen, eller det ville sige, at lufthavnen blev lukket om natten. Men alt lufthavnspersonalet fortalte os, at vi kunne sove GRATIS paa baenkene i en lufthavnscafes udendoersarealer - saa det gjorde vi.
Vi vaagnede forholdsvis sent (kl. 10) - og paa dette tidspunkt var vi flyttet indenfor i lufthavnen - og travlheden var allerede begyndt, saa vi maa have sovet ret godt :P

Vi havde vores hyr med at finde et hostel i Adelaide, for The Cricket Master Games skulle til at begynde, saa folk kom langvejs fra for at foelge med i dette. Tilsidst fandt vi dog et hostel, der lavede et specialt tilbud til os fordi de ikke havde flere sovesals-senge tilbage, saa de flyttede os ind i et 3-mandsvaerelse til samme pris som en sovesal.
Dagen i Adelaide var forholdsvis kedelig, og vi fortroed at vi ikke var blevet i Perth en dag ekstra.

Vi forlod dog hurtig Adelaide igen, for allerede dagen efter gik vores rejse mod Kangaroo Island.
Det var et meget lille fly med plads til 33 mennesker vi skulle med. Man skulle selv gaa ud til flyet, saa man foelte sig som en hel celebrity, der gik ud til sit privatfly. Dette privatfly skulle bare deles med 15 andre :P
Flyveturen skulle vare 35 minutter, men var vaesentlig kortere.
Vi ankom til en lille bitte lufthavn med 1 landingsbane og 2 gates, men kun 1 ventesal. :P
Vi kunne ikke helt gennemskue hvem der skulle hente os, der var saa mange. Da ventesalen var tom kunne vi saa regne ud at dem der skulle hente os ikke var kommet. Efter en halv times venten kom de endelig og saa var der 1 times koeretur til Western K.I. Caranvan Park, hvor vi skulle tilbringe de naeste 2 uger i en lille groen campingvogn med en god seng :P
Som noget af det foerste blev vi introduceret til Possie og Fifi, som var vores vaerter, Ty og Valeries, kaeledyr og som var hhv. en possum og en kat.

Dagene boed paa lidt forskelligt arbejde. Den foerste dag skulle vi drive koeer, da de skulle hentes af en lastbil naeste dag. Vi skulle ogsaa have skilt de 2 store tyre fra hinanden, som vi fik at vide, at vi klarede rigtig godt :P
Herudover skulle vi lave lidt havearbejde - vi har faaet trukket en hel masse mynte op og taget os af de smaa nye traeer, udjaevne campingbaasene med sand - for nogle af dem var temlig udjaevne, drive faar paa QAUD-bike - hvilket var mega sjovt, og som vi meget gerne ville proeve igen og ellers en hel masse rivning rundt omkring i parken :P
Det var nogle fantastiske dage selvom vi arbejde fra 9 morgen til 6 aften, dog med nogle ret lange frokostpauser som nogle gange kunne vare helt op til 2 timer - for det meste 1 time. I en af vores frokostpauser - en af de lange - blev vi introduceret til Dot, en lille kaenguru som Ty's soester tager sig af, og som var noget saa soed. :P

Vi fik oplevet en hel masse ting i disse dage, og det skal lige neavnes at der boede koalaer i parken - en han, der gryntede om natten og en hun med sin lille unge - nuurh.. :P Saa vi blev noget skuffet da vi pludselig skulle tilbage til fastlandet 3 dage foer tid. Saa havde vi travlt med at faa ringet rundt til biludlejningsselskaber og hoere priser, saa vi kunne faa det billigste. Vi endte med en Wicked - igen - som vi kunne leje ret billigt pga. de dage vi allerede havde haft den paa Vestkysten. Saa kunne vi leje en med 50 % rabat fremover. $$
De havde ikke flere biler tilbage i Adelaide, men vi kunne faa en fra Kangaroo Island, hvilket var lidt irriterende fordi vi allerede havde koebt flybilletter, som ikke kunne returneres - kun aendres. Saa vi aendrede Melanies flybillet til et par dage senere saa vi kunne naa at gaa paa opdagelse paa Kangaroo Island.

Dagen hvor vi skulle forlade Caravan Parken oprandt og vi koerte afsted mod Penneshaw, hvor vi skulle hente bilen.

Paa vej dertil stoppede vi ved Emu Ridge eucalyptus destilleri, hvor vi koebte lidt olie og honning, og havde det vaeldigt sjovt med at laese en dansk overstaettelse af deres brochure. Der var saa mange stavefejl, saa vi endte med at rette det for dem, hvilket de jo selvfoelgelig meget gerne ville have. :D

Vi ankom til Penneshaw og der holdte bilen - dog ikke den bil der stod paa vores kontrakt, men en bil. Saa kunne det naeste Wicked eventyr begynde.

Vi koerte mod Kingscote, men efter 17km. var temperaturen i motoren for hoej - det problem kendte vi jo alt for godt, saa vi holdte en pause. Herefter koerte vi 15km., hvor vi kom til en telefonboks, saa vi kunne ringe til Roadside madam - hende havde vi jo naesten helt savnet at snakke med - hun sendte en mekaniker, der kunne kigge paa det. Han fulgte os til Kingcote og vi holdte ind naar temperaturen blev for hoej. Han kunne ikke se noget galt, da problemet - hvis der var et problem - stadig var nyt og derfor ikke havde lavet de store oedelaeggelser endnu. Derfor koerte vi saa videre, da der ikke var noget at reperare lige umiddelbart, og vi skulle ikke bekoemre os om det. Vi holdt os dog under 80 km/t, da gav temperaturmaalerne nemlig ingen udslag, hvilket vi regnede med ville vaere mere sikkert.

Vi blev i Kingcote, hvor vi tog paa en guided pingvintur efter moerkets frembrud. Det var en god tur og vi saa rigtig mange pingvinunger, der ventede paa deres foraeldre, der skulle komme med mad til dem.

Naeste dag boed paa Kelly Hills Cave, som er en drypstenshule, og var meget flot. Der var kun to andre med paa turen, saa der var masser af plads nede i hulegangene til os.

Herefter tog vi til Flinders Chase National Park, hvor vi saa The Remarkeble Rocks - en hel masse klippeformationer - som vi havde det sjovt med at tage billeder ved. Det blaeste helt sindsygt, saa vi skulle passe paa ikke at blive blaest ud over skaenten og dermed ned i vandet.

Vi ankom bagefter til Admirals Arch, som laa meget naer et fyrtaarn, som vi ogsaa lige fik set. Ved Admirals Arch, var der rigtig mange saeler, som legede eller sov, og vi fik lang tid til at gaa med at observere dem. :D

Dagen var ikke slut endnu, saa vi koerte til Snake Lagoon, hvor vi gik en dejlig rask tur paa 3km., hvor vi hovedsageligt gik langs med vandet, og vi var godtr traette bagefter.

Flinders Chase Nationalpark laa meget taet paa Western k.I. Caravanpark, og vi var blevet lovet et gratis bad, saa det benyttede vi os af. Vi fik dog ikke lov til at tage afsted saa hurtigt som vi regnede med, da Ty's niece, Willow, ville meget gerne lege med os, og det endte med at blive til flere timer, men det var meget hyggeligt og sjovt. :D

Vi fandt os hurtigt et sted at sove, det blev bagved Parndana hotel, hvilket var gratis (de havde anrettet noget lignende en campingplads) og der sov vi saa indtil vi vaagnede naeste morgen og var klar paa nye eventyr.

Vi tog til Stokes Bay, hvor vi fandt Secret Beach, som var bag ved nogle klipper. Inden vi gik igennem klipperne, var der graavejr, og da vi kom ud paa stranden paa den anden side af klipperne, skinnede solen, saa det var bare skoent og maerkeligt. :D her fik vi et par timer til at gaa, dog mest fordi vi faldt i snak med en fotograf, der havde en gruppe mennesker med ude paa tur, og han kunne ikke stoppe med at snakke naar han foerst var begyndt. Da vi slap vaek fra fotografen igen, som egentlig havde vaeret en hyggelig snak om om oen, at rejse og om at tage gode billeder, tog vi til Paul's Place - en sanctuary, der tager sig af tilskadekommende dyr, og var det sted vi oprindelig ville have Wwoofet, men de havde ikke plads til os. Det var en god oplevelse. Maria startede med at faa et blaat maerke af et faar, der aabenbart havde set sig gal paa hende. Turen gik egentlig mest ud paa at holde en masse dyr og lave lidt skaeg og ballade med det. Vi fik holdt baade slanger, possumer, en baby kaenguru, jumping mouse, leguan, fugle og en KOALA, som havde vaeret et must for os at holde. Vi holdte ogsaa en voksen kaenguru paa omkring 50kg. i vores arme, og gav den maelk fra en oelflaske - lidt bizar oplevelse, og vi kunne ikke stoppe med at grine, isaer fordi vi skulle holde den ligesom en baby.

Saa tog vi til Sheep Dairy og saa faarene blive malket og vi smagte lidt paa de produkter de lavede - yoghurt og ost, som faktisk smagte meget godt.

vi tog ogsaa paa destilleri - K.I. Spirits - hvor vi fik nogle smagsproever paa forskelligt alkohol (mums - det var virkelig godt) og vi provianterede lidt til nytaar. :D

Til slut tog vi ind paa en honning fabrik og smagte lidt paa de forskelligt honninger de havde.

Saa var det blivet tid til at finde et sted at sove, og vi endte samme sted som foerste nat i bilen - Duck Lagoon, lige ned til en lille aa. Det var dog lidt af en gyser, da der pludselig vat skrabelyde op ad bilen, saa vi lagde os hurtigt til at sove. Det var dog sandsynligvis bare et dyr, men vi turde ikke tjekke. 😊

Dagen efter var det tid til at forlade Kangaroo Island og komme ind paa fastlandet igen. Saa Melanie blev sat af i lufthavnen - vi havde jo billetten fra foer vi lejede bilen - og Maria koerte til faergen i Penneshaw og koerte derefter i et par timer til Adelaide lufthavn, hvor Melanie troeligt ventede - og havde gjort det laenge.

Knus og kram Melanie og Maria

Foelg med i naeste afsnit, for at foelge de to eventyrers videre rejse mod Sydney via. Great Ocean Road.

Tot: 0.085s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0425s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb