Blogs from Yinchuan, Ningxia, China, Asia - page 2

Asia » China » Ningxia » Yinchuan July 9th 2008

I visit the Zhongwei Gao Temple near Shapatou to see the strange representations of the Buddhist heavena and hell. Spooky! Also near Shapatou, on the banks of the Yellow River and surrounded by towering sand-dunes, I try out the Chinese equivalent of an adrenalin amusement park. There's rafting on the river on a raft made fom inflated sheep-skins, a zip-wire,from the top of one of the dunes, across the river, a small bungee-jump and sand-toboganning down the dunes. It's good fun, but after the adrenalin sports in Africa, a little tame.... read more
Heaven and Hell

Asia » China » Ningxia » Yinchuan October 23rd 2007

Dag allemaal, We zijn nu in Yinchuan, vertrekken dadelijk naar Lanzhou. Enkele foto's van gisteren met Mike, de Amerikaan die we in Mongolie hebben leren kennen. We zijn samen met hem naar Helan Shan, een bergketen, geweest. ... read more
Mike en Yves op Helan Shan
Uitzicht over de bergen
Helan Shan Mountains

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 24th 2006

Binnen de stad bezochten we alleen het Provinciaal Museum, dat gelegen is in het domein van de Chengtian tempel (22Y inkom). De gebouwen zijn in traditionele stijl, maar zouden een oppoets- en schilderbeurt kunnen gebruiken. Rond het centrale binnenplein zijn in 4 grote zalen, 4 verschillende tentoonstellingen te zien: Deze over de Xi Xia kultuur is de meest recente, en beste voorstelling, echt de moeite waard, er is Engelstalige ondertiteling. Ook deze over de rotstekeningen die overal in de Helan bergen werden teruggevonden is de moeite waard. Ook hier is Engelstalige ondertiteling. Wij waren blij eerste de tentoonstelling gezien te hebben, voordat we ter plaatse gingen kijken. De zaal over de geschiedenis van de provincie Ningxia, laat vooral historische relicten zien die in de provincie opgegraven zijn, velen daarvan kwamen uit graven uit Guyuan. Hier is ... read more
De Zuidpoort te Yinchuan
108 Tibettaanse pagodes bij Qingtongxia
De Grote Muur bij Sanguankou

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 23rd 2006

Zaterdag 23 september was een bijzondere dag Wim’s vader werd gecremeerd, 3 dagen voor zijn 55e huwelijksverjaardag. Regelmatig dwaalden onze gedachten af, ook al hadden we een druk programma voorzien. Het was ook Ludo’s verjaardag, wat een beetje in de vergeethoek geraakte. We hadden vandaag heel wat bezienswaardigheden die we ten Westen van de stad wilden bezoeken. De bijzonderste ervan kan je niet met het openbaar vervoer bereiken, en zouden we per taxi doen. We spraken we een taxichauffeur aan om ons naar die 5 verschillende locaties te brengen. Hij vroeg een realistische prijs, waar niet veel meer af te krijgen viel. We vroegen als compensatie om het vandaag rustig aan te mogen doen: we wilden alles goed bekijken en voldoende tijd hebben om foto’s te maken. We moesten eerst weer de reuzegrote stad oost-west doorkruisen, ... read more
Piramide: overblijfsel van een grafmonument
Grafmonument ten tijde van de XiXia cultuur
Baisikou tweeling pagodes

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 22nd 2006

Het werd tijd om weer wat te bezoeken. We gingen eerst een kijkje nemen bij de Katholieke kerk die we een paar dagen geleden op onze regeltochten waren voorbijgelopen. Ludo kende deze kerk ook: hij was er 8 jaar geleden al op bezoek geweest bij de bisschop. Hij maakte toen een tocht langs verschillende parochies waar zijn dorpsgenoot, pater Peeters, vroeger gewerkt had of goede bekenden had. De bisschop hebben we niet meer gezien, maar we werden wel zeer vriendelijk te woord gestaan door de secretaris van de kerkgemeenschap. Hij liet ons de mooie, grote kerk zien en vertelde hoe die tot stand was gekomen. Belgische missionarissen hadden daar een grote rol in gespeeld, en de Verbieststichting werkt nog steeds met hen samen, dit verklaart ook het hartelijke onthaal. ’s Zondags om 8h30 wordt er de ... read more
Chengtian pagode in Yinchuan
"Markt" van sierrotsen
XiXia schrift

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 19th 2006

Dinsdag 19 september: Wim vertrekt naar huis Vanaf hier neemt Berna de pen over van Wim. Heel deze dag stond in het teken van Wim’s terugkeer naar huis. We gingen eerst en vooral de E-mail nalezen, en dat was erg spannend: Vliegwinkel had gisterenavond laat beloofd de elektronische tickets door te sturen, gelukkig was dat gebeurd en kon Wim met zekerheid vertrekken. Dan pas kon de koffer gepakt worden. Er moest vooral zorgvuldig nagekeken worden, wat van de gemeenschappelijke bagage moest blijven, en wat mee naar huis moest. Er werd nog druk foto’s gesorteerd, zodat een zo volledig mogelijke CD kon gebrand worden om thuis achter te laten. En dan waren we klaar. We gingen eten en een wandelingetje maken in een aangenaam parkje vlakbij het hotel. Een rustplaats voor de Chinezen, wij konden er onze ... read more
Ook onder de arhats van de Erlangshan te Shenmu, waren er schrijvers
Op verkenning bij de Zuidpoort te Yinchuan

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 15th 2006

Vrijdag 15 september. Vandaag was het een 'rustdag'. We zouden die vooral besteden aan het schrijven van verslagen, het doornemen en sorteren van foto's, mailen en al wat van de verslagen op de weblog zetten. Uiteraard hoefden we niet erg vroeg op te staan. We gingen naar het Ninfeng hotel om daar te ontbijten. Je kreeg er voor 5Y een bonnetje waarmee je aan een buffet gerechten kon uitkiezen. Als in een soort monopoly spel wisselde men je bonnetje voor anderen naarmate je iets van het buffet nam. Op een gegeven moment had je voor 5Y op je dienbord gelegd en kon je er aan beginnen. Natuurlijk stond op grote borden van alle gerechten de prijs, maar dat konden we echt niet lezen. Uiteindelijk hadden zowel Berna als ik lekker en voldoende gegeten voor die ... read more
Wim op speedboot op Huang He naar 108 pagodes.
Traditioneel vlot met opgeblazen schapenhuiden.
108 pagodes bij Qingtongxia.

Asia » China » Ningxia » Yinchuan September 13th 2006

Woensdag 13 september. Om iets van verslag op de weblog te krijgen, hadden we besloten om geregeld een rustdag in te lassen. Deze dag was er zo een. Het begin was niet veelbelovend: het eerste deel van mijn verslag was klaar op de Psion maar er waren problemen met connectie tussen de Psion en de Vaio. Na een tiental keer proberen werd de klassieke truc geprobeerd: alles uitzetten en helemaal opnieuw beginnen en toen lukte het wel. We zochten er wat foto's bij en in een internetcafé konden we eindelijk met het verslag op de weblog van start gaan. Voor de rest van de dag hadden we nog heel wat praktische zaken te doen: een groot deel van de foto's uitsorteren, wat was doen, wat voorbereidingen maken voor de volgende dagen en tickets kopen voor de ... read more

Tot: 0.125s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb