Blogs from North Island, New Zealand, Oceania - page 17

Oceania » New Zealand » North Island » Rotorua January 25th 2020

Příjezd do města Rotorua jsme poznali již s předstihem, jelikož jeho typická "vůně" se nedá zaměnit. Měli jsme tu čest čichat zkažená vajíčka celou předchozí noc, jelikož jsme byli ubytováni nedaleko epicentra odkud to vycházelo. Místo zvané Te Puia nás navíc vítalo nejen odérem síry, ale také drobným kouřem, který stoupal ze spousty míst. Co se taky divíme, když jsme v aktivní sopečné oblasti. Vidět jsme mohli krátery, ve kterých se doslova vařila voda, bublající bahno a jeden z aktivních gejzírů. Co byl však největší zážitek byste neuhodli - viděla jsem ptáčka kiwiho. Živého, sice v zajetí a ve velké tmě, ale je to další z mých splněných přání. I samotné město Rotorua stojí za prohlídku. Vyniká polynézskými lázněmi a nádherně upravenými parky. V jednom zrovna probíhaly trhy a tak jsem měla možnost koupit malou chuťovku ... read more
Polynézské lázně v Rotorue
Jehněčí kebab na špejli
Jezírko zvané "Malířská paleta" ve Waiotapu

Oceania » New Zealand » North Island » Coromandel Peninsula January 24th 2020

Není vůbec špatné si pro jeden den si z poznávacího zájezdu udělat relaxační. Samozřejmě jsme poznali dvě nová místa, ale zároveň jsme si mohli oddychnout. Jedno z ikonických míst jménem Cathedral Cove najdete téměř na všech pohlednicích týkajících se Nového Zélandu. Klenutou jeskyni na pobřeží navštěvuje velké množství turistů, a tak můžete zapomenout na idylku na pláži. Přesto bych toto místo nepřirovnala k přeplněným chorvatským plážím. Bude to zřejmě tím, že než se sem dostanete, budete muset absolvovat zvlněný terén, navíc parkovat není možné v blízkosti, ale na začátek stezky jezdí kyvadlová doprava. Občerstvení jedině z vlastních zdrojů, nic se tu neprodává. Jeden ze zálivů na Novém Zélandu se stejně úžasnou tyrkysovou vodou byl turisty tak zničen (opalovacím olejem a močí), že sem turistům vstup úplně zakázali. Je tedy třeba tuto panenskou přírodu chránit, aby nám ... read more
Záliv Cathedral Cove
Pohodička na Cathedral Cove
Nemůžu se nabažit pohledů na Cathedral Cove

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland January 23rd 2020

Málokdo z nás Čechů by si pomyslel, že na tak vzdáleném místě jako je Nový Zéland by mohlo existovat místo osídlené našimi předky. A opravdu je tomu tak. V 19. století se nedaleko Aucklandu usídlili Češi z okolí Plzně a sudetských oblastí. Dostali zde půdu, která však byla dost nehostinná a tak osada dostala název Puhoi ("bahno, bláto"). I tak si to tu vychvalovali a lákali sem své příbuzné a známé, aby sem také přijeli. Po krátké zastávce v Puhoi jsme jeli obdivovat krásy Aucklandu, největšího novozélandské města. Dominantu města tvoří věž zvaná Skytower měřící 328 m. Kam jinam bych se tedy měla jít podívat, vždyť přeci vůbec nemám strach z výšek a prosklených podlah :-). Ten výhled opravdu stojí za to, co myslíte? Konečně se po nějaké době můžu pochlubit fotkou nějakého jídla. Doposud jsem ... read more
Auckland - Sky Tower
Pohled ze Sky Tower
Fish&chips po novozélandsku

Oceania » New Zealand » North Island January 22nd 2020

Today’s adventure is in Waitangi, better known as Bay of Islands. There are supposed to be 2,600 Islands in this seven square mile bay but I suspect many are no more than a large rock sticking out above the water line. Whatever, our group tenders to the town and immediately boards a shallow draft launch like vessel for a water tour around the bay. We stop at Russell, once the capital of New Zealand. Back in the day, Russell was known as the Drunken Hell Hole of the South Pacific. Whalers and explorers stopped here to visit the brothels and the forty-six grog shops that lined the waterfront. When the British arrived they cleaned up the town and named it the capital but that was soon moved to Auckland. Today Russell is a charming village.. I ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Matakohe January 22nd 2020

Zatímco zátoka Bay of Islands je omývaná vodami Pacifiku, západní pobřeží Tasmanským mořem. Dnešní první zastávkou byl výhled právě na toto moře, které je lemováno písečnými plážemi, v některých místech i písečnými dunami, které se dají sjíždět na prkně. Z pobřeží se přesouváme do vnitrozemí, abychom poznali kolosy jménem Kauri (damaroně jižní). Vskutku nevšední je opakované čištění bot před vstupem do jakéhokoli parku. Musíte projít přes čistící kartáče a dezinfekci, abyste do lesa nezanesli něco, co by mohlo kauri stromy ohrozit na životě. Dechberoucí byl pohled na Tana Mahuta ("Pána lesa"), který se považuje za vůbec nejstarší strom, jehož stáří se odhaduje cca na 2000 let. Vysoký je 51,5 metrů a objem jeho kmene je 244 m3. Navštívili jsme ještě 2 místa se stromy kauri a nakonec se zastavili u další z písečných pláži, na které ... read more
Čištění bot před vstupem do lesa
Tana Mahuta - Pán lesa
Já a nejstarší damaroň, kterou ani nejde celou zachytit

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland January 21st 2020

Off on an adventure Sort of. Most of the roads in downtown Auckland are torn up which makes walking or driving a challenge. Instead of going walk-about I decided to experience High Tea. There was a large assortment of teas, I chose the Elderberry and Apple infusion, four finger sandwiches; salmon, egg salad, ham & cheese and a chicken curry puff. I don’t do curry. There were three mini scones with clotted cream and an assortment of mini pastries. All were delicious. I decided to take a short nap before deciding on dinner. Thirteen hours later, at five am., sleeping beauty awoke refreshed and ready to go. But I couldn’t head for the port till around noon. So I headed to the business center to print out my luggage tag. For an Apple user Microsoft was ... read more

Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands January 21st 2020

Na dnešek dobře spím a to značí, že budu mít dost energie na nabitý program. Kousek od našeho ubytování se nachází místo podpisu smlouvy z Waitangi, a tak se jdeme nechat poučit o tom, jak to vlastně bylo mezi Brity a Maory. Dnes již víme, že Maoři Britům v podstatě ustoupili. Nechali je zemi vládnout, přitom tu zůstali, aby obývali a uctívali svou posvátnou půdu. Měli jsme tu čest seznámit se s maorskou kulturou a tradicemi při tradičních tancích včetně bojového tance mužů "haka", viděli jsme největší vyřezanou válečnou kánoi měřící 37,5 metrů i blahočet ztepilý ("norfolk pine") z roku 1836. Nadšení odcházíme za dalším neméně zajímavým poznáním, a to do jeskyní Waiomio. A nebyly to jen tak nějaké jeskyně. Nacházeli se zde červíci se svítícími zadečky. Focení bylo přísně zakázáno, ale kdybych to měla k ... read more
Větve blahočetu ztepilého
Nejdelší válečná kánoe na světě
Buše v okolí jeskyně Waiomio

Oceania » New Zealand » North Island » Bay of Islands January 20th 2020

Musím uznat, že kontroly i odbavení v Hong Kongu byly vůbec ty nejrychlejší, co jsem doposud zažila. Tak odlétame i přilétáme do cílové destinace na čas. V Aucklandu už ty kontroly tak lehce absolvovatelné nejsou. Nesmíte dovážet žádné jídlo, Vaše turistické vybavení musí být důkladně očištěno od semen cizích rostlich, aby nehrozilo riziko zanesení nechtěného plevele do unikátní novozélandské přírody a to vše pod pohrůžkou pokuty 400 NZD (novozélandských dolarů). A věřte nebo ne, jeden pár, co s námi cestoval byl zadržen za přenesení mandarinky a musel tuto částku na místě uhradit. Ještě jsem se předpokládám nezmínila o tom, že hned první den, a to na letišti v Londýně, přišli první ztráty. Z celkových 11 členů výpravy je nás tedy už jen 10. Tím odpadlíkem byl bohužel 84letý pán, který se při čekání na přestupný let ... read more
Cestou k památníku
Novozélandské dolary
Naše ubytování ve Whaitangi

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland January 18th 2020

We will land in 2 hours. I have been on the road (or in the air) for twenty-seven hours now. The Pacific Crossing is always bumpy but the Captan was avoiding a cyclone and we rocked and rolled for hours. I treated myself to Business Class and am I ever glad. I was given Star Lounge privileges and spent my six hour lay over nursing a glass of wine, too tired to eat. They had a large buffet and the folks were sure enjoying it. By the time I boarded in LA, I was almost comatose so I skipped the drink and the meal a snuggled into my flat bed. I got a good eight hours sleep despite the rough ride. I may not get to do it again but I was sure glad I did ... read more

Oceania » New Zealand » North Island January 17th 2020

I haven't been doing much of anything these past few days; I always mean to, but then I forget about it. I'e been thinking about getting a new tattoo; I'll be staying here for a few weeks, so now would be a good time. I'm just struggling with the actual motive and placement, so we'll see about that. More importantly, I went to see Cats today. And honestly? Iconic. I mean, nothing makes sense, the CGI is fucking terrifying, and I forgot what a real human looked like halfway through, but the absolute joy this dumpster-fire brought me is immeasurable. The two guys next to me and I had a great bonding-moment when the three of us erupted into applause as the credits rolled. They asked me how I liked the movie, and I said it ... read more

Tot: 0.109s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 65; dbt: 0.0508s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb