Den 5. - Pralesy s nejstaršími stromy světa Kauri a dlouhé písečné pláže

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » North Island » Matakohe
January 22nd 2020
Published: January 22nd 2020

Zatímco zátoka Bay of Islands je omývaná vodami Pacifiku, západní pobřeží Tasmanským mořem. Dnešní první zastávkou byl výhled právě na toto moře, které je lemováno písečnými plážemi, v některých místech i písečnými dunami, které se dají sjíždět na prkně.

Z pobřeží se přesouváme do vnitrozemí, abychom poznali kolosy jménem Kauri (damaroně jižní). Vskutku nevšední je opakované čištění bot před vstupem do jakéhokoli parku. Musíte projít přes čistící kartáče a dezinfekci, abyste do lesa nezanesli něco, co by mohlo kauri stromy ohrozit na životě. Dechberoucí byl pohled na Tana Mahuta ("Pána lesa"), který se považuje za vůbec nejstarší strom, jehož stáří se odhaduje cca na 2000 let. Vysoký je 51,5 metrů a objem jeho kmene je 244 m3.

Navštívili jsme ještě 2 místa se stromy kauri a nakonec se zastavili u další z písečných pláži, na které bylo v plánu se i vykoupat. Nakonec se na Baylys Beach (tj. část Ripiro beach měřicí 107 km) z důvodu chladnějšího počasí nekoupeme, ale pouze vstřebáváme dojmy a sledujeme surfaře.

Tot: 0.131s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0657s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb