Blogs from Fiji, Oceania - page 9

Oceania » Fiji » Yasawa Islands February 1st 2013

Unsere letzte Nacht auf den Fiji Inseln haben wir in einem richtig geilen Resort verbracht! Aus bisher nicht ganz durchschaubaren Gründen, standen wir auf der Fähre plötzlich mit einem 160 Dollar Gutschein, da wir eine Nacht gebucht hatten, die weit günstiger war, als wir in unserm Paket bezahlt hatten…kurzerhand haben wir den Gutschein auf den Putz gehauen und uns ein richtig schickes Zimmer, das “Junglebure” auf Mantaray Island gebucht! Das Essen, das auf einer Terrasse mit Sonnenuntergangsview serviert wurde, war ein richtiger Schmaus! Aktiv waren wir an dem einen Tag nicht wirklich…ein bisschen Schnorcheln und zum letzten Mal das Meer auf Fiji geniessen…ich hab einen Nightdive also Nachttauchen gebucht und hab natürlich als Ehrengast einen Divemaster für mich alleine gehabt…ne Spass es war einfach niemand anderes an einem Tauchgang interessiert…Tintenfische, Stach... read more
Haialarm

Oceania » Fiji » Yasawa Islands January 28th 2013

Wir setzen also unsere Reise fort und steuern auf die zweite Insel zu! Das Barefoot Island Resort (was sich später als unser Topresort herausstellt) begrüsst und traditionell mit einem Bula Song und netten, freundlichen Gesichtern! Auf der Insel befindet sich der erste Diveshop und davon wollen wir kräftig gebrauch machen! Während Taylor ihre Tauchlizenz macht, kann ich einfach nur das Unterwasserleben geniessen und zwar ganz ohne den lästigen Papierkram davor! Es geht also ab unter die Meeresoberfläche…hinab zu den vielen Haien, die es hier am Riff gibt! Auf Wayalaiai haben wir schon einen kleinen Vorgeschmack dessen bekommen (wir sahen unseren ersten Minihai auf einem Schnorcheltrip), was uns hier erwartet…da es hier sehr ruhig ist im Moment und nicht viele Gäste auf der Insel sind, hab ich meinen privaten Divemaster, der mit mir auf Reisen geht! Die ... read more
Happy OpenWaterLicence
Seestern

Oceania » Fiji » Yasawa Islands January 26th 2013

Der grosse Katamaran, der die Yasawas abfährt und sowohl Menschen als auch Güter an die Inseln verteilt, bringt und auf unsere erste Insel…zumindest fast! Man wird von einem kleinen Motorboot abgeholt und zum Strand gefahren, denn einen Steg gibt es auf den meisten kleinen Inseln nicht…traditionell werden wir von ein paar Leuten mit einem Lied direkt am Strand empfangen! In diesem kleinen Resort hat der Zyklon etwas heftiger gewütet und einige der kleinen Bures (kleine Hütten mit Strohdach, die wirklich schön wären) haben doch erheblichen Schaden davongetragen, aber davon lassen wir uns nicht die Laune verderben… Die Insel hat ein kleines Dörfchen am anderen Ende, das wir mit der Managerin besuchen…wir schippern also in einem kleinen Boot ans andere Ende der Insel und uns wird die kleine Inselschule gezeigt! Bevor wir allerdings irgendetwas zu besuch bekommen, ... read more
Fiji Kid 1 : 0 Fish
Taylors erste Schwimmstunde
Tiefseetaucher

Oceania » Fiji » Nadi January 24th 2013

Schon beim Anflug auf Nadis International Airport (der nebenbei der wohl kleinste und schnuckeligste International Airport ist, den ich kenne…man wird allerdings mit einer dreiköpfigen Fiji Band und ihren Ukulelen empfangen…Zoll, Security Kontrolle, Gepäckband und Duty Free sind praktisch alle in einem Raum…) hat man einen genialen Blick auf kleine Inseln und Korallenriffe…vom Zyklon sieht man gelegentlich noch etwas, was sich in einer braunen Farbe auf manchen Feldern und Landstrichen zeigt, aber im grossen Ganzen von oben schon ein herrliches Paradies…wir sind in einem Hostel eingebucht für die ersten beiden Nächte. Das Bamboo Hostel wird traditionell von Fijianern geleitet…man muss sich gleich daran gewöhnen, dass auf Fiji alles etwas gechillter und langsamer abläuft…die Leute hier nennen diesen Stil “Fiji Time”. Bedeutet man lässt sich gerne mal etwas mehr Ze... read more
...und nochmal
hier lässt es sich aushalten oder?

Oceania » Fiji » Viti Levu January 21st 2013

Arriving in Fiji was everything you'd expect and more from a pacific island getaway; the blast of tropical humidity that hit us in the face as soon as the cabin doors of the Boeing 737 swung open, the welcoming upbeat tunes of the band in the terminal who were sporting the traditional shirts with colourful wreath garments and the lovely smiling customs lady who sympathised with our unfortunate New Zealand robbery and then blessed us both to have a great stay in Fiji. Now that’s what I call a welcome! After picking up our bags and surf board we were met in the arrivals area by Harry our eccentric taxi driver who would take us on the two hour journey down the coast from the main town of Nadi to ‘The Beach House’ resort in the ... read more
Just reading the activity board was enough...
The Beach House
Janey & Lucy

Oceania » Fiji » Nananu I Ra December 14th 2012

Arrived in Fiji after a ten and half hour flight from LA. Was so glad to leave LA all the hustle and bustle, traffic and noise. Once i had collected my baggage was we left there was a Fijian band singing on our arrival at 5.30am that's dedication for you. The bus ride to Rakiraki took three long hours, it was boling hot very humid and the bus was full. I then had to take a taxi to Ellingham wharf where the boat came across to meet me. so a further twenty minutes on a boat. It took longer because we had to get a wardrobe on a a very small boat and the wardrobe didn't quite fit so we had to put it in at a bit of an angle. So when we eventually arrived ... read more
Paradise
Sunset Fiji
Back beach

Oceania » Fiji » Nadi December 5th 2012

The place is very relaxing and laid back. The locals call it "Fiji time" so no one rushes. We understand why because it is hot and humid. It rains most afternoons/evenings but we are in winter time even if it is 32C most days. Not much to report as we are just sitting by the beach and have refused all tours. After NZ we are all toured out. Met a wonderful couple from Bedford, Sue & Tom ad we have enjoyed a few meals and wines in their company including the Tepanyaki meal featured in the photos. The blog will resume in Honolulu.... read more
Tom & Sue
The chef
Convivial lunch

Oceania » Fiji » Nadi November 29th 2012

Arrived Tuesday evening and the resort is fine but miles from anywhere so we are just relaxing by the beach during the day and by night we make friends at the bar then have dinner. We have had heavy rain in the evenings but sunshine by day. It is 31C and very humid. We have palled up with a nice couple from Bedford, Tom & Sue. We share many common interests so this means the conversation never dries up. I will post a few photos but really nothing much more to report until we get to Hawaii.... read more
Storm brewing
Tropical storm

Oceania » Fiji November 28th 2012

By the 5th day in Fiji, Melissa and I were getting a little restless at the same hostel and wanted to try somewhere else. Bamboo conveniently doubles as a travel agency because neighboring islands pay them to promote day or overnight trips off of the mainland. Our budget and time was limited but we were open to spending a couple nights at a hostel on one of the islands. We heard good reviews about Mana Lagoon Backpackers on Mana Island and decided to give it a shot for the next couple nights. Mana was about an hour away by ferry and we couldn’t even see the mainland in the distance anymore. We were excited about that because it meant the water would be much more clear than it was on the volcanic mainland. When we reached ... read more
Our friends
Fire Twirling
Climbing tree

Oceania » Fiji » Nadi November 27th 2012

Fiji had been great so far and we were just getting started. The Bamboo staff happily offers daily activities and is open to any suggestions if guests are interested. Rico told us about spear fishing the other day so Melissa, Nate and I decided to give it a try. Can’t get much more of an islander experience than that, right? On day 4, Simon took us spear fishing in a nearby river. He’s a pro and his main job (through Bamboo and other organizations) is to teach groups of people how to spear fish! According to Simon, wading in the water while stabbing fish around your feet is NOT real spear fishing. It’s actually way more complex than that. You have to snorkel to find the hidden fish and shoot them like you’re playing archery underwater. ... read more
Making noise
Attack!

Tot: 0.339s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 73; dbt: 0.2166s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb