Blogs from Idaho, United States, North America - page 14

North America » United States » Idaho » McCall July 11th 2013

Hvad sker der? Det er overskyet, men stadig shortsvejr. Måske har vores hud godt af at holde en lille pause fra solen? I går lånte vi Roberts bil hjem til vores RV og vi har ingen udfordringer mht til transport denne morgen. I dag skal der ske lidt mere. Vi planlægger forskellige aktiviteter. Nogle vil gerne ind til McCall by for at spise is og shoppe, andre vil på hike i bjergene og andre igen skal købe ind og forberede dagens aftensmad. Vi vælger gåturen i bjergene. Vi kører et stykke udenfor byen og går gennem skoven til et lille vandfald. En smuk tur, men samtidig kuperet og en smule udfordrende. Ann og Aunt Mary beslutter sig for at ”holde vagt” ved bilen og vende verdenssituationen, Dejligt, så er der også styr på den! John har ... read more
Afvanding
Flod på gå turen
John og hans hunde

North America » United States » Idaho » McCall July 10th 2013

Peter og jeg har lånt Jeannie's bil hjem til vores RV og onsdag morgen starter med en lille udfordring. Der er ingen strøm på bilen, men der ligger kabler i bagagerummet, så problemet er ikke så stort. Endnu en dejlig solskinsdag. Ved opgørelsen onsdag aften har vi brugt en del solcreme - 2 hele flasker plus det løse samt en del alovera/after sun. Der bliver badet og sejlet hele dagen. En rigitg feriedag ved søen. Jeg nyder at se hvordan alle vores unger hygger sig sammen. Der er virkelig blevet bekræftet nogle bånd på tværs af grænser her.. Aftensmaden er dansk. Vi besluttede os for at lave frikadeller. Heldigvis var det en succes og ingen blev skræmt af tanken om dansk mad. Forhåbentlig vil nogle komme til Danmark for at stifte bekendskab med flere danske retter. ... read more
Æg og bacon MUMS
Stor aktivitet neden for hytten
Seje Ida

North America » United States » Idaho » McCall July 9th 2013

Fuld af energi tager jeg løbetøj på inden jeg vågner helt og fortryder! Vi er kommet til ”the land of no exercise but a lot to eat”. En forholdsvis dårlig kombination i længden. Peter har lavet kaffe da jeg kommer tilbage til vognen og vi sætter os udenfor i det dejlige vejr. Så kommer Mikkel ræv forbi. Han er åbenbart meget sulten og kommer helt hen til os. Han sætter sig 1 meter fra os, men vi giver ham selvfølgelig ikke noget, så han forsvinder igen. Peter beslutter sig for at løbe over til hytten, hvor alle de andre bor. Bob skal arbejde lidt om formiddagen, så Ann og jeg beslutter os for at tage cyklerne. En dejlig morgentur. Ved hytten er der allerede gang i alt hvad der kan bruge benzin. De fleste har taget ... read more
Stempelskylleren
Mikkel ræv 1
Mikkel ræv 2

North America » United States » Idaho » Island Park July 9th 2013

Started out the door by 10am with a plan of what to see from the campground hosts. W headed first to Big Springs and Johnny Sack Cabin. Big Springs is a Natural National Landmark And is one of the 40 largest natural springs in the world. It produces over 120 million gallons of water each day And creates the headwaters of the Henrys Fork of the Snake River which eventually creates Upper and Lower Mesa Falls (more on that in a bit). Truly amazing the see Gods handiwork and His provision for life in such an amazing way! Also at the springs location was a beautiful cabin built by German immigrant Johnny Sack in 1929. He was an artisan of woodworking and his cabin is truly representative of what his gifts were! He also built a ... read more
Water Wheel at Johnny Sack Cabin
Johnny Sack Cabin
Big Falls Inn

North America » United States » Idaho » Island Park July 8th 2013

We left Provo at 9am and headed north on Interstate 15 driving through Salt Lake City, Ogden, and into Idaho. Driving through Utah on the 15 most of what we saw was "city" after "city"...not that scenic so were ready to leave this state. About 2 hours into Idaho just past Pocatello we stopped in the city of Blackfoot where we went to the "Idaho Potato Museum"!!! Such a cute little museum in an old train depot that tells the history of the potato, the growing process, the different types and grades of potatoes, the equipment used planting, harvesting and bagging the potatoes and the highlight (for Ryan I think) was the Guinness book of world records largest potato crisp (which is not the same as a potato chip) made by the Pringles Company! We also ... read more
Idaho Potato Museum
Guinness Book of World Records
Potato Masher collection for grandma Neta!

North America » United States » Idaho » Boise July 8th 2013

Endnu en dejlig morgen. Det er så dejligt at stå op og tage shorts på uden at overveje om det eventuelt kunne blive lidt for koldt. Det kan det ikke! Jeg havde tid til at få styr på vores vasketøj. Det er altså hurtig ekspedition herovre. 1 time, så har man vasket OG tørret en maskinfuld tøj. Det kan jeg ikke derhjemme. Efter en kop morgenkaffe hos Ann og Bob, blev vi enige om at pakke hurtigt sammen. Så skulle der købes ind. Alle har fået tildelt en maddag i McCall og vi skal selvfølgelig lave dansk mad. Vi har bestemt at det skal være frikadeller. Jeg skulle hilde og sige at det er lidt af en udfordring at købe ind til dansk mad i et amerikansk supermarked. MEN vi kan jo bilde hele selskabet ind ... read more

North America » United States » Idaho » Boise July 7th 2013

Vi havde aftalt med Ann, Bob og Tricia, at vi skulle stå tidligt op. Spise hurtig morgenmad og ud af vagten. Børnene spiste og gik direkte ind i den store RV, hvor de kunne myldre sammen i deres, efterhånden velkendte tue, og sove videre. Peter og jeg har faktisk kørt alene indtil videre. Vores børn er adopteret ind i en anden familie. Utrolig godt for udviklingen af deres sprog og for deres relationer til den amerikanske del af familien. Vi får, ind imellem en situationsrappport fra den anden bil. Det forlyder at der findes en ”kid pile” derovre. De ligger simpelthen i én stor bunke, hvor de ser film o.l. engang imellem myldrer hele tuen frem i bilen – de betyder SPISETID. Så myldrer tuen tilbage bagest i bilen, hvor den igen for en tid bliver ... read more
Anne i traileren
Husk at skifte vejbane om 416 km
Bob og Tatchi

North America » United States » Idaho » Meridian June 20th 2013

Geo: 43.611, -116.393Family, Friends, and Parents of Student Travelers - Tomorrow we depart for Costa Rica! Sean and I are very excited to make this first trip to Central America, especially after almost 2 years of preparation for this vacation. The students have worked extremely hard throughout the last school year to raise funds for the trip (we sold a LOT of pizza!), and we're all eager to finally set foot upon Costa Rican soil. Our flight departs Boise tomorrow at 6:30 AM (meaning we'll have to be at the airport at the very early hour of 4:30!). From here, we'll fly to Salt Lake, then to Atlanta, and then into San Jose, Costa Rica, landing at about 8 PM. There is no time change for us (meaning no jet lag--yay!), so we'll enjoy dinner upon ... read more

After taking the decision to leave Yellowstone, we decided to head west towards the Pacific coast and hope for warmer weather.... read more

North America » United States » Idaho » Ashton May 30th 2013

After a very windy and wet night (which I love, as long as I am warm), we set off for Yellowstone. On arrival, and whilst going through the East entrance, we were advised by the ranger not to go in, or over the pass because of the snow and ice! Not a good start...but we duly ignored the advice and set off anyway. Going over the pass was cold, but perfectly OK to ride, but my advice to any motorcyclist thinking of camping in Yellowstone is...don't! Because of the elevation, its all freezing, with snow in most places and windy most of the time. There are lots of people and the campsites were soggy, no hot water and uneven. We duly visited 'Old Faithful' geyser, which is quite a phenomenon, but the way its all managed ... read more

Tot: 0.095s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 81; dbt: 0.0552s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb