Blogs from Far East, Russia, Europe - page 3

Europe » Russia » Far East July 1st 2015

We've been invited to join a few "off-road" guys from Magadan and Vladivostok in a trip to the old Gulag working camp of Butugychak. A few of the cars already started when our friend Oleg and us drove out of Magadan in the evening. We passed Palatka (tent in Russian) where both of us were stopped, just before the turn away from the main road, to the black and white signal stick of a traffic policeman. He asked us something in Russian, we answered in Russian that we are tourists, he in return laughed with all his heart and signaled us to continue. After about 200 km we stopped at the side off the road where the others were waiting. We camped for the night and drank a lot of beer, wine and of course, vodka. ... read more

Europe » Russia » Far East June 27th 2015

אחרי נסיעה מעייפת וארוכה מזרחה, הגענו למגדאן -עיר קטנה על חוף האוקיינוס השקט. להרבה רוסים השם מגדאן עושה קונוטציה של בית סוהר, בגלל שבתקופה הסובייטית העיר שימשה בסיס למחנות העבודה, אבל בשבילנו החוויה הייתה הפוכה. ביום שהגענו, פגשנו את מקס מקאוצ'סרפינג, שלקח אותנו קודם כל ל"באניה" עם כמה ידידים שלו (מי שלא יודע מה זה באניה שיקרא את הפוסט על יקוטסק). את יום המחרת בילינו על חוף בקירבת העיר ולמדנו קצת מהרוסים איך חיים טוב. עם חכה של אחד החבר'ה שהצטרף, דגנו את הדג הכי מוזר בעולם. אולג שפגשנו בבאניה, עזר לנו למצוא מוסך ראוי לשמו לטפל באסתר לובה, עשה לנו סיור לילי ברחבי העיר וביקרנו איתו במועדון נוער לחינוך צבאי. באותו יום גם הגיעו שני כתבי טלוויזיה ששמעו עלינו מפה לאוזן וצילמו אותנו לכתבה בתכנית שלהם. אבל אין ספק שהשיא היה "ארוחה ישראלית" שבישלנו לחבורה ... read more
The ocean

Europe » Russia » Far East June 17th 2015

לאחר התייעצות עם מטפס הרים מנוסה מיקוטסק החלטנו לצאת לטרק של שבוע בהרים באזור העיירה אוסט-נרה שבלבו הפראי של מחוז יקוטיה. סימנו מסלול על המפה הסובייטית שהדפסנו ויצאנו לשטח בעזרת "טיולית" של חברה מקומית לכריית זהב, שמפעילה מכרות באזור. הנסיעה עצמה הייתה חוויה, בתוואי הררי, קשה ומוצף מים, וכך גם ההליכה עצמה במשך הטרק. היינו באזורים נטולי שבילים, שרגל אדם לא דרכה בהם שנים. חצינו ביצות, דרדרות סלעים אינסופיות ונהרות גועשים וקפואים. בעמקי הנחלים ופסגות ומדרונות ההרים נשארים מרבדי קרח במשך כל השנה. ראינו ברווזים, עופות דורסים, הרבה מכרסמים ודוב אחד! בלילה ירדה הטמפרטורה אל מתחת לאפס, וביום, היתושים תקפו במלוא המרץ. ביום החמישי היינו צריכים לחצות את רכס נלקאן המרכזי. לא היה שביל והסלעים היו חלקלקים מהגשם שירד. בניסיון הראשון טיפסנו על הרכס אבל הגענו לסכין הררית ומושלגת שלא יכולנו לעבור, ונאלצנו לחזור על עקבותינו ... read more
truck bus

Europe » Russia » Far East June 13th 2015

יצאנו לחלק הבא של המסע שלנו, הרפתקה לא ידועה ברחבי מחוז יקוטיה הענק, שהוא האזור המיושב הקר ביותר בעולם מחוץ לאנטארקטיקה. תחנה ראשונה - אוסט נרה וההרים שסביבה, במרחק 1000 ק"מ מאיתנו. הדרך התחילה במישורים ירוקים, ביצות ענקיות ואז הרים שחורים עם כתמי קרח לבנים זוהרים. באזור אוסט נרה עשינו טרק של שבוע עליו נפרט במקום אחר. רק נציין שבעקבותיו התראיינו לעיתון המקומי. אחר כך החלטנו להמשיך מזרחה 1000 ק"מ נוספים לעיר מגדאן שעל חוף האוקיאנוס השקט, פחות או יותר בקצה העולם. הדרך הייתה די גרועה ואסתר לובה התעייפה מאוד. לקראת הסוף ראינו דוב בצד הכביש! We started the next part of our journey, an unknown adventure around the huge district of Yakutia, which is the coldest inhabited region in the world outside of Antarctica. First stop - Ust Nera and the surrounding mountains, a distance ... read more

Europe » Russia » Far East » Yakutsk June 8th 2015

הגענו ליקוטסק בערך ב-5 לפנות בוקר. שעתיים קודם לכן הגענו לניז'ני בסטיאח, שהיא העיירה שמול יקוטסק ונהר לנה מפריד בניהן. השמש כבר זרחה. כמה דקות לפני כן הודיעו השלטים: ישר ליקוטסק, עוד 12 ק"מ ליקוטסק וכו'. אבל אחרי שחצינו את העיירה נעלמו השלטים והתחלנו לשאול את עצמינו איפה הפנייה ליקוטסק. הסתובבנו בחזרה לעיירה כדי לנסות לשאול מישהו. לא הייתה נפש חיה בחוץ. לקחנו בהימור פנייה ימינה שנראתה קצת ראשית וירדה לכיוון הנהר וכעבור דקה או שתיים נגלה לענינו נמל מנומנם. הנמל הזה הוא הדרך היחידה להגיע ליקוטסק במהלך הקיץ, וצריך ממש לנחש איפה הוא! ידענו שנצטרך מעבורת כדי לחצות, אבל תיארנו לעצמינו שתהיה הכוונה קצת יותר ברורה לעיר בת 200,000 תושבים... "יקוטסק?" שאלנו, והסדרן על המעבורת הנהן באדישות והכווין אותנו לחנות לצד עוד 7 בוחאנקות כמו שלנו. כעבור שעה התמלאה המעבורת ברכבים ויצאה לחציית שלושת הק"מ ... read more

Europe » Russia » Far East June 7th 2015

ראינו מגדל עץ בצד הדרך. הוא נראה מגניב אז ניסינו להגיע אליו ולא ממש הייתה דרך... מצאנו את עצמינו תקועים בבוץ עמוק עד לרמה שאי אפשר לפתוח את הדלתות בצד ימין של הרכב! חבורה של רוסים עובדי בינוי עצרו לעזור לנו ובכוחות משותפים הצלחנו לחלץ את עצמינו! לטובת העניין, בין השאר, כרתנו עץ אורן של 15 מטר גובה כדי להשתמש בו כמנוף... אחרי כל הסיפור שארך כ-4 שעות (עד 0:30 בלילה), החלטנו מסיבה לא ברורה להמשיך לנסוע עד יאקוטסק. בדרך נדהמנו מהעובדה שאין חושך במהלך הלילה. רק דמדומים שנמתחים שעות בין הערב לבוקר, והשמים בערו באדום.... read more

Europe » Russia » Far East June 5th 2015

אחרי שהעברנו את הלילה השני שלנו בשטח ליד נהר אקראי שמצאנו, גל החליט להוסיף פלפל לתבשיל ולתקוע אותנו בבוץ. After the second night, next to a random river that we found, Gal decided to make it interesting and get us stuck in the mud.... read more

Europe » Russia » Far East June 3rd 2015

אסתר לובה עשתה את הקילומטרים הראשונים שלה איתנו. פיתחנו שגרת יומיום לנסיעות ארוכות. פעמיים נתקענו בבוץ, פעם אחת נעצרנו ע"י שוטרי תנועה, וכמה פעמים טיפלנו בתקלות ברכב, בדר"כ עם יותר מזל משכל... בסוף הנסיעה הגענו לנהר לנה, אותו אפשר לחצות בנסיעה רק בחורף כשהמים קפואים. בקיץ צריך להעלות את הרכב על מעבורת שחוצה את הנהר. הזוי... ברוכים הבאים לרוסיה. Ester Luba made her first KM's with us. We created a driving daily routine, twice stuck in the mud, once stopped by traffic police, and a few times fixed problems in the car, usually with more luck than wisdom... Just before Yakutsk we arrived at the Lena river, which is possible to cross by car only in winter, when the water is frozen. In summer you must load your car on a ferry that crosses the river. ... read more

Europe » Russia » Far East » Khabarovsk June 1st 2015

הקדשנו כמה ימים טובים בחברובסק לקניות, התארגנויות, טיפולים ושיפורים לקראת המסע. בסופו של דבר היינו מוכנים לצאת לדרך We dedicated a few days in Khabarovsk for shopping, arrangements, service and improvements before the journey. Eventually we were ready to go.... read more

Europe » Russia » Far East » Khabarovsk May 19th 2015

We set out to fulfill our journey's quest and buy a Russian car to drive with across Siberia and Mongolia.After having no luck finding one in Vladivostok due to an extra ordinary Japanese car market, we took the Trans-Siberian night-train to Khabarovsk, because if you want to change your luck you have to change your place first.In Khabarovsk we located the address of the local synagogue in an attempt to find a good base camp for buying a car. we arrived at the synagogue on the day of "Shavuot" (a Jewish holy day), where a nice Russian speaking watchman let us in. we asked when is the ceremony. and after understanding we have a c... read more

Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 71; dbt: 0.0353s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb