Blogs from Macedonia, Europe - page 2

Europe » Macedonia July 3rd 2021

Nasa prva balkanska zastavka, kde sme stravili zhruba dva tyzdne. Bohuzial, sa nepodarili vsetky treky co boli v plane, bud pocasie alebo nedostupnost verejnou dopravou. Inak krajina fajn, jedlo zvacsa stale to iste, hlavne absencia ryze ci zemiakov. Ludia do pohody, ubytka fajn. Doprava bola na niektorych usekoch s problemami, bo covid restrikcie. Rusky sa nosili len v obchodoch a v busoch (po nastupeni nebol problem dat ju dole). Ohrid Tu som uz raz bol, tak ziadny vau efekt. Stare mesto je pekne ale clovek sa trosku naslape, kedze je v kopci. Jazero tiez fajn, hlavne zapad slnka z plaze cuba libre, kde robia fajn koktejli. Celkovo v meste dost ludi, hlavne dole na promenade a pesej zone ale nie cez den, vsetko to vyliezalo von pred zapadom slnka. Ubytko Sunny lake hostel, 4dorm, share sprcha ... read more

Europe » Macedonia June 18th 2021

Rano vyplacame recepcneho v dinaroch. Z neho sa nakonec vyklul, neaky vzdelavaci pracovnik v ropnom priemysle. Vdaka praci navstivil takmer vsetky staty sveta. Teraz planuje ist spat na ukrajinu ci do iraku. Na ranajky davam polystyrenovy chleba, ceresne pred potapanim riskovat nechcem. Smer minibus st naum. Ten prisiel na zastavku uz o 805, odchod ma 825. Tentoraz platime hned pri nastupe po 60d smer gradiste. Postupne sa minibus naplnil, niektory ludia platili, niektory nie. Vyskakujeme pri muzeu bay of bones. Vodic sa rozculoval, ze sme mali vystupit v gradisti t.j. asi 300m skor. No ale kto by v takom teple slapal do kopca. Muzeum otvaraju az o 900, tak cakame. Nakonec prichadza straznik o 910, zistuje co chceme, potapanie. Pusta nas a branu opat zatvara. Inak mili chlapik. Potapanie ma zacat o 1000. Dopisovanie denniku. Prichadza ... read more

Europe » Macedonia June 17th 2021

Vcerajsi mega vykon je dost citit na mojich lytkach, julia prekvapivo nic. Vcera som si prepral veci, mikina este trochu vlhka ale casu este dost. Podla balkanviatour by mal ist bus smer ohrid 1035, podla ubytka z ohridu 1315, tak uvidime. Ranajky vybavene na pesej zone, machiatom a zakuskom. Ludia uz pomalicky zacinaji zaplnat kaviarnicky, kde sedia pri jednom picole aj hodinu. Piseme maijitelovy, ze kluc nechavame vonku na stoliku a hajde na bus stanicu. Ta prazdna,asi v pozastavenej rekonstrukcii. Na take velke mesto je ozaj uboha. Mame stastie a bus 1035 ide. Samozrejme označenie peronov ziadne, tak cihame na spolocnost s ktorou mame ist. Prichadza hrklavka ale pohoda. Smerujeme si to smer ohrid po velmi dobrej ceste cez hory a vytesane male tunely. Par zastavok a uz sme na bus stanici ohrid, ta nova ale ... read more

Europe » Macedonia June 16th 2021

Rannne skore vstavanie uz o 530 a bez ranajok smer hotel epinal odkial berieme taxi. Takto skoro rano tam bolo len jedno vozidlo. Zistujeme cenu, taxikar tuka nasu destinaciu nizhepole do stroja, hned mu to vyhadzuje cenu 250d, no mi ideme za tutu dedinku este cca 2km, tak sa meni cena na 300d. Rusky nasadit a moze sa vyrazit. Taxikar je v soku, ze ideme bez sprievodcu a pri spomenuti, ze chceme na pelister skoro infarkt chytil. Dorazame do ciela. Posledne rady od taxikara, robte hluk v lese, bo kopa medvedov a pozor na hadov. Na ranajky hltam corny tycinku a hura do kopca. Opustame obytnu zonu (par domov) a hor sa do lesa. Hned na zaciatku pekne znacenie. Balkanska klasika bielocerveny kruh. Hned na zaciatku v blate velka stopa od zvierata. Panika, ze medved, tak ... read more

Europe » Macedonia June 15th 2021

Vcera julia zistila na starej bus stanici odchod busu do kruseva o 730. Nuz skory budicek a hop ho na tento bus. Ziadny vsak neprisiel, cakali sme do 745. Nevadi, o 1230 ide dalsi. Machiato a prechadzka po dlhom mestskom parku. V parku par behajucich ludi. Je tu i velke ihrisko pre deti a na zaciatku kopa fastfoodov. Pomaly presun na staru bus stanicu. Tu v okoli opat policajti zastavovali chodcov. Davame kebab. Ako tak jeme, vsimame si staru drevennu budovu. Je to bus stanica, ludia tam kupuju listky ovsem okienko je otvorene len 15min pred odchodom. Prichadza nas minibus s mensim meskanim. V buse 6osob, z toho skoro vsetci vystupili v druhej dedine. Po rovinke nas caka splhanie sa do kopca. Ideme vyssie a vyssie. Vyhlady paradne. Tu sa ozaj paraglading oplati. Do kruseva prichadzame ... read more

Europe » Macedonia June 14th 2021

Dnesny plan je ist do prilepu a odtial cez krusevo nazad do bitoly. Ideme teda na novu stanicu pri mestskom parku. Ta uplne opustena. Bus do prilepu nam ufujazdil pred nosom. Predajkyna listkov, vravi, ze vie zadrzat tento bus na starej bus stanice vzdialenej asi 2.5km, mame si tam zobrat taxi. Tak nic teda. Pri parku sa v budove skoly hojne ockuje proti neakej verzii covid virusu. Vonku vojak v maske co usmernuje dobrovolnikov proti tejto celosvetovej nakazlivej chorobe. My ideme omrknut staru bus stanicu. Chodnik miestami ani nie 20cm. Na bus stanici vsak ziadne busy ani minibusy nevidime, chvilu sedime na mhd zastavke a rozmyslame co. Mhd busov tu chodi dost, obsluhuju blizke dediny. Prichadza minibus, julia to ide omrknut. Zrazu sa vracia s chlapikom, ten nas za cenu busu odveze autom do prilepu. V ... read more

Europe » Macedonia June 13th 2021

Noc vdaka radiatoru nebola vobec chladna, dokonca sme museli radiator stisit. Ranajky podobne ako v tetove, opat omeleta, len tato bola lepsia. Nas plan je dostat sa na opacny koniec republiky, do bitoly. Pochodujeme si za pekneho slnecneho pocasia az na hlavny tah. Obehlo nas az jedno auto. Na hlavnom tahu do debar uplne, ze nic za 15min. Akurat par aut opacnym smerom. Zrazu ide stary mercedes. Tak reku kam, gostivar Po nasadnuty zistujeme, ze to zadarmo nebude. No dostavame super ponuku az do skopje. S cim suhlasime. Cestou vykladame jedneho pasaziera. Osadka vozu, sofer a spolujazdec idu do pristiny vyzdvihnut syna, bo ziadny bus z pristiny do macedonska nejde v nedelu. Syn sa vracia zo zaslubenej zemi, nemecka. Sofer sa nas pytal, ci si moze zapalit. Sak jeho auto, nech si robi co chce. Cesta ... read more

Europe » Macedonia June 12th 2021

Vcera nam recepcny hotela zistil bus do mavrova, ide 1030. Zbaleny sme, este nam treba ranajky. Tie mame v cene ubytka. Schadzame vytahom do restiky, obsluha nas posiela na terasu. Z menu si obaja vyberame omelety, ja syrovu, julia zeleninovu. Terasa pekna s vyhladom do nevabnej hlavnej ulice. Napraskany bereme batohy a hor sa na bus stanicu. Tu v okienku kupujeme listky. Chlapik nas posunul k babe, ta nam predala aj s neakou poznamkou. Si mysleli, ze rozumime, no nie. Tak nam chlapik preklada. Cakajte minibus kontkretneho dopravcu. Na nastupistiach cakali dva medzinarodne busy, smer st.gallen a hamburg. Riadne streky teda. Busy napraskane. Prichadza nas minibus, soferovy vravim destinaciiu a ide sa. Cesta v pohode az po odbocku na mavrovo kde bola havarka. Za touto odbockou takmer nulova premavka. Jedna zenska sa postavila zo sedacky este ... read more

Europe » Macedonia June 11th 2021

Rano pomalicky zbalenie a spraveny check out. Recepcna nam dala papiere, kde boli udaje o nasom pobyte, vraj to moze policia vyzadovat ale to si nemyslim. Zahajujeme presun do dalsieho mesta, tetovo. Plan je jedna noc, ak bude dobre pocasie v horach tak dve noci. 930 vyraza z bus stanice regularny velky bus. Ludi moc neni. Cesta ubehne rychlo. Bus vsak v tetove nezachadza na bus stanicu ale vyhadzuje ludi pri kruhaci. Aspon sme usetrili par metrov slapania. Konecne vydime neturisticke macedonske mesto. Ono sa to skor podoba na albanske. Dost albanskych vlajok, i napisi v albancine. Po hlavnej sa predierame k nasmu hotelu lirak. Cestou rozny poulicny predajcovia cigariet, kopa obchodikov a kaviarni, no ale i dost zobrakov. Fasujeme peknu hotelovu izbu, v cene mame i ranajky. Do dedinky popova shapka busy nechodia, taxi 10€. ... read more

Europe » Macedonia June 10th 2021

Dnesny plan ist lanovkou ku krizu. K lanovke sa vyberame pesi. Si dame aspon trochu turistiky. Cestu poznam este z minula, tak pohoda. Inak je dobre znacena. Klasika bielocerveny kruh. Ako sme este slapali cez mesto, tak na motorke s privesom jazdili zberaci zeleza. Tak ako u nas vykupujem kozky, perie. Dalsi zas vyberali smetiaky a brali plast. Zrejme sa tu vykupuje i tato komodita. Na ture streravame aj par ludi, vsetci vsak sli dole. Sa im necudujem, burka sa blizi. Mensie kvapky a uz sme pri lanovke. Vystup nam dal riadne zabrat a to nebolo ani vysoko. Fakt neviem ako zdolame 2600m co mam v plane. Pri lanovke vsak sklamanie, nefungovala. Nuz oddych a nazad do mesta. Sem tam mensie kvapky, no cierne mracno sa priblizovalo, pridali sme do kroku. Ako si tak ideme cez ... read more

Tot: 0.093s; Tpl: 0.004s; cc: 7; qc: 64; dbt: 0.0432s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb