Blogs from Iceland, Europe - page 8

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík July 1st 2014

Since the weather has turned so bad we had a full day of no real activity in Reykjavik. We were still recovering from the hike and drying all our gear but unfortunately we could not extend our checkout time at the hostel. So we made some Upma for breakfast and then started packing. Finished just in nick of time and checked out at 11:00. Now the big question is what to do. There were some museums that I wanted to see. We had not really seen Reykjavik. First order of business was finding lunch though. We started walking around and spotted cafe Glo. It seemed quite popular and one of those organic vegetarian sort of places. We wanted to try it out. We ordered a tex-mex soup with salads and a raw Thai curry. Everything was ... read more
Gio cafe

Europe » Iceland » Southwest » Laugavegur June 30th 2014

Day 3: Hvanngil - Emstrur (Botnar) 10 km, 4 - 5 hoursElevation decrease: 40 m We saw a really lot of people one starting on the trail. We were wondering where all those people came from, probably there was some way for the buses to get in. Right after leaving the campsite, there is a bridge to cross one of the river Kaldaklofskvísl. This was a really nice area with rivers, stones, lot of streams, mostly flat. Then we saw service road and a bus driving in a distance. So that would explain sudden appearance of so many people on the trail. It was like a mela. Soon the second-deepest river of the trail needs to be crossed. Typically it would take some ... read more
Long walk
Lava field
Final campsite

Europe » Iceland » North » Raufarhöfn June 30th 2014

Malgré le couvert nuageux le temps est beau. Les déjeuners d'hôtel ici ne sont pas comme en Amérique. On a eu droit à du saumon fumé, du hareng, des œufs, des fruits, des charcuteries et bien d'autre douceurs. Bref, si ça continu comme ça, nous ferons du déjeuner notre plus gros repas de la journée. Départ de Akureyri vers 8h30. Nous filons sur la route 1 vers l'est pour aller rejoindre la route 85 qui nous mènera au nord de l'île principale. Le col de la route 1 est beau mais on l'a déjà fait hier. Par contre, on remarque de plus en plus les 4X4 paths qui sont en fait des trails qui serpentent autours des routes. Ça nous attire mais avec un véhicule loué on s'abstiendra. On arrive enfin à la 85 et on ... read more

Europe » Iceland June 29th 2014

Juste pour vous aviser que les photos ont été ajoutées aux billets 2 et 3. Faut juste attendre qu'elles passent l'épreuve de la censure. Elle devraient être disponibles bientôt.... read more

Europe » Iceland » North » Akureyri June 29th 2014

Bien décidé à vaincre le décalage horaire, Paul et moi sommes debout à 7hr. Douche rapide qui nous laisse d'une bonne odeur sulfureuse. L'eau chaude est un service publique en Islande. L'eau est puisée par les municipalités et distribuée par un réseau supplémentaire d'aqueduc. Le résultat est de l'eau chaude pas chère et écologique mais elle sent le souffre à plein nez. Le déjeuner de l'hôtel était pas mal mieux de ce à quoi on s'attendait. Je regrette de ne pas avoir oser la pâte de morue fumée. J'aurais dû faire plus confiance à mon estomac. Départ dans la brume. On longe le fjord Skaga et on roule le long de la mer du Groenland jusqu'au fjord Eyja. Au début, la route roule au pied des montagne le long du Skagafjordur. Malgré la brume c'est beau. ... read more
Hedinsfjardarvatn
Mouton
Maison

Europe » Iceland » Southwest » Laugavegur June 29th 2014

This is a 4-day backpacking trip is the reason we were in Iceland. We started with a bus from our campsite to Landmannalaugar. Day 1: Landmannalaugar to Hrafntinnusker 12 km, 4 - 5 hoursElevation increase: 470 m We took the hiker bus from campsite to landmannamaugar. The bus goes through some interesting mountain roads, wading a few rivers. It stated out as cloudy and drizzly but became a bit sunny by the time we reached the starting point.We were somewhat apprehensive about the hike - how difficult is it, how is the weather going to be and how are we going to deal with the snow etc. We knew that a stormy front is coming on Sunday, but we were supposed to have ... read more
Valley
White and Green

Europe » Iceland » North » Saudarkrokur June 28th 2014

On arrive à Keflavik, les douanes sont une simple formalité mais il faut passer par la sécurité pour sortir de l'avion. Chercher l'erreur. Notre locateur de Land Cruiser nous attends pancarte Fournier en main. C'est le fun! On prend possession du camion et on décide de rattraper notre itinéraire planifié. Nous sautons donc notre journée à Rekjavik et prenons la direction du Skagafjördur via la route F35 dans les hautes terres (highlands) et le désert. Le lien entre Keflavik et Rekjavik est décevant. Rien de spécial à voir. Pour se rendre à la F35 on passe par les attractions touristiques majeures que sont Kingvellir, Geyser et Gullfoss. On voulait faire un brin d'épicerie en ville avant de partir mais rien n'ouvre avant 10h00... Kingvellir était l'attraction que j'attendais le plus de ce voyage. J'ai été déçu. ... read more
Thingvellir
Geyser 1
Geyser 2

Europe » Iceland June 28th 2014

Jeudi midi tout va bien. Je pars de la maison et je sais que Paul est prêt. Je passe le prendre. Rolande, Victor et Elise nous accompagnent à l'aéroport. On est en avance, la vie est belle et je m'amuse à flirter avec la bagnole de Google Street View sur l'A-13. Oui, c'est moi le moron en Outback charcoal qui s'amuse à suivre la caméra sur l'autoroute. Formalité de passe d'embarquement et de sécurité sans encombre. Le plus dur aura été de dire au revoir à Victor. On devait partir sur le vol Air Canada de 18h40 pour Halifax mais Paul a mis la main dans ses poches pour prendre le vol de 16h20 pour se donner plus de lousse pour la correspondance avec IcelandAir à Halifax. Le vol de 16h20 accumule les retards et fini ... read more

Europe » Iceland June 26th 2014

Juste pour tester que ça fonctionne et vous donner mon adresse Spot: http://share.findmespot.com/shared/faces/viewspots.jsp?glId=0Jct8WDs0iIJiLYAkzt9Y7dKe93naQAVs Les message sur la page Spot devrait commencer à entrer samedi...... read more

Europe » Iceland » Northwest » Snæfellsnes June 25th 2014

Since the weather was not great for doing the backpacking trail, we decided instead to take this 2-day drive. This peninsula is suppose to be a mini-Iceland, all sorts of landscapes in this tiny area. We had booked the car from hostel, they claim to give good rate. We picked it up in the morning, then we had to get the bus tickets for hike. From there we had hard time getting back on the highway as we were not really prepared with maps or anything. Once on the highway, it was smooth ride. There is not much traffic there. The highway near Reykjavik is full of roundabouts. Once out of the "city" area it soon got really green and beautiful. Of course all the rain was making the green even deeper. For outward journey, we ... read more
Hvalfjaroarvegur road
natural mineral water
Elf house

Tot: 0.207s; Tpl: 0.008s; cc: 10; qc: 68; dbt: 0.0926s; 1; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.4mb