Blogs from Iceland, Europe

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík March 20th 2020

As day three Dawns upon us, we start the journey to the capital. Present in the moment, as only Iceland can teach you to do. We follow the highway upon what I expected to be an ordinary drive, filled with the same scenery as the days before. Be warned Iceland really sucks at ordinary and mundane. Instead of the mundane, we are presented with roads that turn into cliff climbs, bring us up hundreds of feet of elevation. The clouds hanging low, their wispy fingers brushing the car, leaving fingerprints of dew upon the painted surface. We wind or way along this Highway of unexpected pleasure, I never knew a transfer route to be so scenic. Cars whir past us with no real sense of hurry. The light low and flat, but our senses tuned in ... read more
Go Iceland Go!!!
At the Pitch

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík March 14th 2020

As day three Dawn's upon our souls. We start the journey to the capital. Present in the moment, as only Iceland can teach you to do. We follow the highway upon what I expected to be an ordinary drive filled with the same scenery as the days before. Be warned Iceland really sucks at ordinary and mundane. Roads that turn into cliff climbs, bring us up a few hundred feet of elevation. The clouds hanging low, their wispy fingers brushing the car, leaving fingerprints of dew upon the paints surface. We wind or way along this Highway of unexpected pleasure, I never knew a transfer route to be so scenic. Cars whir past us with no real sense of hurry. The light low and flat, but our senses tuned in to the frequency of the world. ... read more

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík March 11th 2020

Iceland sucks in so many ways. Iceland sucks at meets your expectations…. It exceeds them. Iceland also sucks at embracing your idea of beauty, for it shatters it. Instantly replacing it with a new meaning for the word. It also sucks at allowing you to maintain your own self image, The blossoming idea of beauty makes you examine what is important to you. The instant you break through the clouds it's almost like entering the wardrobe to Narnia. You are about to enter a beautiful new world. You are to be born again, leaving the old person you once knew behind and meeting a newer, better version of yourself. The runway rushes up to meet you, the journey begins. Tires hit tarmac. Smoke from the tires rising up cleansing you for the experience that awaits. If ... read more
PANO_20180910_110503
iceland 3
MVIMG_20180909_022015

Europe » Iceland » South » Vík March 11th 2020

Traffic is amassing already, hiking boots doned, backpacks loaded with provisions. The day begins. All roads lead to adventure, Terra incognito awaits. Driving down the South coasts single laned Highway. It reveals a different side to the country. One of lifestyle, of a working people living of the land that tried once to deject them, now communally they thrive, working with nature. Sheep farms line the sides of the road. Icelandic horses barely tamed roam the pastures of this wild country. The sub Tundra foliage now gives way to grasses. Sheep line the sides of cliffs human adventures should be proud to gain a purchase on. We make our way amongst these farms towards Vik. A seaside town, which reveals itself to be the hub for day trips further afield to the east and north country. ... read more
Reynisfjara
gull
Outside Vik

Europe » Iceland September 16th 2019

Donderdag 12-09-2019: Vandaag vertrokken we naar ons volgende huis: Álfahlid in Myvatn. Hier blijven we 2 nachten. Willem wilde graag de rit rijden van Egilsstadir naar Seydisfjordur. Dit is normaal gesproken een mooie rit, met een mooi uitzicht, maar vandaag hing er een hele dikke mist, dus geen enkel uitzicht. Daarna hebben we nog een paar boodschappen gedaan in Egilsstadir. Daarna hebben we de waterval Rjúkandafoss bezocht. Voor deze waterval moesten we maar een klein stukje klimmen om weer iets heel moois te zien. Vervolgens hebben we de Studlagil kloof bezocht. Hiervoor moesten we ongeveer 25 minuten over een verharde zandweg rijden. Bij de kloof was het wel een soort van eng. Over een klein paadje een stuk naar beneden lopen. Gelukkig zat er een touw naast het paadje om je vast te houden. Wel een ... read more
Dettifoss
Bij de Dettifoss

Europe » Iceland September 11th 2019

Zaterdag 07-09-2019: Toen we vanmorgen wakker werden hoosde het van de regen. Het is werkelijk geen seconde droog geweest. Het heeft de hele dag gestort van de regen. Alex is nog even weg gegaan om wat foto’s te maken, maar dat viel niet erg mee met dit weer. Nadat hij thuisgekomen was, zijn Willem en ik naar Vik gereden om boodschappen te doen. Verder de hele dag in het huisje doorgebracht. Zondag 08-09-2019: Willem heeft Lex vanmorgen om 7 uur weggebracht naar de Skógafoss. Lex gaat daar een wandeltocht maken. Wij zijn rond 9 uur eerst naar Reynisfjara gereden. Dat is een heel zwart strand, met af en toe meters hoge golven. Er is ook een grot, die af en toe bijna helemaal onder water komt te staan. Een belevenis om daar even te staan. Daarna ... read more
Reynisfjara
Skógafoss

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík September 8th 2019

We arrived back a JFK 3 hours before our flight to Copenhagen via Reykjavik. Early? Well, #1 it's an international flight so I didn't think it was crazy when I read that 3 hours is the recommended arrival time and #2 it's JFK so one would think it would be super busy. As luck would have it, there was literally NO ONE in line at the Icelandair counter . Check in took 5 minutes tops and then the TSA precheck line was 6 people long counting us. So 20 minutes after getting our luggage back from the storage place, we were all checked in and ready to go. We quickly got settled, plugged in our electonics, grabbed food and waited to board our flight to Reykjavik. The time went quickly. Before we knew it, the Icelandair ... read more

Europe » Iceland September 6th 2019

Dinsdag 03-09-2019: De dag begon met alles inpakken en opruimen. We verhuizen vandaag naar huis “Heaven” in Fossnes. We gaan natuurlijk eerst weer de hele dag op stap. Als eerste doen we de Háifos aan. Dat zijn 2 watervallen in een kloof. We hebben hier een hele tijd doorgebracht. Het is hier zo ontzettend mooi. De weg er heen was natuurlijk weer een gravel road, 8 km lang. Deze ook weer terug gereden. Vervolgens zijn we gestopt bij Pjódveldisbaerinn. Dat is een reconstructie van een voormalige farm. Helaas was dit gesloten. Daarna zijn we weer over een gravel road naar Gjáin gereden. Vanaf het parkeer terrein was het een kwartiertje lopen naar de watervallen. Het was een serie watervallen en watervalletjes bij elkaar. Door te klimmen en klauteren over de rotsen konden we alles goed bekijken. ... read more
Gjain

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík August 31st 2019

Our trip ends today. We continue traveling around the Ring Road back to Reykjavik with some interesting stops along the way. Technically we are in West Iceland traveling back to Southwest Iceland. First stop is Grabrok, a volcano with a nice crater that has a walk up it. Grábrók is a 170 url=https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=is&sp=nmt4&u=https://is.m.wikipedia.org/wiki/Metri&xid=17259,15700023,15700186,15700190,15700256,15700259,15700262,15700265&usg=ALkJrhimUkAmjsiueQulJAzKYBtqC8nSqQmeter high url=https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=en&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=is&sp=nmt4&u=https://is.m.wikipedia.org/wiki/Gjallg%25C3%25ADgur&xid=17259,15700023,15700186,15700190,15700256,15700259,15700262,15700265&usg=ALkJrhiIsFdLOGEISLvlri_46ck1NzLtfwcrater that ... read more
Hiking around the rim
Nearby crater
20190831_091804

Europe » Iceland August 31st 2019

Dag 1, zaterdag 31-08-2019 Vanmorgen om 11 uur zijn we door Ronald naar Schiphol gebracht. Wij hadden veel geluk, want er stond bij Iceland Air geen rij om in te checken. Ook door de bagagecontrole waren we heel snel heen. Toen was het wachten op het boarden. De reis verliep heel voorspoedig. We landen al een kwartier voor de officiële aankomst tijd. Het ging alleen mis met de auto ophalen. We dachten dat we op de luchthaven opgehaald zouden worden, maar omdat er niemand stond, zijn we met de shuttlebus meegegaan. Bij de autoverhuurbedrijven bleek dat wij ergens ander moesten zijn. De chauffeur kwam ons daar gelukkig ophalen. Toen we de auto eenmaal hadden zijn we eerst boodschappen gaan doen. Daarna de kustweg genomen naar ons 1e overnachtingsadres in Myrarkot. Onderweg kwamen we de pruttelpotten van ... read more
Modderpotten Seltún

Tot: 0.203s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 72; dbt: 0.0195s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb