Page 8 of konemara Travel Blog Posts

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai February 8th 2010

Lahu village: Elso tanfolyam CSodas tanfolyamunk volt ismet, az eddigi legkomolyabb magyar jelenlettel: A tanitvanyok kozott Mari es CSaba thaimasszazstudasa gyarapodott a 12 nap alatt, az asszisztens tanarok kozott pedig 3 an is voltunk akik magyarul tudtunk segiteni a forditasban, magyarazasban: Gabi, Zozo, es jomagam. ezen felul a "Hungarian Maffia"-t ket vendeg is erositette, Orsi es Nori, akik a tanfolyam elso 4 napjaban jottek fel megerezni a Lahu feelinget. Ugyanugy szalltak bambusz es fahazakban, lahu csaladok vendegszobajaban mint a tanitvanyok, velunk etkeztek (napi 3 vegetarianus etkezes), reszt vehettek a vipasszana treningen es a hajnal 5,30 as meditaciokon majd a 6,30 as jogaprogramon, csak nem vettek reszt a thaimasszazstanfolyamon. A tanfolyamot nem irom le resletesen, hiszen minden evben eddig adtam beszamolot, annyira viszont kiternek, hogy ismet "Lahu New Year" be c... read more
orchidea
Lahu hazikoban
pillango

Asia » Thailand » North-West Thailand » Chiang Mai February 7th 2010

Par kep Chiang Mai-i napokrol: Hosszu tranzitut utan erkeztunk meg Februar 3an hajnalban Bangkokba, ahol mar annyira el voltunk csigazva, hogy bebuszoztunk a palyaudvarra, es gondolvan, hogy barmi jo csak vegre a leheto leggyorsabban ules legyen alattunk es a celpontunk fele haladjunk vegre, jegyet vettunk a leglassabb f3 as vonatra chiang mai fele. Beadtuk a csomagokat a megorzobe, egy par orat szenvedtunk a tikkaszto melegben, egy picit bloggoltunk, setalghattunk a palyaudvar koruli lehangolo vas es acelipari viszontkereskedok izzaszto boltjai kozott, majd felszalltunk a Chiang Mai-ba (CM) vezeto vonatra. Ataludva az ejszakat, 4en hajnalban ertunk vegre a bekes uticelunkba, Eszak Thifold rozsajaba, a Lanna kiralysag fovarosaba. Itt bezuztunk az ovarosban levo NAT guesthouse ba, ahol nemsokara feltunktek jobarataink, Orsi, Nori, Mari, Rezso es Zoli. Mindenki elszallasolasra kerult, pe... read more
a kedvenc rizslevesesn helyunkon
:))))
viragkarneval macival az elen:)))

Asia » India » Kerala » Varkala February 2nd 2010

Es 2010 ben is megrendezesre kerult a magas presztizsu Kerala Legfurcsabb Embere kiirasu versenges, melyen barmilyen erdekes ember, freak, furamano, tortenes vagy egyszeruen bolond verseng a fodijert... Ime az idei mezony, nem semmi a sracok eronlete 2010ben... 10. A Nagy Ablakzsirmegeteto: Iden is emlitest kell tennunk Amma ashramjanak egyik legfurcsabb lakosarol, a Nagy Ablakzsirmegetetorol. Permanens lakosnak tunik, hiszen tavaly es iden is talalkoztunk vele. Valojaban a talvalyi sztori erejen kerult be az idei valogatasba: az ashram szevam (felajanlasbol vegzett munka) az volt, hogy bezsirozzam az ablakok reteszeit, mert veszelyesen berozsdalltak. A munkat egy honappal erkezesem elott mar elkezdte a karbantarto csoport, ezert mire elkezdtem, a "nehez esetek" maradtak csak szamomra: akik 3 probalkozas es irasbeli felszolitas ellenere sem engedtek be az ablakzsirozokat. A felad... read more

Asia » India » Kerala » Varkala January 26th 2010

A tanfolyamok kozott adodott 3 nap szabad, melyet a jol megerdemelt alvasra, kiterjesztett beachen toltott reggelekre, a tank melletti kajalgatasra, es az utolso nap egy gyonyoru csonakturara forditottunk India venlencejeben,a Keralai Backwaters nevu kanalisrendszeren. Ez egy komoly, osszessegeben tobb szaz kilometer hosszu kanalis halozat, mely durvan Alappey es delen Trivandrum kozott halad a tengerpartra merolegesen, es nagyobb, durvabb forgalmu, motorcsonakos fobb csapasokbol, valamint elfelejtett kisebb szakaszokbol all. A kisebb szakaszokat erdemes tobb napos lakohajos formaban behajozni, mert teljes nyugalmat, erintetelen, a Tiszato es a holtagak hangulatat Inidai verzioban rekrealo termeszetet, legeleszo teheneket, csodalatos madarvilagot, es nyugodt kis falvakat tekinthet meg az ember elso kezbol. Az egyike a top 10 dolgoknak, amit indiaban erdemes csinalni. Mi egy delutanra m... read more
bali, sofi,flora
sonja es parja dzsejan
szep:)

Asia » India » Kerala » Varkala January 25th 2010

Egy rovid osszefoglalo a 2 tanfolyamrol, melyet Januar 12 es februar 1. kozott vegeztunk Laurinoval. Januar 12-23, Kezdo thaimasszazstanfolyam Laurinoval. Januar 27 - Februar 1, Halado oldalso pozicios tanfolyam Laurinoval. Szuper jo kis csapat jott ossze erre a tanfolyamra, az Indiai utazok tradiciojaban volt itt minden fele csodabogar: fuvolajat pasztorbotkent hurcolo szakallas oszven hegylako sved hippy, Amma ashramjabol tobb ev utan kimereszkedo szereny gorog ashramita, Mauglikent kozlekedo nemet fenntarthatosagot tanulo majmoca, sok sok kommunat megjart ameriaki masszor, kaliforniai tuztancos, magyar holland ashtanga jogi, costa ricai ashramban dolgozo ausztral vilagutazo...szoval a vilag minden tajarol, minden nepebol verodik ossze egy ilyen tanfolyam, 19 es 59 kozotti kor, egy kozos bennuk: valakitol hallottak a Napsugar halozat tanfolyamairol, es az a valaki azt mondt... read more

Asia January 24th 2010

Varkalla: aki volt mar Goan, az ismeri az Indiai tengerpartok szepsegeit, a hold es az Arabiai tenger erejet, a gyonyoru kokuszpalmakat, sziklakat... szoval ilyen Varkalla is, csak egy kis Szentendrei matyobazarsorral megtuzdelve. Fura modon Tibetiek vetettek itt meg a labukat (vagy magukat tibetinek kiado eszakiak) es minden bolt tibeti, kashmiri szuvenireket probal radsozni dupla kezdoaron. Nagyon aranyosak azonban, amint hatatforditasz, az ar is megy le 30 % al, aztan igazan mehet az alku, ha tenyleg szukseged van kevert selyemre, utangyartott hangtalra, torott "antikolt" chillumra, vagy baratsagos polokra (rajtuk yakok, India, vagy Free tibet, vagy egyeb muris dolgok. Kedvencem pl. az a feliras, hogy "200 eve hozzuk kozel egymashoz az embereket: Indiai Vasut", es egy karikatura a hires Bombayi ember rengetegrol, akik egy vagonba probalnak bezsufolodni:) Vagy a "No Rickshaw, no boat, ... read more
aztan egy kis joga a parton
neha hatalmas hullamok vannak es akkor csak nezunk mint hal a szatyorban:(
majd irany haza atoltozni es reggelizni

Asia » India » Kerala » Varkala January 21st 2010

A Mezogazdasagrol. Nagyon nagy vonalakban, a vilag mezogazdasaganak nagy resze ma Eszak es Delamerika, Europa, India, Kina es Oroszorszag termekeny teruletein folyik. Tulnyomo resze erosen gepesitett, kozpontositott, regionalis es kormanykozi megallapodasok altal iranyitott. Az eszak es delamerikai valamint az azsiai piacokon a legnagyobb jatekos egy Monsanto nevu ceg, ra lehet keresni nyugodtan. A Monsanto torteneterol annyit, hogy szazeves vegyszergyarto konszern, a Vietnami haboruban az "Agent Orange" neven elhiresult erdoirtot ok gyartottak, mellyel a jobb hadi latokepesseg erdekeben bombaztak az amcsik vietnamot, (a bombazott falubeliek ma is csernobil szeru tunetekkel hozzak vilagra gyermekeiket), majd attertek a DDT-re, aminek a bioszkonyvben (remelem meg) tanitjak a tortenetet. Ezutan a ket jotetemeny utan jott a Roundup es a Roundup Ready nevu csodatermenyuk a 90 es evekben... read more

Asia » India » Kerala » Varkala January 20th 2010

A Tudat kiterjesztese a Vilagra (Globalizacio es Okologia II) Magyarorszagon sokan gondolkodnak ugy, hogy a globalizacio egy megfoghatatlan, messzi dolog, mely igazabol a "nagyfogyaszto" nyugatot erinti, es a mi kis Tescoba jaro Auchanban vasarlo Plazadus eletmodunk annyira nem is befolyasolja a nagyvilagi dolgokat. Nem jo megfejtes. Vehetunk barmilyen termeket, pl. legyen elore gondosan becsomagolt halrudacska. Megveszem, el sem olvasom hogy honnan jon (mondjukThaifold vagy vietnam), bedobom a fritozbe, megsutom egy kis olajban,. szervirozom jo Bevasarlokozponti krumplival (ukran vagy spanyol) egy kis repaval (holland), fokhagymaval (kina) es talan jut egy csomag friss magyar petrezselyem az atlag csalad atlag egeszseges tudatos ebedjehez. Nezzuk meg egy kicsit a halat, es hogy mit cselekszunk a megvasarlasaval. A halat valoszinuleg delkeletazsiaban fogjak ki, egy olyan ... read more

Asia » India » Andhra Pradesh » Visakhapatnam January 9th 2010

Kedves Olvasoink, Reg nem jelentkeztunk, hiszen a kezdo tanfolyam, amit Januar 12-23 kozott tartottunk igen sok tennivaloval es igen keves szabadidovel jart, Gabi es en is tanitgattunk, szerveztunk, kerdesekre valaszoltunk reggeltol estig. Most viszont 3 szabad napunki van, es szeretnenk behozni a lemaradast. Eloszor is minden kedves otthonrol szulinapigratulalonak koszonom az emaileket, jokivansagokat, es virtualis fulhuzasokat. Masodszor pedig a korabban beharangozott osszefoglalora terneki ki, mely az Amma Ashramjaban megnezett okomozik es az Auroville-projectben taopasztalt gyakorlati megoldasokat tekintene at. Az alapproblema az hogy milyen elvarasaink vannak az elettol. Fenntarthatatlanok. Az ok a koolaj alapu gazdasagban-gazdalkodasban rejlik, mely az utobbi 100 evben "elkenyeztette" a nyugati fejlett tarsadalmakat. A koolaj az emberiseg tortenelmenek legkonnyebben haszn... read more

Asia December 31st 2009

Dec 30 : Pondy-Trivandrum Pondiban 30-an reggel veget ert a nagy kozos utazas, Atul es Sonia baratauink leleptek Sri Lankara egy resortba kipihenni az eddigi utazas faradalmait, Gabi es en pedig kiskettecsken folytattunk az utazasunkat. A napot Pondy felfedezes, es egy kis utolso blogozassal toltottuk, majd estefele evakualtuk a szobat es irany Kerala. Pondicherrybol Julu baratunk, a hires vizespalackos sofor szallitott el a vonatallomasra 30-an, itt mar igen inebrialt allapotban dulongeltek motorjaikon a fiatalok, szaguldoznak dudalnak, oromkodnek, keszultek az ujevi ereszd el a hajadra egy kis jo Pondy palesszel es sorrel. 2 ora altt tettuk meg az 50 km-t neha erdemes idoben elindulni a vonatallomasra! Itt az ejszakai Trivandrumi vonatot elcsiptuk, aZ utolso baratsagos Tamil Nadui emberekkel beszelgetve, banannal es vizzel feltankolva az egesz ejszakas utazasra, at is aludtuk, majd k... read more
megpihenve a kedvenc kavezoplaccunkon antinal
lungiban komotosan
laurino mamaja

Tot: 0.467s; Tpl: 0.014s; cc: 20; qc: 122; dbt: 0.1816s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb