Varkala

Asia
January 24th 2010
Published: January 24th 2010

Varkalla: aki volt mar Goan, az ismeri az Indiai tengerpartok szepsegeit, a hold es az Arabiai tenger erejet, a gyonyoru kokuszpalmakat, sziklakat... szoval ilyen Varkalla is, csak egy kis Szentendrei matyobazarsorral megtuzdelve. Fura modon Tibetiek vetettek itt meg a labukat (vagy magukat tibetinek kiado eszakiak) es minden bolt tibeti, kashmiri szuvenireket probal radsozni dupla kezdoaron. Nagyon aranyosak azonban, amint hatatforditasz, az ar is megy le 30 % al, aztan igazan mehet az alku, ha tenyleg szukseged van kevert selyemre, utangyartott hangtalra, torott "antikolt" chillumra, vagy baratsagos polokra (rajtuk yakok, India, vagy Free tibet, vagy egyeb muris dolgok. Kedvencem pl. az a feliras, hogy "200 eve hozzuk kozel egymashoz az embereket: Indiai Vasut", es egy karikatura a hires Bombayi ember rengetegrol, akik egy vagonba probalnak bezsufolodni😊 Vagy a "No Rickshaw, no boat, no hashis, no one rupee, no pashmina, no problem" feliras is celratoro...). a Varos "temple town" azaz templom varaos, a 4 legfontosabb vishnu templom egyike itt van, es bizony iden kitett magaert, ejszakaba nyulo fesztivalok, reggelig tarto chai tengereket elfogyaszto kathakali eloadasok (egyfajta helyi mitologikus tanc, gyonyoru kabuki szeru mozdulatokkal, szimbolikaval, festesekkel, szigoru maszkokkal, jelmezekkel : Rojas baratunk csak igy hivta - "psziches beszelgetes" , es hany ejszakat hagytam ki miatta... sohajtott fel) A templom mellett a szokasos "tank" azaz ritualis furdohely, itt 2 olimpiai medence meretu, oldalan lepcsokkel, szenteltviz folyik benne, es egy nagyon jo etterem van az oldalan. Sri Padamam garden restaurant. A legenda szerint Varkalla ugy keletkzett, hgoy a felette ellovaglo Vishnu elejtette a salat, ami Szanszkritul "Varkalla", innen a templom es a falu neve. A Tengerpartra sziklaorom nez, ezen egy utcacska kanyarog, a gazdag turistakat csalogato hatlams doglott halakkal, tibeti hangtalakkal es ayurvedikus pancsamancsaval tuzdelve. A tengerre a sziklaparttol 3 helyen lehet lemenni, merdek lepcsokon. Az elso helyet South Clifnek hivjak, a templom kozelsegeben, itt rengeteg a "local people" azaz indiaiak, riksasok, kokuszeladok, vandorpapok osztjak az eszt es az aldast, altalaban igen forgalmas, mert a templomhoz zarandoklok is itt tengerpartoznak. Az itt talalhato szallasok altalaban epp ezert olcsobbak. Innen egy kicsit fejjebb a parton egy gyonyoru kis resz talalhato, ahol a sziklabol 3 csovon egy forras tiszta vize folyik. Ide jarnak vizet gyujteni, zuhanyozni, furdeni az emberek tengerezes utan, a helyiek altalaban kemeny politizalasba csapnak tiszta szappanosan, kerala turulkozovel az agyekukon. Innen meg par percet megy fel az ember, es eleri a beach veget, ez a North cliff, azaz eszaki szirt, itt is egy lepcso vezet fel a sziklafal tetejen meno kis zsibvasarra, aztan egy kicsit beljebb menve az ember ayurvedikus hazakat, guesthouse-okat, boltocskakat, kerteket talal. Meg egyegy gazdagabb helyinek a lakasat. Varkallatol meg eszakabbra, ha az ember tovabbsetal a parti uton, egyre dragabb resortokba botlik, majd egy mecsetbe, aztan egy Odayam (napfelkelte) nevu kis halaszfaluba, 20 perc setara Varkallatol. Itt is sok a turista szallas, olcso is meg draga is, de nincs bolt meg arus, tehat lehet orakat uldogelni a telihold alatt a fovenyen, es mindenhonnnan a tenger duborgese hallatszik.

Eletunk a tengerpartra es az Eszaki Szirtre korlatozodott a tanfolyam alatt, hiszen minden itt volt ami a tanitas alatt fontos volt. eleinte dragak voltak a szallasok (5-600 ropi) ezert a Tibetan Market area kornyeken vettunk ki egy szobat 350 ert, es amint lement a szezon, es mar tudtunk szallast kapni 300 ert a Holiday Home-ban, aminek a tetejen tartottuk a tanfolyamot, atkoltoztunk, mert igen kezenfekvo ott lakni ahol dolgozol. A 2 hellyel arrebb levo Shiva Garden kellemes elfekvos, kisasztalos kerthelyisege volt altalaban a kavezo helyunk, a legtobb tanulo is itt lakott, kajalt, a legtobb baratunk innen szarmazik. Pl. Iqbal, Umish, Rojas, akik az India 10 legfurcsabb Embere 2010 kategoriaban melto helyezest ertek el. Reggel a tengerben furdes, uszas, mely minden faradtsagtol, tompasagtol megszabadit, aztan 9 korul reggeli (friss gyumolcs es zab, neha bananos-kokuszos palacsinta (atta)) aztan tanitas. Ebedunket Rani-nal koltottuk el, egy hatalmas mosollyal meghatalmasabb thalikat felszolgalo asszonysagnal, aki 3 unokanoverevel, 2 testverevel es lanyaival egy egesz negyedet igazgat az Eszaki Szirten. Ezt onnan tudtuk, hogy annak ellenere hogy klandesztin volt a konyha (otthon fozos megfejtes) es ezert egy nappal elore be kellett jelentkezni ha igenybe akartad venni, az egyik nap a bejelentett 6 diak helyett 15 en ultek be hozza ebedre, de nem esett ketsegbe. Kikuldte asszonysagait es kb. 2 perc alatt a mindegyik tobb tal zoldseggel, curryvel, levesekkel tert vissza, es problema nelkul kiszolgaltak az embereket... Ebed utan altalaban a hires Shiva Gardenben kaveztunk, beszelgettunk , majd taniutas 3-6 kozott. Este chikung es vipaszana meditacio 8 ig, majd vacsora Freacoval, es egy utolso chai a shivaban, esetleg bloggolas, haverkodas, seta, es 11 korul alvas- ez volt a munkarendunk a tanfolyamok alatt. A ket tanfolyam kozott viszont gyongyeletunk volt, sok alvas, megtobb tengerpart, es ha akartunk beriksazas Varkalla kozpontjaba, vasarolgatni, kajalni igazi jo Masala Dosat a Hotel suprabatamban (a kis rozsaszin etterem😊 mert igazabol a tengerparti-szirti helyek turistaknak foznek turista aron, azaz keveset, szart dragan. A harmadik szabadnapunkon annyira elengetuk magunkat, hogy engedtunk a csabitasnak, es elmentunk egy olyan dologra,mely Keralaban hagyomany: a Backwater turak, bar igen valtozo, hogy ki mit ad es kap milyen aron. Mi a shiva garden fonokenek, Jayan baratunk es (mar publikus a hir, a baratnoje ) Sonja vezenyletevel mentunk ki egy olyan helyre, amit Jayan a gyerekkoraban halyozott be a haverokkal. A turan meg resztvett Flora es Sofia barataink, igy mentunk 6an, de errol egy kulon bejegyzest kellene irnunk.

6th February 2010

Remek leiras, erdekes hely, elveztem. M

Tot: 0.352s; Tpl: 0.013s; cc: 19; qc: 85; dbt: 0.1306s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb