Page 2 of flod reisnarg Travel Blog Posts

Asia » China » Shaanxi » Xi'an August 20th 2016

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het hotel. Vanalles is er te krijgen. Na het ontbijt naar het zwembad, maar daar hadden allemaal kinderen zwemles. Dit vond Lisa al niet leuk en dan ook nog het feit dat zij een mooie badmuts op moest doen, dat ging haar net iets te ver. Hierna zijn we de stad ingegaan, en daar wat rond gaan lopen. Bekend is de Belltower, midden in het stadscentrum. Deze toren gaf in het verleden dmv de bellen de tijd aan. Dit was dan tot in de verre omgeving te horen. Leuk is dat veel mensen zich omdraaien en als we langskomen. Vooral Tom is een bezienswaardigheid. Zowel meisjes als jongens staan hem aan te gapen. Aan het eind van de middag zijn de in het Cykelist restaurant even Europees gaan eten. Dit was wel ... read more

Asia » China » Shanxi » Pingyao August 19th 2016

Vandaag onderweg naar Pingyao, ong 400 km rijden vanaf Datong. Het zonnetje schijnt lekker dus onderweg hebben we mooi zicht op het landschap. Soms zien we ook nog stukken van de chinese muur bovenop de bergtoppen. Onderweg vlakbij Pingyao zijn we nog even het landgoed gaan bekijken waar vroeger een of andere rijke chinees had gewoond. Toen we in Pingyao aankwamen werden we aan de rand van de stad bij de stadsmuur afgezet en door de hoteleigenaar afgehaald. Vanuit hier naar het hotel gelopen. Het hotel was heel oud en we hadden zo'n typisch chinese kamer, heel mooi. Toen besloten we om het stadje in te gaan lopen en toen schrokken wij ons kapot. Overal van die elektrische golfkarretjes die overal doorheen scheurden en alleen maar souvenierwinkels. Het stadje is nog heel authentiek maar door deze ... read more

Asia » China » Shanxi » Datong August 18th 2016

het weer ziet er vanmorgen niet goed uit. Het regent behoorlijk hard en het is mistig. Na het ontbijt toch maar richting Datong om de hangende tempel te bezichtigen. Deze tempel is ong 1500 jaar geleden door 1 monnik gebouwd, op ong 75 meter hoogte hangend aan de rotsen! Je vraagt je af wat zo'n gast gedacht heeft om dit te gaan bouwen. Toen we aankwamen op deze plaats regende het nog steeds, dus hebben we hier regenponcho's gekocht en begon de tocht naar boven, natuurlijk samen met een enorme lading chinezen. In de tempel kun je maar op 1 manier er doorheen lopen. Het is dus tegen de rotsen gebouwd, steunend op palen die ook weer tegen de rotsen leunen. Het is vrij smal, maar de monnik heeft ook ruimtes uitgekapt in de rotsen. Na ... read more

Asia » China » Beijing August 17th 2016

Vandaag verlaten wij Beijing en gaan op weg naar Datong. Maar in de ochtend eerst naar de Chinese muur in Badaling. Dit schijnt een van de best bewaarde en gerestaureerde stukken te zijn. Onderweg hiernaartoe zagen we al soms een stuk muur in de bergen maar ook hier weer veel toeristen onderweg! Om bij de muur te komen hebben we samen met 10000 andere Chinezen de kabelbaan naar boven genomen. Het was jammer dat het weer niet heel erg helder was, maar we konden de muur toch wel goed zien. Hij kronkelt door de bergen heen en over bergtoppen. Toch wel onwerkelijk hoe mensen dit meer dan 2000 jr geleden hebben gemaakt. We hebben hier een tijdje gewandeld en natuurlijk wilden veel Chinezen met Tom en Lisa op de foto. Toen we onder kwamen, stond ons ... read more

Asia » China » Beijing » Forbidden City August 16th 2016

Vandaag zou onze gids ons naar het plein van de hemelse vrede, de verboden stad, temple of heaven en het zomerpaleis brengen. We hadden verwacht dat het druk zou zijn, maar dit sloeg alles. Op het plein, wat al ontzettend groot is, zag het zwart ( eigenlijk geel) van de mensen. Als je op dit plein loopt, dan besef je pas hoe groot het is. Vanuit hier liepen we richting de verborgen stad. De entreekaartjes kopen ging vrij snel en we de rij naar binnen ging redelijk soepel. Toen we vanaf deze plek via de poort de stad binnenkwamen, zagen we een grote mensenmassa. Gelukkig is er hier in de verboden stad sprake van een-richtingverkeer. Je komt binnen aan de zuidkant en je loopt dan rechtdoor tot aan de noordkant waar de uitgang is. De totale ... read more

Asia » China » Beijing August 15th 2016

Vandaag stond de fietstocht door Beijing op het programma. Bij aankomst bij het verhuurbedrijf werden ons eerst de regels van het fietsen door Beijing uitgelegd. Samengevat, uitkijken want een fietser en voetganger staan onderaan in de rangorde van verkeersdeelnemers! Onder leiding van onze Nederlandse gids vertrokken we richting de hutongs. Dit zijn de oude wijken van Beijing die in de afgelopen jaren bijna allemaal zijn afgebroken, maar gelukkig beseft men nu dat het toch belangrijk is om deze historie te bewaren en zijn het nu ook toeristische trekpleisters. Onze gids vertelde veel over de bewoners, de soorten huizen etc. Daarna fietsten we langs de drumtoren en de beltoren. Vroeger zorgden deze 2 torens voor het melden van de tijd. Daarna fietsten we langs parken en een groot meer en het laatste stuk was over het plein ... read more

Asia » China » Beijing August 14th 2016

Onze vlucht van Brussel naar Peking duurde een uurtje korter dan verwacht waardoor we al om 5 uur lokale tijd geland zijn. Maar voordat we door de visumcontrole rn kofferafhandeling heen waren was het al 1-1/2 uur later. Gelukkig stond Mr Ping ( onze taxichauffeur) al op ons te wachten en werden wij naar ons hotel gebracht. Omdat onze kamers nog niet klaar waren, zijn we maar gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we ons in een van de kamers even opgefrist en zijn toen de stad in gegaan. Echter we vielen allemaal bijna in slaap, dus terug naar het hotel en 2-3 uurtjes geprobeerd te slapen. Hierna even in het zwembad gedoken om ook echt wakker te worden en daarna was het tijd om de stad in te gaan. Tom had honger, dus dat werd ... read more

Europe » Belgium » Brussels-Capital Region » Brussels August 13th 2016

Aangekomen op vliegveld Brussel. Heel veel bewaking, zelfs sluipschutters op de daken! Snel ingecheckt en nu paar uurtjes wachten.... read more

Europe » Netherlands July 24th 2016

Nog 3 weekjes en dan is het zover. Visums zijn binnen, hotels en andere tickets zijn allemaal geboekt. Nog even werken en dan lekker weg.... read more

Asia » Malaysia » Wilayah Persekutuan » Kuala Lumpur July 26th 2014

Vanmorgen vanuit Bangkok naar Kuala Lumpur vertrokken. Bij aankomst op het vliegveld zie al meteen de verschillen tussen Thailand en Maleisie. Veel schoner en minder druk op de straten. Wat dat betreft lijkt Thailand een beetje op Indonesie. Alleen is Indonesie nog een beetje erger. Overal rotzooi en viezigheid, en overal de enorme drukte. Kuala Lumpur is een moderne stad met mooie gebouwen. Ons hotel ligt tegenover de Petronas Towers. Aangezien morgen het einde van de ramadan is, en het een feestdag is, zijn veel gebouwen gesloten. Dus als we in de toren wilden gaan, moesten we dat vandaag doen. Toen we een kaartje wilden gaan kopen, bleek voor vandaag alles al vol te zijn. Donderdag gingen ze weer open, dus dachten we slim te zijn en kochten we al kaartjes voor donderdag, Maar toen merkte ... read more
In de skybar bij het zwembad
Lisa op 370mtr hoogte
By night vanuit de bar

Tot: 0.171s; Tpl: 0.007s; cc: 13; qc: 86; dbt: 0.088s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb