Beijing

China's flag
Asia » China » Beijing
August 14th 2016
Published: August 15th 2016

Onze vlucht van Brussel naar Peking duurde een uurtje korter dan verwacht waardoor we al om 5 uur lokale tijd geland zijn. Maar voordat we door de visumcontrole rn kofferafhandeling heen waren was het al 1-1/2 uur later. Gelukkig stond Mr Ping ( onze taxichauffeur) al op ons te wachten en werden wij naar ons hotel gebracht. Omdat onze kamers nog niet klaar waren, zijn we maar gaan ontbijten. Na het ontbijt hebben we ons in een van de kamers even opgefrist en zijn toen de stad in gegaan. Echter we vielen allemaal bijna in slaap, dus terug naar het hotel en 2-3 uurtjes geprobeerd te slapen. Hierna even in het zwembad gedoken om ook echt wakker te worden en daarna was het tijd om de stad in te gaan.
Tom had honger, dus dat werd een snelle Big Mac en daarna richting Dong Hua Men night market. Het was daar afgeladen druk, en als eerste kwamen we de verkopers tegen met stokjes met allerlei beestjes erop, sommige leefden nog!! Hier hebben we een tijdje rondgelopen, waarna we naar een restaurant gegaan zijn om te eten. Natuurlijk pekingeend besteld, alleen maakten ze het hier anders klaar. Op de schaal lag een complete eend met kop en al!!! Op zich toch wel lekker. Na het eten naar het hotel, in de lounge iets gedronken en toen om half 9 maar naar bed gegaan want we vielen allemaal om van de slaap.

Tot: 0.099s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb