Flod Reisnarg

flod reisnarg

Just some stories I write during our holiday with our children. Do no take all things that I write too serious 😊

Africa » Kenya » Nairobi Province » Nairobi August 2nd 2019

Vliegtuig gisteren toch vertrokken na een dag vertraging. KLM had een hotel op het vliegveld voor ons geregeld. Vlucht ging redelijk snel, na aankomst in Nairobi werden we naar het hotel gebracht. Helaas was het al donker, dus we konden weinig van de omgeving zien. Inchecken ging snel, daarna even lekker eten en daarna slapen want morgen moeten we vroeg op.... read more

Europe » Netherlands » North Holland » Amsterdam August 1st 2019

we waren ruim op tijd op Schiphok, koffer hadden we al kunnen inchecken op de parkeerplaats dus de start was goed. Op Schiphol konden wij vanwege de drukte nog niet in de lounge dus hebben we even rondgelopen. Om 11 uur mochten we daar wel naar binnen. Rond 12 uur zijn we naar onze gate gelopen en konden we meteen in de rij gaan staan, echter we gingen niet boarden. Buiten konden wij ons vliegtuig zien en bij 1 motor waren mensen aan het werken. Na ong een half uur riepen ze om dat de vlucht voorlopig vertraagd zou zijn maar 15 uur, dus behoorlijk balen. We zijn maar teruggegaan naar de lounge en toen we daar zaten zag Joyce opeens op het scherm dat de vlucht nu al zou worden uitgesteld naar 18.15 uur! Dat ... read more
Vertraging....

Europe » Netherlands » Limburg » Klimmen July 31st 2019

Alles is gepakt en we zijn klaar voor onze vakantie. Morgenmiddag vliegen we eerst naar Nairobi waar dan vrijdag onze safari begint. Na een week safari vliegen we naar Zanzibar waar we een weekje gaan relaxen.... read more

Europe » Netherlands » Limburg » Klimmen July 27th 2018

Vakantie! Ik heb tot 15 uur gewerkt, Tom komt mij ophalen van het werk. Omdat het in Nederland erg warm is, duik ik even in het zwembad en daarna omkleden en wachten op de taxi die ons naar het vliegveld brengt. Vanavond om 21.15 vliegen we naar Dubai waar we 2 dagen blijven. Dan 2 weken rondreis door Sri Lanka en als afsluiting een weekje relaxen op de Malediven. Vliegreis gaat snel en vroeg ‘s morgens arriveren wij in Dubai.... read more

Asia » China » Shanghai » Pudong August 26th 2016

Vroeg opgestaan om de taxi naar het vliegveld te nemen. De vlucht naar Shanghai was niet echt fijn. Heel veel turbulentie en het was net of de piloot pas net zijn vliegbrevet had gehaald. Maar ja, toch goed aangekomen. Vanuit het vliegveld naar de stad is best ver dus ook hier hebben wij het hotel voor de laatste nacht geannuleerd en een hotel dichtbij het vliegveld geboekt. Om van het vliegveld naar de stad te gaan, kun je het eerste stuk ( ong 45 km) met de nagneettrein gaan. Deze trein kan max. 415 km/u halen, maar helaas voor ons was de maximale snelheid vandaag maar 302 km/u! Daarna nog een stuk met de taxi naar ons hotel. Wat ons wel meteen opviel in Shanghai was het rustigere rijden van de auto's en redelijk veel politie ... read more

Asia » China » Sichuan » Chengdu August 26th 2016

Vandaag staat een uitstapje naar de Leshan Grand Buddah op het programma. Paul heeft een busje gehuurd die ons daar naar toe zal brengen. Het is ongeveer 2 uur rijden naar Leshan. De reis gaat snel en we merken dat het buiten steeds warmer wordt. Ook hier is het behoorlijk druk, maar we komen toch redelijk snel het park in. Via veel trappen lopen we naar de bovenkant van de buddah. We staan dan net naast het hoofd. Je kunt via de rotsen langs de buddah omlaag en dan weer omhoog lopen, maar gezien de rij die hier staat te wachten en de hitte besluiten we dit niet te doen, maar terug te lopen en dan de boot te nemen. Dit is wel een goed besluit want nu zien we buddah pas goed en zie je ... read more

Asia » China » Sichuan » Chengdu August 24th 2016

Na een slechte nacht komt de trein gelukkig goed op tijd aan in Chengdu. Paul en zijn vrouw staan ons buiten het station al op te wachten. In het hotel checken wij maar in voor 1 nacht omdat dit hotel blijkbaar ver van het vliegveld ligt en wij moeten vrijdag vrij vroeg op het vliegveld zijn. Gelukkig konden wij vrijwel direct inchecken en even lekker gaan douchen. Dat was ook wel nodig na die nacht in de trein! Ons ontbijt was eerder een vroege lunch ( bij mc.donalds!). We waren op tijd terug in het hotel om even te rusten want rond 13 uur zou een vriend van Paul ons komen ophalen om naar het Panda centrum te gaan. Lisa en ik hadden geen zin om in het hotel te blijven en zijn wat gaan rondlopen. ... read more

Asia » China » Shaanxi » Xi'an August 23rd 2016

Vandaag staat niet veel op het programma. Vanavond hebben we de nachttrein naar Chengdu. Na het ontbijt hebben we alle koffers ingepakt en zijn we de stad ingegaan om eerst mijn telefoon te laten maken. Beeldscherm was helemaal gebarsten ?. Daarna zijn we de Belltower nogmaals gaan bekijken en nog wat door de stad te lopen en ook om de muslimwijk eens overdag te zien. Hier was het nu gelukkig een beetje rustiger maar ook nu werd weer overal het vlees gebakken en hingen de beesten aan de vleeshaken. Geluncht hebben we bij de KFC, fijn om even geen Chinees te eten. Bij terugkomst bij het hotel hebben we uitgecheckt en zijn we maar naar de clublounge gegaan om daar nog een paar uurtjes te zitten en te wachten op de taxi die ons naar het ... read more

Asia » China » Shaanxi August 22nd 2016

Vandaag staat het TerraCottaleger op het programma. Een medewerker van Sean zou ons komen ophalen om ons hiernaartoe te brengen. Stipt om half 10 staat de Mercedes voor het hotel klaar en hebben we een chauffeur en een meisje van zijn kantoor die ons begeleiden. Het was ongeveer een uurtje rijden en natuurlijk is het er weer behoorlijk druk. Ongeveer 50000 mensen bezoeken dagelijks dit park. Het geheel bestaat uit 3 hallen, maar vooral hal 1 is waar de meeste beelden staan. Momenteel zijn ze ook gestopt met het verder uitgraven van de beelden omdat de kleuren van de beelden verdwijnen. De duizenden beelden, waarvan er nog een heel groot gedeelte onder de grond ligt, zijn gemaakt door arbeiders en deze arbeiders zijn ook op het laatst allemaal begraven (samen met de keizer). Daardoor was het ... read more

Asia » China » Shaanxi » Xi'an August 21st 2016

Weer heerlijk geslapen. Vandaag ben ik wel heel erg verkouden. Zal we van de airco komen, overal staat die op de koudste stand. Gisteravond had ik aan een van die meisjes van het hotel gevraagd of er ergens een supermarkt was zodat ik hoestsnoepjes zou kunnen kopen. We hebben die gisteravond ergens gekocht, maar toen wij gisteravond terugkwamen in het hotel, lag er in onze kamer een bekertje met pepermuntjes, een geschilde citroen en een briefje waarin ze mij beterschap toewenst. Vanmorgen zijn we naar de stadsmuur gegaan. In heel China is dit blijkbaar de enige stad die nog totaal ommuurd is. Veel beroemdheden zijn hier al geweest (Presidenten, Koningen etc). Daar hangen hier bij de muur ook allemaal foto's van op. Het enige minpunt hier is de temperatuur. Het is hier echt enorm warm en ... read more

Tot: 0.14s; Tpl: 0.006s; cc: 14; qc: 86; dbt: 0.0763s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb