Page 5 of flod reisnarg Travel Blog Posts

Asia July 12th 2012

Vandaag zijn we de stad ingetrokken. Wat we vooraf gelezen hadden over Jakarta, bleek te kloppen. Het was bloedheet, het oude centrum is heel erg vies en het is er enorm druk. Op de straten hoor je alleen maar claxons, auto's, vrachtauto's, scooters, tuk-tuk's en fietsen vliegen van links naar rechts door de straten. Het is maar wie het meeste lef heeft, die krijgt voorrang. Het is dus logisch dat men afraadt om hier een auto te huren! We zijn in het oude centrum van Jakarta geweest (het vroegere Batavia). Opvallend zijn de Nederlandse gebouwen overal tussen staan. Hier staat o.a. het oude stadhuis van Batavia dat door de Nederlanders gebouwd is. Nu is het een museum, maar dat stelt niet zoveel voor. Overal waren de mensen naar Lisa aan het kijken en wilden ze met ... read more
Ook veel fietsen hier!
Zeildoeken fabriek langs de weg
Stadhuis

Asia » Indonesia » Java » Jakarta July 11th 2012

De vliegreis ging best wel snel, is ook wel fijn als je door de nacht vliegt. Dan kun je een beetje (proberen) te slapen en een filmpje kijken. We hadden een beetje vertraging waardoor we in Singapore maar 20 minuten overstaptijd hadden. Echter in Singapore hebben we toch nog lang moeten wachten totdat het vliegtuig vertrekken kon. In plaats van 16.50 vertrokken we een dik uur later, waardoor we pas in Jakarta rond 19.00 aankwamen. Op het vliegveld van Jakarta was het al behoorlijk benauwd en moesten we in een lange rij aansluiten bij de visum controle. Toen we eindelijk daar doorheen waren, konden we de koffer gaan ophalen. Mijn koffer was helaas flink beschadigd. We zijn toen bij het Lufthansa kantoor dit gaan melden en gelukkig werd dit redelijk snel opgelost. We ontvingen een geldbedrag ... read more

Europe » Germany » Hesse » Frankfurt am Main July 10th 2012

Na een autorit van 2 uur met alleen maar regen en onweer eindelijk aangekomen op het vliegveld in Frankfurt. Direct ingecheckt met het idee iets te gaan eten bij de gates. Helaas is er niet veel te beleven op dit gedeelte van het vliegveld en dus ook bijna (niets) te eten. Een broodje en wat noodlesoep en we kunnen er weer tegenaan. Vliegtuig staat al klaar, is echt enorm groot. Tom echter, vindt het vliegtuig niet zo erg groot uitzien.... read more
Airbus A380

Europe » Netherlands » Limburg » Klimmen July 8th 2012

Nog 2 dagen en dan begint onze vakantie, rondreis door Indonesie (Java en Sumatra). We gaan de volgende route maken: * Frankfurt - Jakarta - Yogyakarta - Semarang - KarimJawa eilanden - Salatiga - Bromo - Surabaya - Medan - Bandung - Jakarta - Frankfurt ... read more

Tot: 0.236s; Tpl: 0.005s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.147s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb