Xi'an laatste dag

China's flag
Asia » China » Shaanxi » Xi'an
August 23rd 2016
Published: August 27th 2016

Vandaag staat niet veel op het programma. Vanavond hebben we de nachttrein naar Chengdu. Na het ontbijt hebben we alle koffers ingepakt en zijn we de stad ingegaan om eerst mijn telefoon te laten maken. Beeldscherm was helemaal gebarsten ?. Daarna zijn we de Belltower nogmaals gaan bekijken en nog wat door de stad te lopen en ook om de muslimwijk eens overdag te zien. Hier was het nu gelukkig een beetje rustiger maar ook nu werd weer overal het vlees gebakken en hingen de beesten aan de vleeshaken.
Geluncht hebben we bij de KFC, fijn om even geen Chinees te eten.
Bij terugkomst bij het hotel hebben we uitgecheckt en zijn we maar naar de clublounge gegaan om daar nog een paar uurtjes te zitten en te wachten op de taxi die ons naar het station zouden brengen.
Het treinstation lag ongeveer 35km van het hotel af, dus we hadden de taxi's ruim op tijd besteld. Op dit station was het niet echt fijn. Het was ontzettend warm en we zaten met paar honderd wachtenden in de stationshal. Er was een man die met een portofoon sprak als er een trein aankwam, maar dat was in het chinees, dus niet te verstaan. Uiteindelijk heeft een jongen ons geholpen en ons naar onze trein gebracht. We hadden een coupe voor onszelf, maar de bedden waren niet echt schoon en best wel hard.
Resultaat is dat wij, behalve Tom, niet echt goed geslapen hebben....

Tot: 0.208s; Tpl: 0.021s; cc: 7; qc: 46; dbt: 0.1311s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb