Chengdu

China's flag
Asia » China » Sichuan » Chengdu
August 24th 2016
Published: August 27th 2016

Na een slechte nacht komt de trein gelukkig goed op tijd aan in Chengdu. Paul en zijn vrouw staan ons buiten het station al op te wachten. In het hotel checken wij maar in voor 1 nacht omdat dit hotel blijkbaar ver van het vliegveld ligt en wij moeten vrijdag vrij vroeg op het vliegveld zijn. Gelukkig konden wij vrijwel direct inchecken en even lekker gaan douchen. Dat was ook wel nodig na die nacht in de trein!
Ons ontbijt was eerder een vroege lunch ( bij mc.donalds!). We waren op tijd terug in het hotel om even te rusten want rond 13 uur zou een vriend van Paul ons komen ophalen om naar het Panda centrum te gaan. Lisa en ik hadden geen zin om in het hotel te blijven en zijn wat gaan rondlopen.
De vriend van Paul was met nog een vriendin gekomen omdat ze 2 auto's nodig hadden om ons allemaal in te vervoeren. Dit bleken weer 2 superdeluxe mercedessen te zijn.
Het pandacentrum is het enige ter wereld waar panda's gefokt worden. Momenteel waren er ongeveer 20-25 puppy panda's. Jammer was dat de panda's binnen in de hokken zaten, omdat het buiten te warm was.
Hierna werden wij door de 2 chinezen uitgenodigd om mee te gaan eten. We werden meegenomen naar een heel luxe restaurant waar natuurlijk weer de halve menukaart besteld werd. Het werd nog leuk toen de man zijn 18 jarige dochter ging halen om haar aan Tom voor te stellen ?.

Tot: 0.113s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb