Chengdu

China's flag
Asia » China » Sichuan » Chengdu
August 26th 2016
Published: August 30th 2016

Vandaag staat een uitstapje naar de Leshan Grand Buddah op het programma. Paul heeft een busje gehuurd die ons daar naar toe zal brengen. Het is ongeveer 2 uur rijden naar Leshan. De reis gaat snel en we merken dat het buiten steeds warmer wordt.
Ook hier is het behoorlijk druk, maar we komen toch redelijk snel het park in. Via veel trappen lopen we naar de bovenkant van de buddah. We staan dan net naast het hoofd. Je kunt via de rotsen langs de buddah omlaag en dan weer omhoog lopen, maar gezien de rij die hier staat te wachten en de hitte besluiten we dit niet te doen, maar terug te lopen en dan de boot te nemen. Dit is wel een goed besluit want nu zien we buddah pas goed en zie je pas hoe groot deze is. Totale hoogte van dit beeld is ong 75 meter. Het beeld staat precies op het punt waar 3 rivieren samenkomen en diende om de schepen te beschermen.
Na terugkeer in Chengdu gaan we naar het nieuwe hotel dat dichter bij het vliegveld ligt. Eerst even Italiaans eten, en daarna afscheid nrmen van Paul en Doris. Morgen vroeg opstaan voor onze vlucht naar Shanghai.

Tot: 0.12s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0634s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb