Shanghai

China's flag
Asia » China » Shanghai » Pudong
August 26th 2016
Published: August 30th 2016

Vroeg opgestaan om de taxi naar het vliegveld te nemen. De vlucht naar Shanghai was niet echt fijn. Heel veel turbulentie en het was net of de piloot pas net zijn vliegbrevet had gehaald. Maar ja, toch goed aangekomen. Vanuit het vliegveld naar de stad is best ver dus ook hier hebben wij het hotel voor de laatste nacht geannuleerd en een hotel dichtbij het vliegveld geboekt.
Om van het vliegveld naar de stad te gaan, kun je het eerste stuk ( ong 45 km) met de nagneettrein gaan. Deze trein kan max. 415 km/u halen, maar helaas voor ons was de maximale snelheid vandaag maar 302 km/u! Daarna nog een stuk met de taxi naar ons hotel. Wat ons wel meteen opviel in Shanghai was het rustigere rijden van de auto's en redelijk veel politie op de straten.
Ons hotel ligt midden in het centrum op ongeveer 15 minuten lopend naar de Bund of Hanjin Road.
We besluiten om eerst richting People's park te lopen en dan via Hanjin Road richting de Bund. Het schijnt dat Hanjin Road de druksbezochtste winkelstraat ter wereld is met elke dag ongveer 1 mln bezoekers. Omdat het al begint te schemeren gaan overal de neon reclames aan en dat ziet heel mooi uit. Op de Bund stond het ook vol met mensen. Aan een kant van de rivier waar iedereen staat heb je de oude gebouwen, en aan de andere kant zie je het moderne zakendistrict met alle wolkenkrabbers. In de avond tot 21 uur worden al die gebouwen allemaal verlicht. Heel erg mooi om te zien.
In Shanghai staat de Shanghai Tower, met iets meer dan 600 meter op de 2e plaats van hoogste gebouwen ter wereld. Op ong 500 meter is een uitkijkpost maar helaas was de toren wegens werkzaamheden gesloten, anders waren we er in gegaan. Was iets onbenulligs met de fundering of zoiets ?
Toen hebben we besloten om in de Tv toren te gaan. Hier is op 265 meter hoogte een uitzichtpunt met speciaal een glazen bodem. Moet zeggen dat wel heel apart is!
Na deze ervaring zijn we naar het aquarium geweest. Dit was wel mooi, maar vaak teveel dieren in te kleine aquariums. Hier ook weer veel te veel bezoekers... Op zondagmiddag zijn we naar ons nieuwe hotel bij het vliegveld gegaan. Vroeg naar bed want om 4 uur gaat de wekker en dan zit de reis door China er op.
China is een heel mooi land, met een hele lange geschiedenis en waar je ook heel lekker kunt eten. Maar er lopen ook heel erg veel Chinezen rond, die heel luidruchtig zijn, veel lawaai maken, geen/weinig manieren hebben ( zo zat er een keer op een wc een kerel op zijn gemak te kakken met de deur gewoon open!), maar al met al was het een heel mooie reis.
Nu lekker naar Thailand om een weekje te relaxen.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0501s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb