Xi'an

China's flag
Asia » China » Shaanxi » Xi'an
August 21st 2016
Published: August 22nd 2016

Weer heerlijk geslapen. Vandaag ben ik wel heel erg verkouden. Zal we van de airco komen, overal staat die op de koudste stand. Gisteravond had ik aan een van die meisjes van het hotel gevraagd of er ergens een supermarkt was zodat ik hoestsnoepjes zou kunnen kopen. We hebben die gisteravond ergens gekocht, maar toen wij gisteravond terugkwamen in het hotel, lag er in onze kamer een bekertje met pepermuntjes, een geschilde citroen en een briefje waarin ze mij beterschap toewenst.

Vanmorgen zijn we naar de stadsmuur gegaan. In heel China is dit blijkbaar de enige stad die nog totaal ommuurd is. Veel beroemdheden zijn hier al geweest (Presidenten, Koningen etc). Daar hangen hier bij de muur ook allemaal foto's van op. Het enige minpunt hier is de temperatuur. Het is hier echt enorm warm en benauwd. Rond de middag zijn we uitgecheckt en naar ons andere hotel gegaan. Ook hier hebben we weer een mooie kamer in een heel mooi hotel. Na even iets gedronken te hebben, zijn we lekker gaan zwemmen. Straks worden we opgehaald door Sean, een vriend van Paul, die ons uitgenodigd heeft om ergens te gaan eten. Om 6 uur werden we opgehaald door een medewerker van Sean in een grote Mercedes SUV. Ergens in de stad in een groot restaurant waren Sean en zijn vrouw al aanwezig. Hier hadden we zo'n eigen kamer met een grote tafel met een draaischijf. En toen kwam het eten en nog meer eten en nog meer eten..... Hij had allemaal typisch gerechten uit deze streek besteld, maar ook Pekingeend en Ezel! Echt heerlijk gegeten en een gezellige avond gehad.

Tot: 0.174s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0806s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb