Page 3 of flod reisnarg Travel Blog Posts

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 25th 2014

Vandaag niet zoveel gedaan. Vanmorgen hadden we eerst een paar uur kookles. Vantevoren naar de markt om verse gerechten te kopen. Op zo'n markt kun je gewoon alles krijgen, van vis, vlees, levende kikkers (!), kippen tot varkenskop toe. We hebben Kokossoep met kip, loempia's en cocosrijst met mango gemaakt. Heel gezellig en heel lekker. Daarna even lekker bij het zwembad gelegen. We moesten nog even de stad in want we hebben voor de kinderen allebei een nieuw horloge gekocht. Tom een Ferrari en Lisa een Tag-Heuer. Alleen die van Lisa liep te langzaam, maar ja dat heb je met die Thaise Nep-Zwitserse kwaliteit. Beetje gescholden tegen die verkoper, maar hij wilde niet ruilen laat staan geld terug geven. Toch hield ik voet bij stuk en dreigde de politie erbij te gaan halen. Ik stond daar ... read more
Wie lust dit niet?
Masterchef Lisa
Sukhumvit by night -1-

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi July 24th 2014

vandaag was de laatste dag van onze tour. We zijn naar de Erawan watervallen geweest. Deze liggen in het Erawan National Park. De waterval bestaat uit 7 niveaus, met een hoogteverschil van 1500 meter. Via een pad door het bos kun je van niveau naar niveau lopen. Het leuke is dat hier ook veel vissen zwemmen, en deze vissen komen aan je voeten of handen knabbelen als je in het water zit. We zijn tot aan het 5e niveau gelopen. Daarna was het pad vrij lastig te belopen, en we hadden ook niet zoveel tijd. Aan het eind van de dag zijn we teruggereden naar ons hotel in Bangkok. Hier heerlijk even gedouchet (tenminste weer warm water!) en daarna lekker gegeten in een van de restaurants van het hotel.... read more

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi July 23rd 2014

Ons hotel hier in Kanchnaburi is gelegen aan de river kwai. Het zijn allemaal kleine houten chalets, waar je met 2 man kan slapen. Om te eten hebben ze een klein restaurantje waar dus ook hele kleine porties worden geserveerd! Allemaal heel eenvoudig, maar wel leuk. Wel een behoorlijke tegenstelling ten opzichte van het luxe hotel in Bangkok, waar je kamer 2 maal per dag wordt schoongemaakt, het ontbijt ontzettend uitgebreid is en waar het personeel constant voor je buigt als je komt aanlopen. Vandaag stond een bezoek aan de river kwai en het olifantenpark op het programma. Als eerste gingen we vanmorgen een bezoek brengen aan het oorlogsmuseum bij de brug over de kwai rivier. Het museum hadden we heel snel gezien, aangezien het best wel vervallen was en de kids hier niet veel zin ... read more
Lisa geeft 2 tijgertjes melk
Wie wast wie?
Elephant park

Asia » Thailand » Western Thailand » Kanchanaburi July 22nd 2014

Vamorgen vroeg opgestaan want om half zeven kwam het busje van de reisorganisatie ons ophalen bij ons hotel in Bangkok om naar de floating markt 'Damnoen Saudak' te gaan en daarna naar de Tiger Tempel in Kanchaburi. Ik had wel al gelezen dat de floating markt redelijk toeristisch zou zijn, maar het was nog veel extremer. Alleen maar souveniers en andere prullaria te koop. We werden met een bootje er doorheen gevaren en als je iets wilde kopen, dan kon je dat aangeven en werd het bootje aangemeerd en kon je vanuit de boot onderhandelen en evt kopen. Dat hebben we dus nergens gedaan, omdat we geen zin hadden in deze rotzooi. De 'kapitein' van ons bootje vond dat ook niet zo heel erg leuk. We hadden ons voorgesteld dat er heel veel bootjes waren, waar ... read more

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 21st 2014

Gisteravond hebben we nog even bij het hotel gezwommen en lekker gerelaxed. Hierna zijn we even de straat doorgelopen en toen bij het hotel gaan eten. Na het eten om ongeveer half negen zijn we allemaal gaan slapen. Volgens mij zijn we allemaal direct in slaap gevallen :) Na een heerlijke nacht lekker ontbijt in het hotel. We zijn toen na het paleis geweest en daar een tijd alles bekeken. We zouden eigenlijk nog naar de tempel met de liggende boedah gaan, maar het was al laat dus we besloten ergens snel iets te eten want we moesten om 2 uur bij het fietsverhuurbedrijf zijn voor de fietstour. De fietstour was een hele belevenis op zich. In de zinderende hitte van Bangkok hebben we in 3 uur zo'n 35 kilometer afgelegd. Van de gidsen mochten we ... read more
Tom op de fiets
Joyce op de fiets!
Lisa trapt goed door

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok July 20th 2014

Zaterdagochtend 10 uur. De taxi haalt ons op om ons naar het Brussel te brengen. Aangezien we nog mensen moeten ophalen in Maasmechelen (en die stonden natuurlijk nog niet klaar), vertrokken we in Maasmechelen pas om 10.45. Joyce had al lichte stressverschijnselen. Al met al kwamen we iets voor 12 aan op het vliegveld, snel naar de incheckbalie, en natuurlijk staat daar een ontzettend lange rij. Joyce nog meer stress! Gelukkig ging dit en de douane en kofferscan heel erg snel waardoor we gewoon ruim op tijd binnen waren. Helaas gold dat niet voor het vliegtuig. Omdat vanwege het vliegtuigongeluk deze week de route aangepast diende te worden, vertrokken we pas een uur later. Gelukkig maakte dat niet veel uit voor de aankomsttijd, we kwamen maar een kwartiertje later aan dan gepland. Op het vliegveld van ... read more

Europe » Netherlands » Limburg » Klimmen April 6th 2014

Vakantie 2014 is nu helemaal geboekt. De volgende reisroute gaan we doen: Brussel-Bangkok-River Kwai-Bangkok-Kuala Lumpur-Teman Negara-Kuala Lumpur-Penang-Langkawi-Krabi-Bangkok-Brussel Nu nog een paar maandjes wachten...... read more

Europe » Netherlands » Limburg » Klimmen July 30th 2012

Zo, eindelijk na bijna 3 weken weer thuis. Het was een ontzettend mooie vakantie waarin we heel veel gezien, maar ook heel veel dingen gedaan hebben. Indrukken opgedaan die we nooit meer zullen vergeten. Van de sloppenwijken in Jakarta naar het heel mooie Yogyakarta, de moderne steden Semarang en Surabaya, het zwemmen met de haaien en het snorkelen tussen honderden visjes op de KarimunJawa eilanden, het beklimmen van de Bromo vulkaan, genieten van het platteland in Salatiga, een echte jungletrek gemaakt op Sumatra waarbij we tussen de OerangOetangs liepen, rijden in een open jeep door een rivier, kinderen die zwaaiend achter ons aan renden. Het lijkt wel op een aflevering van Peking Express. Ik moet zeggen dat we het daar een aantal keer over gehad hebben, want het leek af en toe wel of we aan ... read more

Asia » Indonesia » Java » Bandung July 28th 2012

Ik ben niet tegen Moslims, maar vannacht had ik ze wel wat kunnen aandoen. Werden we in andere gebieden al vaker wakker rond 5 uur, hier in Bandung begon om 2.30 uur vannacht zo'n Islamiet vanuit een Moskee te zingen. Dat zingen is niet erg, wel als een luidspreker boven op die moskee staat die half Limburg van geluid kan voorzien. Dit werd nog een keer herhaald rond 4 en 5 uur. Wat een idioten! vandaag hadden we niet veel zin om veel te gaan doen, echter na het ontbijt besloten we toch nog om even de stad in te gaan. Er is een nieuw winkelcentrum gebouwd, de Bandung Supermall, waarin ook een klein pretpark bijzit. In dit pretpark is de 3e snelste achtbaan ter wereld gebouwd. Dat wilde we dan nog wel meemaken. Helaas, er ... read more

Asia » Indonesia » Sumatra » Bukit Lawang July 27th 2012

Vanmorgen eerst alle koffers ingepakt en toen zijn Joyce, Lisa en ik even het stadje ingelopen naar de markt. Wong had Tom beloofd dat hij nog met hem zou gaan zwemmen en van de rotsen af zou springen. Om 9 uur is Tom Mr WOng maar uit zijn bed gaan halen. Die arme kerel lag nog te slapen, maar daar had Tom niets mee te maken. De markt was een ervaring apart. Geen marktkraampjes zoals bij ons, maar alles op de grond of op dekens of plastic zeil. Alles was te koop, van speelgoed tot eten. Eten (vlees/vis) niet gekoeld, maar gewoon in bakken in de volle zon. Kip, lever, ingewanden, vissenkop, levende vissen, je kunt het zo gek niet bedenken. Bij terugkomst is Lisa ook nog even gaan zwemmen en toen was het hier echt ... read more
markt-2
nog even zwemmen
en nog van de rots springen

Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 66; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb