Hanging temple

China's flag
Asia » China » Shanxi » Datong
August 18th 2016
Published: August 20th 2016

het weer ziet er vanmorgen niet goed uit. Het regent behoorlijk hard en het is mistig. Na het ontbijt toch maar richting Datong om de hangende tempel te bezichtigen. Deze tempel is ong 1500 jaar geleden door 1 monnik gebouwd, op ong 75 meter hoogte hangend aan de rotsen! Je vraagt je af wat zo'n gast gedacht heeft om dit te gaan bouwen. Toen we aankwamen op deze plaats regende het nog steeds, dus hebben we hier regenponcho's gekocht en begon de tocht naar boven, natuurlijk samen met een enorme lading chinezen. In de tempel kun je maar op 1 manier er doorheen lopen. Het is dus tegen de rotsen gebouwd, steunend op palen die ook weer tegen de rotsen leunen. Het is vrij smal, maar de monnik heeft ook ruimtes uitgekapt in de rotsen.

Na deze tempel rijden we terug naar Datong om naar de Yungang Grottoes te gaan. Dit ook weer is een echt voorbeeld van monnikenwerk. Hier zijn in totaal 51000 buddha's uitgekapt in ong 252 grotten. Deze beelden varieren van 20cm hoogte tot de hoogste 17 meter. Ook hier vraag je jezelf af hoe dit gedaan is Zolang geleden.

Nadat we terug waren bij het hotel zijn we 's-avonds gaan eten in een restaurant van ong 500 jaar oud. Gelukkig dat we gerserveerd hadden, want er stond wel een wachtrij van wel meer dan 100 mensen.

Tot: 0.121s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.052s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb