De chinese muur

China's flag
Asia » China » Beijing
August 17th 2016
Published: August 17th 2016

Vandaag verlaten wij Beijing en gaan op weg naar Datong. Maar in de ochtend eerst naar de Chinese muur in Badaling. Dit schijnt een van de best bewaarde en gerestaureerde stukken te zijn. Onderweg hiernaartoe zagen we al soms een stuk muur in de bergen maar ook hier weer veel toeristen onderweg! Om bij de muur te komen hebben we samen met 10000 andere Chinezen de kabelbaan naar boven genomen. Het was jammer dat het weer niet heel erg helder was, maar we konden de muur toch wel goed zien. Hij kronkelt door de bergen heen en over bergtoppen. Toch wel onwerkelijk hoe mensen dit meer dan 2000 jr geleden hebben gemaakt. We hebben hier een tijdje gewandeld en natuurlijk wilden veel Chinezen met Tom en Lisa op de foto.

Toen we onder kwamen, stond ons busje al weer klaar om ons naar Datong te brengen. Onderweg begon het te regenen, gelukkig nu en niet toen we op de muur waren. Datong is niet zo'n mooie stad , maar in het oude stadscentrum waar ook ons hotel ligt, wordt zo goed als alles gerestaureerd. Omdat we hier pas aan het eind van de middag aankwamen, zijn we nog even naar de 9 Dragon Wall geweest en daarna naar het hotel.

Tot: 0.122s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0604s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb