Xi'an

China's flag
Asia » China » Shaanxi » Xi'an
August 20th 2016
Published: August 21st 2016

Vanmorgen heerlijk ontbeten in het hotel. Vanalles is er te krijgen. Na het ontbijt naar het zwembad, maar daar hadden allemaal kinderen zwemles. Dit vond Lisa al niet leuk en dan ook nog het feit dat zij een mooie badmuts op moest doen, dat ging haar net iets te ver. Hierna zijn we de stad ingegaan, en daar wat rond gaan lopen. Bekend is de Belltower, midden in het stadscentrum. Deze toren gaf in het verleden dmv de bellen de tijd aan. Dit was dan tot in de verre omgeving te horen. Leuk is dat veel mensen zich omdraaien en als we langskomen. Vooral Tom is een bezienswaardigheid. Zowel meisjes als jongens staan hem aan te gapen. Aan het eind van de middag zijn de in het Cykelist restaurant even Europees gaan eten. Dit was wel even nodig na een week bijna alleen maar Chinees. 's-Avonds zijn we de moslimwijk ingegaan. Hier is het vooral in de avond heel erg druk en gezellig. Overal wordt eten bereid, schapen hangen aan vleeshaken op en hier worden dan stukjes vlees van gesneden en die worden aan een soort satehstokken gestoken en dit wordt dan gebakken. De stokken worden daarna ook weer hergebruikt. Overal zie je van die mannetjes de stokken uit de prullenbakken halen en van de grond afrapen en die weer terug brengen naar de kraampjes. In het hotel hebben we even in de skybar gezeten op de bovenste etage. Om hier te komen moest je met een glazen lift aan de buitenzijde van het gebouw naar boven gaan. De bar was op de 51ste etage.

Tot: 0.099s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 42; dbt: 0.047s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb