Verboden stad

China's flag
Asia » China » Beijing » Forbidden City
August 16th 2016
Published: August 17th 2016

Vandaag zou onze gids ons naar het plein van de hemelse vrede, de verboden stad, temple of heaven en het zomerpaleis brengen. We hadden verwacht dat het druk zou zijn, maar dit sloeg alles. Op het plein, wat al ontzettend groot is, zag het zwart ( eigenlijk geel) van de mensen. Als je op dit plein loopt, dan besef je pas hoe groot het is. Vanuit hier liepen we richting de verborgen stad. De entreekaartjes kopen ging vrij snel en we de rij naar binnen ging redelijk soepel. Toen we vanaf deze plek via de poort de stad binnenkwamen, zagen we een grote mensenmassa. Gelukkig is er hier in de verboden stad sprake van een-richtingverkeer. Je komt binnen aan de zuidkant en je loopt dan rechtdoor tot aan de noordkant waar de uitgang is. De totale lengte is 960 meter, waarbij de over de pleinen en alle tempels loopt. Jammer dat het zo druk en heel erg warm was ( ong 35 gr).

Nadat we hier klaar waren, zijn we niet naar het zomerpaleis gegaan. Dat is ook buiten en het was gewoon te heet en ook hier zou het nig drukker zijn. We hebben besloten om na het eten naar de temple of heaven te gaan. Mooie tempel alleen midden op een enorm terrein waar je dus weer in die hitte naar toe moet lopen ?

Na dit alles was de dag bijna voorbij en zijn we terug naar het hotel gebracht. Daar even lekker gaan zwemmen en met Tom in de sauna gezeten. 'S-avonds ergens een klein hapje gaan eten en nog even naar zo'n avondmarkt geweest.

Tot: 0.168s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0643s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb