Page 2 of blfaldborg Travel Blog Posts

North America » United States » Michigan » Muskegon June 29th 2010

Næste morgen kom Dave næsten til den aftalte tid og vi kørte alle sammen i Daves lille bil ud til Dave og Pegs hus. Vi mødte Hannah, student nr. 21. og vi fik engelig set Dave og Pegs nye hus. Og ikke mindst mødte vi deres to meget livlige hunde. De er ikke alene livlige, de får også lov til lige hvad de har lyst til og de lytter slet ikke efter deres ”mor” og ”far”. Ungerne blev lidt bange for de to livlige hunde: Cal og Rick. Ungerne lærte lynhurtigt at sige NO til dem ... ikke at det virkede på hundene men så kunne de voksne hjælpe dem :). Huset er bygget efter Dave og Pegs ønsker og selvom det ligger lige ned til Lake Michigan, så er det svært ikke at ignorere vandfiltrationsområdet ... read more
Alexander tager sig en skraber under Daves rundvisning
Emmeline også
Udsigt mod Lake Michigan

North America » United States » Michigan » Muskegon June 28th 2010

Stik mod al forventning sov vi længe - dvs. indtil kl. 7. Vi var lidt vågne ved 4 tiden men alle faldt i søvn igen. Vi håber at den gode start vil fortsætte, så vi ikke får problemer med at sove om natten. I dag har vi taget det roligt - vi har været på en legeplads. Det var planen at vi bagefter tog på stranden, men det var stadig lidt køligt så vi tog en lille sightseeing tur først - meget har forandret sig i Muskegon, men nogen ting kunne jeg da genkende. Det er godt at være tilbage. På vej tilbage til stranden kørte vi forbi Dave og Peg - men de var ikke hjemme. Det er planen at vi skal være sammen med dem i morgen, så vi efterlod en besked om at ... read more
Ambers hus

North America » United States » Michigan » Muskegon June 27th 2010

At pakke hos familien Faldborg, starter altid godt og ender næsten altid på samme måde; vi ender altid med at være alt for sent oppe for at pakke aftenen før. Denne gang er vi dog lidt undskyldt, da vi var til fødselsdag i Korsør hele dagen forinden. Men pakket blev der. Næste morgen var der afgang til lufthavnen via Solrød. Vi tjekkede ind aftenen før, men websitet kørte dårligt så vi fik ikke printet vores boardingkort ud så vi kunne ikke bare få skrevet bagagestrips ud og aflevere bagagen som planlagt. Og fordi vi skulle til USA, så kunne vi ikke engang skrive bagagestrips ud selv. Så vi måtte stå i kø og der var flere end forventet der skulle afsted den morgen. Vi endte selvfølgelig også i den kø med novicen bag skranken så det ... read more

Europe » Denmark May 29th 2008

Hjemme igen - torsdag d.29. Efter en hurtig kop kaffe hos mormor, kørte vi til olde der havde købt ind og lavet mad til os, så vi rullede ind i Nr. Dalby kl. 11:30 til et HELT RENT HUS!! Mormor, olde og morfar havde mens vi havde været væk, ryddet op og gjort rent, det var dejligt at komme hjem til. Ungerne skulle dog lige lege med alt deres legetøj, så det holdt ikke så længe. Efter en runde i haven for at beundre sommerhaven (og forfærdes over ukrudtet), spiste vi lækkert rugbrød med leverpostej, æg, kødpølse og frikadeller. Ungerne fik 2 timers lur, mens vi pakkede ud og vaskede tøj. Olde havde lavet frikadeller og købt ind til aftensmaden, så det var dejligt nemt. Men det var den ferie ... næste morgen blev sidste ferie ... read more

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane May 28th 2008

Hjemturen - onsdag d. 28. Bilen skulle afleveres i lufthavnen allerede kl. 9:00 og vi kunne først tjekke ind kl. 11:45, så vi gik rundt og gloede i Brisbane lufthavn rigtig længe. Men kl. 14:45 lettede vi endelig fra Brisbane med kurs mod Singapore. Ungerne tog en lille lur på 1½ time 3 timer før vi ankom i Singapore, så det var ok. Da vi ankom til Singapore, fandt vi lidt aftensmad, osede lidt (kiggede bl.a. på kamera, som ikke var særlig billigt i forhold til danske priser så vi endte med slet ikke at købe noget). Kl. 01:10 (03:10 australsk tid) fløj vi videre til København. Vi faldt alle fire i søvn næsten med det samme og ungerne sov i 6 timer. Rigtig dejligt! De sidste 6 timer var lidt lange, især fordi alle andre ... read more
Lur paa vej til Singapore
Endnu en lur!
Sidder lige og undersoeger noget

Straddie - lørdag d. 24 - 27. Lørdag pakkede vi kuffeterne og tog efter en køretur på en times tid færgen til North Stradbroke Island, en tropisk ferieø lidt syd for Brisbane. Det var ligesom at være tilbage i tiden, hvor man ventede på færgen ved Storebælt!! Vi havde lejet to villaer, en til os fire og en til Andrew, Sue og Mario. Skønt område med stranden kun 100 m. væk. Det eneste mærkelige var at villaen var opdelt i to afdelinger, en med stue, børneværelse, badeværelse og køkken og et anden seperat del bestående af forældre soveværelset. Ind i mellem de to afdelinger var der en dejlig terrasse med grill. Den første dag lavede vi ikke så meget, vi spiste frokost og ungerne fik sig en lang lur og derefter smuttede vi ned for at ... read more
Vores lejede bil
Paa faergen over til Straddie
Endnu et fra faergen

Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast May 23rd 2008

Seaworld - fredag d. 23 Fredag gik turen til Seaworld som ligger syd for Brisbane i byen Gold Coast - ca. 1 times kørsel. Vi satte Toystory på, så var ungerne glade. Seaworld var rigtig flot, vi så en masse delfiner, søløver, søkøer, fisk, hajer, pingviner, isbjørne og ikke mindst Sesame Street. Det er dels en forlystelsespark og dels en park hvor man kan se havdyr og de har indrettet et stort område med børneforlystelser inspireret af Sesame Street. Vi så tre shows; Et søløve detektiv-show, et Sesame Street show og et delfin show. Især det sidste var flot, det er utroligt hvad de kan træne delfinerne til! Det er mærkeligt at tænke på at især delfinerne lever lige ud for kysten. Moren måtte lige købte et par tøjdyr til de søde små børn - hvordan ... read more
Delfiner
Delfin
Soeloeve show 1

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane May 22nd 2008

Lone Pine Koala Park - torsdag d. 22 Torsdag tog vi til Lone Pine Koala Park, som er meget lig den koala park vi besøgte i Syndey, men denne var størrere og bedre. De havde opdelt koalaerne i forskellige områder, f.eks. var der ungkarlehyblen, plejehjemmet og børnehaven, for hhv. De unge hanner, de gamle og de meget unge koaler. Ikke at det gav den store forskel - de sover 20 timer om dagen uanset alder. De havde også et område med kænguroer, og vi havde selvfølgelig købt lidt kænguro mad til dem ... Alexander gik ind til opgaven med liv og sjæl, han gav dem mad og klappede, da han gik efter halen på en af dem blev forældrerne lidt bekymrede. Vi så også en wombat der sov med alle fire stænger i vejret - ligesom ... read more
En papegoeje
En sovende koala
Kan du se wombatten?

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane May 21st 2008

Brisbane Vores anden dag i Brisbane gik nogenlunde lige saa fredelig som den foerste. Vi tilbragte dagen sammen med Andrew, der viste os Brisbane fra faergen, eller CityCat som den hedder her i byen. Vi stod paa taet ved et af Brisbanes universiteter og sejlede med rundt i en halv times tid. Derefter var ungerne ved at vaere lidt traette af faergen, saa vi stod af ved New Farm Park, hvor vi gik lidt rundt. Der var en smuk rosenhave, som vi gik forbi, men ellers var der ikke saa meget af interesse. Saa vi tog videre med den naeste faerge, hvor vi denne gang stod af i endnu en park, River Side Park, der udover en legeplads ogsaa har en lille pool/strand hvor man kan bade. Emmeline som superstar Efter en rum tid paa legepladsen, ... read more
Brisbane fra faergen
Riverside Park

Oceania » Australia » Queensland » Brisbane May 19th 2008

Roadtrip - afgang fra Sydney Dagen forloeb som de fleste dage - vi havde en plan og maatte lave den om naesten med det samme. Ungerne vaagnede tidligt igen og det var faktisk godt, for vi skulle tidligt afsted for at hente bilen som vi har lejet. Mie koerte os derhen. Forinden havde vi sagt farvel til Peter, det er nok godt at ungerne ikke forstaar saa meget! Bilen er en Toyota Previa eller en Tarango som den hedder i Australien - en stor bil!! Vi koerte derefter til Woolies (Woolworths) for at koebe lidt ind til turen. Vi manglede ogsaa et par solskaerme saa ungerne ikke ville blive stegt paa vejen. Ungerne faldt desvaerre i soevn paa vej tilbage til Kellyville, hvilket betoed at vores foernaevnte plan blev lavet om: Plan: Naar ungerne sover, pakker ... read more
Giraffer i galop
Elefanten

Tot: 0.11s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 64; dbt: 0.0567s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb