Page 3 of blfaldborg Travel Blog Posts

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney May 15th 2008

Ungernes fødselsdag Der var ikke mange ting der var fastlagt hjemmefra vedrørende vores besøg i Sydney udover turen til Luna Park på ungernes fødselsdag. Så vi suser afsted med færgen til centrum og videre derfra til Milsons Point for så at opdage at parken har lukket tirsdage og onsdage i "off-season" hvilket efteråret jo er ... så vi luskede ... nej kæmpede os op af den stejle bakke op til toget som vi tog tilbage til centrum. Darling Harbour havde vi jo set så vi hyggede os i stedet med pizza til frokost og en god lang gåtur i den botaniske have. Der er den mest fantastiske udsigt til operahuset med Harbour Bridge i baggrunden. Vi fik lidt is ved operahuset og tog så færgen hjem igen - dagene går så hurtigt! Tilbage i Rydalmere skiftede ... read more
Foedselsdagsboernene og mor
Alexander taler med mormor
Lidt drikkelse skal der til ... selvom man taler!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney May 12th 2008

Taronga Zoo Så kom dagen hvor vi endelig kom i zoologisk have! Vi startede dagen på Pancakes on the Rocks - en fabelagtig morgenmadsrestaurant lige ved Harbour Bridge. Vi (de voksne) ÅD!!! Jan overvurderede situationen og mente godt han kunne spise 4 store pandekager ... Bettina overvurderede at æg, bacon og to pandekager ville være ok. Desværre ville præmiebørnene ikke spise hverken pandekager, marmelade eller isen der blev serveret til deres pandekager. Men jordbær smoothien og mælken faldt i god jord! Derefter tog vi færgen til Taronga zoo, vi havde endnu engang købt en daytripper, som dækkede billetten fra Rydalmere til Circular Quay, færgen til Taronga zoo og bussen op til indgangen til haven (billetten giver forresten også rabat på indgangen til haven). Vi så en masse dyr! Haven er inddelt i tre hoveddele; Det vilde ... read more
Se - stor elefant!
Heldigvis en man kunne ride paa
Her er en god plads

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney May 11th 2008

Fredag - 9 maj Til dem der håber at læse om alle vores oplevelser i zoologisk have, må vi skuffe jer ... vi er endnu ikke nået derhen. Intentionen var der dog! Vi vågnede som sædvanligt ved 9 tiden og måtte vække ungerne. Ideen om at stå tidligt op og nå ind til Sydney tidligt gik ikke så godt. Men vi kom da ud af døren tilsidst og kørte hen til færgen i Rydalmere. Mie havde sagt det ville tage 30 min. Det gjorde det ikke ... det tog nok nærmere 45 min. så vi nåede lige med nød og næppe hurtigfærgen til centrum. Efter 35 min. på vandet "landede" vi ved Circular Quay - turen tog os lige under den berømte Harbour Bridge og forbi operahuset. Lige deromkring gik rigtigt op for os hvor vi ... read more
Haj
NEMO!!!
Nemo igen!

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney May 8th 2008

Jetlag Alle vores store planer om at skulle i zoologisk have i går faldt til jorden, da jetlagget for alvor ramte ungerne natten forinden. Alexander vågnede ved 1 tiden om natten og vækkede kort tid efter Emmeline. I nattens mulm og mørke besluttede vi at flytte børnene ind i samme rum som os. Og efter yderligere en ½ times skrig og skrål faldt Alexander i søvn ... Emmeline var så mor dårlig at hun stod op og så hun kunne holde mor i hånden. Efter 20 min. af det forbarmede mor sig og tog i hende op i sengen. Det syntes Emmeline var rigtig sjovt, så der blev fest i 1½ mands sengen. Kl. 3:45 stod far op med hende, for at komme tilbage efter ½ time. Emmeline faldt så endelig i søvn kl. 4:30 i ... read more
Vupti!
Koala
En koala mere

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney May 6th 2008

Rejsen herned Vi lettede fra Kastrup efter morfar havde sat os af kl. 11.20. Vi fik pladser på række 44, tre ved vinduet og en i midterrækken - ikke så optimalt. Alexander sad ved vinduet, derefter mor og så Emmeline ud til gangen. Far sad på den anden side af gangen. Vi håbede at ungerne ville sove efter frokost men så heldige skulle vi ikke være. De spiste pænt, men sove det gad de ikke. Først kl. 16:30 faldt de omkuld og sov i ca 1½ time. Og så var der fart på igen. Vi landede i Singapore efter nogle lange 12 timer og tænkte at vores trætte børn ville sove når vi satte os ned og slappede af men næh nej der skulle leges, hoppes. løbes, rutjes og alt muligt andet. Først da vi efter ... read more
Mens vi venter på flyet
Mmmm mad!

Tot: 0.118s; Tpl: 0.006s; cc: 3; qc: 54; dbt: 0.0672s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb