Jetlag og kænguroer

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
May 8th 2008
Published: May 8th 2008

Jetlag

Alle vores store planer om at skulle i zoologisk have i går faldt til jorden, da jetlagget for alvor ramte ungerne natten forinden. Alexander vågnede ved 1 tiden om natten og vækkede kort tid efter Emmeline. I nattens mulm og mørke besluttede vi at flytte børnene ind i samme rum som os. Og efter yderligere en ½ times skrig og skrål faldt Alexander i søvn ... Emmeline var så mor dårlig at hun stod op og så hun kunne holde mor i hånden. Efter 20 min. af det forbarmede mor sig og tog i hende op i sengen. Det syntes Emmeline var rigtig sjovt, så der blev fest i 1½ mands sengen. Kl. 3:45 stod far op med hende, for at komme tilbage efter ½ time. Emmeline faldt så endelig i søvn kl. 4:30 i mors arme. Næste dag sov vi alle fire til kl. 10:00 og lavede så lidt som muligt resten af dagen.

Lektien må være at mor og far skulle have været mere konsekvente med måltiderne og sovetiderne de første dage så ungerne ikke blev forvirrede ... men så har vi da lært det.

Ungerne sover stadig i samme værelse som mor og far, som så må leve med Alexanders snorkeri 😊

Torsdag - 8.maj

Vi vågnede ved 9 tiden og vækkede ungerne 15 min. efter. Formiddagen blev brugt til hygge og leg og en lille tur til supermarkedet for at købe en ny sut til sutteflasken som de små frækkerter havde fået bidt i stykker. På vejen så vi hvor smarte Australierne er til at tømme skrald - det er ikke nødvendigt for skraldemændene at stå ud af bilen for at tømme skraldespanden, der er en klo der nupper den og tømmer den ... vi har taget billeder af det indtil videre smarteste vi har set her!

Efter middagsluren (gældende for både børn og far - sidstnævnte havde brugt det meste af natten på at ryge cigarere og sludre med Peter) tog vi afsted til Koala Parken. Her så vi koalaer, papegøjer, wombats, wallabies, pingviner og ikke mindst kænguroer. Vi havde købt en lille pose med kængurofoder som vi gav til kænguroerne. Ungerne og kænguroerne var helt vilde. De blev dog lidt nærgående, hvor Emmeline gav dem et meget bestemt NEJ til dem. Alexander synes de var rigtig sjove og grinte hele tiden - især når de snusede til hans tæer. Da ungerne så hvad vi gjorde med foderet så skulle de også prøve - tilsidst stod der seks kænguroer rundt om os alle fire - i alle størrelser. Det var rigtig sjovt at se de sjove dyr helt tæt på og få lov til at klappe eller ae dem.

Da vi havde været parken rundt var det tid til at køre hjemad men det var lige på et hængende hår at vi kom ud - vi havde overset at parken lukkede kl. 17:00 så da vi kom op til indgangen var der helt lukket. Til alt held var der stadig et par ansatte tilbage i parken som lukkede os ud. Puha - godt nok var det søde dyr men vi er glade for at vi ikke skal overnatte sammen med dem!

Efter den oplevelse tog vi ud at spise med Peter og Mie, hvor vi var på The Mean Fiddler. En irsk pub som også serverer mad. Ungerne spiste en næsten børnepizza hver (ca. 20 cm i diameter) og charmerede hele personalet.

De næste dage

I morgen prøver vi igen at skulle i zoologisk have. Det bliver en lang dag med færgetur og Taronga Zoo ... det bliver spændende at se hvordan det går!

Weekenden fik vi også lige planlagt med Peter og Mie. Lørdag forsøger vi med en tur til Blue Mountains og søndag skal vi ud og spise brunch efterfulgt af en tur til Manly i det nordlige Sydney. De siger jo at her er koldt, men vi forsøger os alligevel med en tur på stranden for blot at dyppe tæerne i det ca 20 grader varme vand.

Ting vi skal vænne os til

Det bliver mørkt kl. 17:30 ... rigtigt mørkt!!
De kører i den forkerte side ... og den anden vej i rundkørslerne ... som der er RIGTIG mange af!
Det er efterår her ... og alle forbereder sig på vinteren ... i 20-25 graders varme!!!!!
Der er papegøjer i træerne
Græsset er stift
Vandet fra hanen smager ikke særlig godt
Det er koldere indendørs end udendørs (der er stort set ingen isolering i husene)
Vi kan ikke finde ud af hvad tid eller hvad dag det er i Danmark

Tot: 0.103s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb