Bettina Lysell Faldborg

Australien 2008
USA 2010

North America » United States » New York » High Falls July 13th 2010

Farvel til touren Så blev det tid til at sige farvel til at køre hver dag - vi rejste fra Syracuse efter en stor morgenmad på hotellet. Byen Syracuse kan ikke anbefales, men hotellet der ligger i en bedre del af byen kan varmt anbefales. Vi har mens vi har kørt rundt prøvet flg. hotellet; Holiday Inn Express, Four Points by Sheraton, Best Western og endelig Hilton Garden Inn. Både Best Western og Hilton var rigtig gode, så det vil nok være dem vi vil prøve at gå efter en anden gang. Vi kørte fra Syracuse efter vi havde provianteret kl. 11:00 og efter en lang køretur trillede vi ind i indkørslen hos Sandy & Nate kl. 14:30 kun ½ time efter vi havde sagt vi ville være der. Vi spiste lidt frokost og snakkede. The ... read more
USA 6 002
USA 6 003
USA 6 004

North America » Canada » Ontario » Niagara Falls July 9th 2010

Vi vågnede endnu engang lidt sent og på trods gårsdagens kedelige mad oplevelse, besluttede vi os for at prøve hotellets morgenmad - det kan vel ikke være skidt to gange i træk og det var da også ganske fint. Med lidt vemod forlod vi den fantastiske pool og det dejlige hotel for at tage videre mod Niagara Falls. Vi kørte ikke lang tid før vi ramte regnvejret og jo tættere vi kom på Niagara Falls, sank vores mod, vi havde ikke lyst til at se Niagara Falls i regnvejr. Da vi ankom til Niagara Falls stod det ned i stænger og vi besluttede os for at spise frokost først på Hard Rock cafe. Emmeline fik en cheeseburger med pomfritter … eller rettere hun spiste kun pomfritterne og Alexander fik en hotdog. Mor og far fik sandwiches. ... read more
One size fits all
Den passer naesten
Emmeline hygger sig med sin sodavand

North America » Canada » Ontario » London July 8th 2010

Saginaw Vi sov længe … lidt for længe måske, men vi skulle ikke rigtig nå noget, så det gjorde ikke så meget. Vi spiste morgenmad på Dennys der lå lige over på den anden side af vejen og i ”true american style” kørte vi selvfølgelig derover :). Efter morgenmaden brugte vi også lige lidt tid til at shoppe lidt i Saginaw. Vi købte lidt ting til vejen i Target og så fik mor lov til at gå amok i JoAnn fabrics & crafts - der blev købt ind til både kagedekorering og en belønningstavle som vi (mor) skal lave når vi kommer hjem. Frankenmuth Så kørte vi en halv time til den forunderlige by Frankenmuth. En tyroler-tysk inspireret by, hvor man kan købe alt lige fra bratwurst til tyrolerbukser. Vi savnede helt Johnny Reimer, men det ... read more
Jul i juli
Julemand og ungerer
En af mange gange med julepynt

Først lidt forklaring om overskriften. Oprindeligt hed området et meget langt indiansk navn, som franskmændene forkortede til Mackinac (hvor ac udtales som aw). Øen har som det eneste bibeholdt den oprindelige stavemåde, mens både strædet, broen og byen staves med aw til sidst. Vi vågnede ved 8 tiden og alle var klar til at komme ud og opleve noget. Først skulle vi dog lige have den morgenmad der var inkluderet i overnatningen - det var lidt af et cirkus - der var lang kø, men til sidst fik vi lidt yougurt, brød og æg. Derefter pakkede vi alt sammen og checkede ud. Så kørte vi afsted til færgen - det var MEGET tåget - så tåget at vi ikke kunne se broen. Men ved at køre langs vandet, fandt vi Shepleys færgeoverfart. Vi nåede færgen kl. ... read more
Havnen på Mackinac
Sådan ser det ud når man cykler og tager billede samtidig
Ungerne foran broen (jo den er der)

Afrejse fra Muskegon Vi vågnede ved 8 tiden og var overraskende nok klar til at køre allerede ved 10 tiden, så vi ringede til Ambers forældre som kom og sagde farvel og låste huset efter os. Vi kørte ud af indkørslen kl. lidt i 11. Traverse City Vi ankom til Traverse City et par timer senere og trådte ud i en dyne. Det var rigtig varmt og luftfugtigheden var også høj. Første opgave var at finde et sted at spise og vi fandt en lille cafe et par minutter fra bilen. Derefter gik vi ned mod det område hvor "The Cherry Festival" var. Der var et tivoli a la Ankers tivoli og en masse boder med alt muligt vedr. kirsebær. Traverse City har hvert år en kirsebær festival, hvor de fejrer at de første kirsebær er ... read more
Tivoli 2
Tivoli 3
Tivoli 4

North America » United States » Michigan » Muskegon July 5th 2010

Mandag var pakke og vaske dag. Vi fik pakket det meste og manglede kun det våde vasketøj og det vi skulle bruge om aftenen og næste morgen. Men det blev også lige tid til lidt mere shopping - vi havde hjemmefra aftalt at vi ville købe en GPS til USA og Canada, de koster $10 om dagen at leje og de koster $100 op opefter at købe, så afsted til Mall’et igen for at købe den. Vi gik derefter i Ambers egen version af helvede: Chucky Cheese. Et eldorado for børn i alle aldre - der køber man mønter til at bruge i deres forskellige spilmaskiner, nogen af dem giver point og pointene kan man bruge til at købe legetøj for. Ungerne morede sig gevaldigt, men mor og far løb i hælene for at hjælpe. Amber ... read more
Tvillinge indkøbsvogn
Slagsmål i Ambers have
Hoppebold

North America » United States » Michigan » Muskegon July 3rd 2010

Lørdag Lørdag blev den store shopping dag. Jan ville gerne se fodbold om formiddagen, så Bettina tog afsted med Amber til The Lakes Mall, hvor hun brugte mange penge, eller rettere ikke så mange penge, når vi tager i betragtning hvor meget hun fik for pengene. Alexander fik 3 sæt shorts/t-shirt og nogle ekstra t-shirts. Emmeline fik t-shirts, 2 par shorts, en kjole og mor fik en kjole, to par bukser og en bluse … alt sammen for $130! Amber skulle lige et smut til et bridalshower, så jeg fortsatte shopping turen alene i Old Navy hvor alle t-shirts kostede $5, så både mor og unger fik et par t-shirts mere og ungerne fik også et sæt nattøj hver. I selve Mall’et skulle Bettina male en flise til Peg, så resten af tiden gik med det ... read more
Emmeline gemmer sig
Amber og Bettina
Amber og Emmeline

North America » United States » Michigan » Muskegon July 2nd 2010

Vi startede med morgenmad på restauranten Toast ’n Jams - dejlig amerikansk morgenmad, med pandekager igen og æg og bacon. Især Alexander var glad for det. Men derudover tog vi bare en stille dag derhjemme hos Amber. Vi vidste at weekenden ville blive lidt hård, så en stille dag hjemme var lige sagen. Om aftenen havde Amber inviteret nogle af sine venner over til middag, det var rart endelig at møde Sarah som hun havde lært at kende da hun læste til fysioterapeut. ... read more
Restauranten
Vi venter
Mor og Xander

North America » United States » Michigan » Muskegon July 1st 2010

Ambers fødselsdagsgave til mig, var en manicure/pedicure som jeg fik denne dag. Skøn forkælelse uden børn, som var hjemme sammen med far. Derefter spiste vi frokost på yndlingsrestauranten; The Heartstone, der som altid serverede en fantastisk sandwich. Det var en dejlig dag og i stedet for at tilbringe dagen med at shoppe, ville vi hellere en tur på stranden. Ungerne ville hellere end gerne i vandet og på stranden. Det var faktisk lidt koldt og vandet var især koldt, men ungerne nød det og vi fik et pusterum og det føltes helt som ferie som i lå der på stranden og fladede ud. Sandy og Gerry gav middag på Golden Coral - et paradis for overvægtige amerikanere … Det er helt sikkert i restauranter som denne at ordet overdrivelse sikkert har sin oprindelse. Det er en ... read more

North America » United States » Michigan » Muskegon June 30th 2010

Efter den begivenhedsrige dag, tog vi det roligt næste dag. Vi tog en enkelt lille smuttur til det lokale indkøbscenter, hvor vi kiggede lidt rundt. Derefter endnu en tur til Target for at købe lidt salve til et bid Alexander havde fået (under foden af alle steder). Amber lavede middag; tacos og hendes forældre og hendes onkel og tante kom forbi til ungernes store fornøjelse. ... read more

Tot: 0.126s; Tpl: 0.007s; cc: 9; qc: 90; dbt: 0.0649s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb