Wet wet wet

North America » Canada » Ontario » Niagara Falls
July 9th 2010
Published: July 11th 2010

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Fra bådturen 23 secs
Vaade sandalerVaade sandalerVaade sandaler

Alexander er utilfreds med at hans sandaler er vaade efter han har soppet i en vandpyt
Vi vågnede endnu engang lidt sent og på trods gårsdagens kedelige mad oplevelse, besluttede vi os for at prøve hotellets morgenmad - det kan vel ikke være skidt to gange i træk og det var da også ganske fint. Med lidt vemod forlod vi den fantastiske pool og det dejlige hotel for at tage videre mod Niagara Falls.

Vi kørte ikke lang tid før vi ramte regnvejret og jo tættere vi kom på Niagara Falls, sank vores mod, vi havde ikke lyst til at se Niagara Falls i regnvejr. Da vi ankom til Niagara Falls stod det ned i stænger og vi besluttede os for at spise frokost først på Hard Rock cafe. Emmeline fik en cheeseburger med pomfritter … eller rettere hun spiste kun pomfritterne og Alexander fik en hotdog. Mor og far fik sandwiches.

Bagefter så det sørme ud til at være holdt op med at regne … men det var det ikke. Vi købte nogle billige regnfrakker (stort set bare nogle poster med huller i og hætte på) og gik ned for at se på vandet. Det var jo imponerende som tidligere, men det ville have været sjovere i solskin. Det var sådan set varmt nok, blot ret fugtigt.

Maid of the mist
På trods af vejret besluttede vi os alligevel for at tage en tur med Maid of the Mist - en færge der sejler 50 m væk fra vandfaldene. Det var både en våd men også fantastisk oplevelse. Se både billeder og video.

Derefter var det tid til at køre videre, vi var både våde og trætte da vi satte os ind i bilen. Vi kørte henover Regnbuebroen for at komme tilbage ind i USA. Hvis vi troede at Immigration i Chicago var slem, så var det ingenting i forhold til den sure grænsevagt ved Niagara Falls. Et lille udpluk af spørgsmålene:
Hvor kommer I fra
Hvad laver I i Canada
Hvorfor var I i Michigan
Hvor har I lejet bilen henne
Hvor skal I hen
Hvordan kom I fra Illinois til Michigan
… og så videre …

Men vi fik heldigvis lov til at komme ind igen. Vi forstår godt deres bekymring, men de gør det meget svært for folk der rent faktisk holder af at komme til USA at komme ind i landet. I deres trængte økonomi skulle man tro at de ville være glade for vores turistpenge.

Derefter var det bare at køre videre til Syracuse. På grund af den sene afgang fra Niagara og ventetiden ved grænsen, var vi først i Syracuse lidt i halv ni om aftenen. De ansatte på hotellet var super søde og vi endte med at bestille pizza til værelset - ventetiden på pizzaen blev selvfølgelig brugt i poolen.

Tot: 0.109s; Tpl: 0.012s; cc: 14; qc: 51; dbt: 0.0607s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb