Afrejse og første dag ...

North America » United States » Michigan » Muskegon
June 27th 2010
Published: July 7th 2010

Er de der snart?Er de der snart?Er de der snart?

Nej vi er rent faktisk ikke på billedet ...
At pakke hos familien Faldborg, starter altid godt og ender næsten altid på samme måde; vi ender altid med at være alt for sent oppe for at pakke aftenen før. Denne gang er vi dog lidt undskyldt, da vi var til fødselsdag i Korsør hele dagen forinden. Men pakket blev der.

Næste morgen var der afgang til lufthavnen via Solrød. Vi tjekkede ind aftenen før, men websitet kørte dårligt så vi fik ikke printet vores boardingkort ud så vi kunne ikke bare få skrevet bagagestrips ud og aflevere bagagen som planlagt. Og fordi vi skulle til USA, så kunne vi ikke engang skrive bagagestrips ud selv. Så vi måtte stå i kø og der var flere end forventet der skulle afsted den morgen. Vi endte selvfølgelig også i den kø med novicen bag skranken så det tog en evighed at komme igennem. Heldigvis havde lufthavnen en særskildt sikkerhedskontrol til familier, så den kø undgik vi. Vi havde bare lige glemt hvor lang tid det tager at hive computere, dvd-afspillere ud af tasker og ned igen så vi endte med at spurte igennem lufthavnen for at komme til gaten til tiden. Storsvedende nåede vi det til stor morskab for ungerne.

Første flyvetur til Stockholm forløb uden problemer - det tog en lidt over en time. I Stockholm havde vi kun 50 min, så vi gik direkte til gaten. Denne gang viste ungernes legetøjskufferter sig at være en rigtig god ide - vi kørte dem hele vejen derhen. Efter en kort vente tid gik vi endnu engang om bord på et fly men fik lige tid til at kigge på alle de andre fly der stod og ventede. Vel ombord på flyet kom gufposerne frem og var hurtig tømte. Gave nr. 2 blev også flået op på rekordtid.

Flyturen var nok lidt længere end børnene havde forventet. Der var heller ikke så mange tegnefilm de kunne se. Vi kunne godt mærke at ungerne havde været sent oppe og tidligt op næste morgen, Emmeline var den første der gik omkuld - lige efter de obligatoriske köttbullar med kartoffelmos tog hun lige 20 min. Efter den korte lur var hun klar igen og sammen med Xander begyndte de at udforske flyet. Da der var 3 timer tilbage, begyndte den konstante: ”hvornår er vi der?” De så tegnefilmen igen og så gav Alexander op - han tog en lur på over en time. Da vi var lige over Mackinac fortalte jeg børnene at der skulle vi hen og cykle, hvortil Alexander siger: Har vi cyklerne med???

Lige pludselig var vi der og vi landede i Chicago. Alexander har to kommentarer til det: ”Her skal vi sove” og ”nu skal vi ud og cykle”. Vel igennem ”Immigration” skulle vi bare lige have kufferterne og så ud til den ventende Amber. Stort æv: to kufferter manglede! Heldigvis var begge autostole kommet med, samt Bettinas kuffert og børnenes kuffert. Men Jans kuffert og kufferten med hovedpuder og børnenes toilettaske viste sig at være på vej fra Frankfurt af alle steder. Vi måtte igennem hele processen med at melde dem savnet og finde ud af hvordan vi kunne få dem tilbage. Vi håber på at vi kan fået dem tilbage senest tirsdag.

Mens vi meldte kufferterne savnet, annoncerede børnene at nu skulle de altså tisse - de nærmeste toiletter var selvfølgelig udenfor. Men Jan sendte dem hen til Amber der stod lige uden for og børnene tog hendes hånd og gik ud og tissede sammen med hende og ventede pænt bagefter på os udenfor. Lidt imponerende eftersom de jo ikke kender Amber.

Amber advarede os med det samme at det var varmt - og det var det. Selvom det ”kun” var 25 grader, så var luftfugtigheden 80% så det var meget varmt. Alle var også ved at være trætte og lidt sultne. Amber havde sørget for snacks og vand - både æbler og vindruer kom hurtigt ned og vi havde knap kørt 30 min. før Emmeline faldt i søvn. Alexander holdt lidt længere … men både far og søn faldt i søvn inden vi nåede grænsen til Michigan.

Turen til Muskegon var ret begivenhedløs - vi kørte indtil Holland hvor vi fik lidt aftensmad og var ”hjemme” i Muskegon ved 19 tiden. Første stop var Target for at købe lidt tøj og lidt toiletsager til Jan og tandbørster til ungerne (det blev en Hello Kitty og en Biler tandbørste). Target er en rigtig god butik - de har alt muligt og der var masser af kigge på. Ungerne (og Amber) faldt for en stor rød bold som lige blev testet i butikken. Amber var allerede godt accepteret men bolden var helt sikkert endnu et godt skridt på vejen. Vi ankom til Ambers hus ved 20 tiden og efter lidt koldt at drikke var det tid til at komme i seng for os 4. Der var lidt krise da det gik op for Emmeline at hendes tørklæde var i fars kuffert der var på vej fra Frankfurt. Efter 9 siders historie, lagde vi os til at sove og vi faldt alle i søvn meget hurtigt.

Tot: 0.088s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb