Page 6 of Tom en Sabrina Travel Blog Posts

North America » Canada » Alberta » Edmonton August 1st 2009

Vandaag (31 juli) om 9 uur wakker geworden in een gehuurd hutje voor 1 nacht. Een fantastische nachtrust weg van de barre weersomstandigheden en ja hoor eindelijk een zonnige ochtend deden ons snel voortmaken om van het nationaal park te genieten. Vooraleer we het park introkken, belden we nog even met het thuisfront en verzekerden we ons van een plaatsje op de camping. We trokken eerst naar een wandelpad verderop in het park wat met halverwege een uitkijkpost op zo'n 10 meter hoogte. Naast de zeer mooie wandeling door het bos op een behoorlijk steile heuvel, was het uitzicht van op de toren adembenemend. Je kijkt er op een vallei met een meanderende rivier, eigenlijk de overblijfselen van een oude gletsjer. Terwijl we op de toren stonden zweefde er zelfs nog een arend voorbij om het ... read more
camping
zonsondergang
bison

Vroeg op gestaan om snel onze verdere trip aan te vatten, we trokken vandaag weg uit riding mountain om richting westen te trekken. We trokken uit het park via het noorden van het park, zo hadden we toch 3 van de 4 kanten gezien en hadden we misschien het geluk om nog iets te spotten. Na 30km was het zover, we geloofden onze ogen niet maar er zat daar een Eland rustig langs de weg te drinken uit een plas water. We stopten onze wagen, het dier keek even op, maar deed daarna ongehinderd verder. Dit bracht voor ons natuurlijk prachtige foto's op. Kort na vertrek in Westelijke richting kruisten we de grens tussen de staatsgrenzen Manitoba en Saskatchewan. Saskatchewan staat vooral bekend om zijn prairies. Aanvankelijk zouden we naar Saskatoon trekken, wat ze hier het ... read more
zonsondergang 2

We stonden deze ochtend een keer vroeg op, om snel in de auto te springen om zo misschien wat wildlife te spotten langs de weg. Na een uur rijden moesten we de rit al relatief snel staken bij gebrek aan succes. Na het ontbijten reden we met de auto naar het bizonpark. De bizons, zij waren ooit het grootst in aantal in Noord Amerika, zijn met uitsterven bedreigd. Dit vooral door het uitsterven van het grasland en natuurlijk door de jacht van de mens. Aangekomen in het bizonpark, lag al direct rechts van de auto een bizon lekker in het gras, ook wat verder konden we eentje spotten. Het bleef echter een mager aantal, vermits er naar het schijnt een 42-tal zouden moeten zitten. Vlak aan het bizonpark ligt Lake Audy, een prachtig meer midden in ... read more
uitzich op Lake Katherine
bevers
hert

Na het afscheid van de Canadese familie ging onze tocht verder. We hielden eerst nog even halt bij The Forks, daar waar we gisteren gedineerd hadden, om nog snel even iets in onze mond te steken. Daarna was het dan definitief tijd om onze tocht verder te zetten richting Westen. Manitoba is zoals heel canada bekend om zijn natuur, maar één uniek plekje, het nationaal park Riding Mountain, springt er toch boven uit. Naast het feit dat het gigantisch groot is, is er veel 'wildlife' te bewonderen en vele fantastische wandelingen te doen. Op onze tocht naar Riding Mountain reden we eerst nog door de eerste fantastische uitzichten op de prairies, dit zou nog maar een voorsmaakje zijn van wat we in Saskatchewan zouden te zien krijgen maar toch het was met momenten adembenemend. Lang uitgestrekte ... read more
Sabrina en de afwas
hertje

North America » Canada » Manitoba » Winnipeg July 28th 2009

Gisteren trokken we met de familie waar we bij verbleven, richting de kust van lake Manitoba. Het meer is bekend omwille van zijn grootte en zijn zoet water. Het is tevens het grootste zoetwater meer van van heel Noord-Amerika. Veel mensen op het strand, veel mensen aan het zonnebaden, veel mensen aan het zwemmen voor de rest heel toeristisch. Terug thuis in Winnipeg maakten ik en Sabrina het avondeten klaar. We zorgden voor een belgische maaltijd: 'pekestoemp met worst'. Ze vonden het fantastisch lekker en wij konden ook nogmaals onze buikjes vullen op de Belgische manier. Vandaag was het echt een lazy day, na een maandje reizen hadden we er wel behoefte aan. Na het wakker worden en het uitgebreid bellen naar het thuisfront, begaven we ons naar de winkel om ons wat visspullen aan te ... read more
Diner - Pekestoemp met worst
vissen

North America » Canada » Manitoba » Winnipeg July 25th 2009

Het vertrek vanuit het Voyageurs National Park begon met wat slechter weer. Het was al beginnen onweren, tijdens ons bezoekje bij de vriendelijke mensen waarmee we ook gingen vissen. Het nationaal park ligt vlakbij de Canadese grens, na een half uurtje rijden kwamen we er al aan. Na een korte passage in de Duty Free shop, passeerden we op een ontzettend vlotte manier de grens. Enkele vraagjes beantwoorden (geen drugs, geen wapens, geen pepper spray, wat komen jullie hier doen? …) en we mochten zonder enig probleem de grens over. Aangekomen in het aangrenzende stadje Fort Frances stapten we nog even uit om onze eerste Canadese ervaringen op te doen. Wat er volgde was een prachtige rit door de lage rotsen van centraal Canada en enkele indianen stadjes. Een snelle passage langs een watervalletje en vele ... read more
Falls in Ontario
muggennet
het begin van de prairies

's morgensvroeg onze wekker gezet, vermits ze voor deze namiddag onweer hadden voorspeld. Nog maar net wakker en de gordijnen geopend en we hadden een fantastisch uitzicht op het meer met daarop wel 20 pelikanen, die precies aan het wachten waren op ontbijt. Na een goed eieren met spek ontbijt huurden we een speedbootje om zo per boot het meer een beetje te verkennen. Ik kreeg eerst een beetje instructies over het bedienen van de boot, om daarna onder ons getweeën op het meer te trekken. Het meer is zo'n 5 op 25km groot, dus plaats genoeg om lekker te verdwalen. Dit deden we ook, maar na de uitleg van een ongelofelijk vriendelijk koppel met toekomstige schoonzoon vonden we dan eindelijk ons doel, Ellsworth Rock Gardens. Ellsworth Rock gardens is gebouwd tussen 1944 en 1966 door ... read more
op de boot
Sabrina en de gevangen vis
Arend op uitkijk

Deze ochtend konden we nog net op tijd voor de volgende opkomende regenbui ons gerief gepakt en gezakt in de auto steken. De camping waar we op verbleven, was goed uitgerust met allerlei faciliteiten, dus namen we onze tijd voor ons was te doen. Rond de middag was het dan eindelijk tijd om verder noordwaarts richting Canadese grens te trekken. Na een dikke 150 km verlieten we dan eindelijk de laatste interstate highway, om terug op een 2x1 baanvak de laatste 150 km af te leggen. Onderweg kregen we nog het gezelschap van twee onweders, maar bij aankomst aan het Voyageurs National Park was alles droog en zonnig. Het duurde even eer we een stekje gevonden hadden om te slapen. Kampeerplaatsen zijn hier in overvloed, maar morgenmiddag verwachten ze weer helse onweders, vandaar kozen we toch ... read more
Kabetogama Lake bij het vallen van de duisternis

North America » United States » Minnesota » Minneapolis July 22nd 2009

Na een zeer stormachtige nacht, was het al bij al redelijk droog wanneer ontwaakten. Een snel ontbijt en een fijn ochtendpraatje met onze buren maakten ons klaar om te vertrekken richting de stad Minneapolis. Aangekomen trokken we naar het Hard Rock Café (reeds het 4de van onze reis) om daar wat informatie te vragen over de reis. Een fijne wandeling in het centrum en een bezoekje aan de mississipi rivier (waar Minneapolis aan ontstaan is) gaven ons een goede indruk van hoe de stad er uit ziet. We waren echt onder de indruk hoe rustig en mooi alles er bij ligt. Meer zakenmensen dan locals lopen er op straat rond, misschien is dat wel het geen wat de sfeer zo aangenaam maakt. Buiten de wandeling in het centrum liepen we ook nog op de oudste brug ... read more
St paul's falls
Sabrina in de tent

North America » United States » Minnesota » Minneapolis July 21st 2009

Onze laatste ¾ dag in Chicago, nogmaals veel gezien en veel genoten. Eerst en vooral na het inpakken van onze bagage trokken we naar het museum of science and industry. Nog maar sinds kort loopt daar een expositie van Harry Potter, met daarin veel kostuums en objecten gebruikt in de eerste 5 films. Ik moet zeggen, dat ik redelijk onder de indruk was van het geen wat ik daar te zien heb gekregen. Sabrina nog meer natuurlijk als grote Harry Potter fan. Na het museum passeerden we nog snel langs China Town, vermits er we de vergelijking wilden maken tussen NY en Chicago. Het was er één groot feest, vergelijkbaar met de jaarmarkten in België maar dan in het Chinees. Voor we vertrokken hadden we nog veel moois gehoord over lincoln park, zo moesten we daar ... read more
koken op het kampvuur

Tot: 0.202s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 92; dbt: 0.1427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb