Page 8 of Tom en Sabrina Travel Blog Posts

North America » United States » Ohio » Columbus July 9th 2009

Woensdag 8 juli was voor Sabrina een dag van goedgeslapen opstaan. Een keertje goed doorgeslapen na een fantastisch douche. Na het inladen van de bagage vertrokken we na een kleine stop aan het Erie Lake, één van de grote meren, verder richting Columbus de hoofdplaats van Ohio naar Jared. Op onze weg is, is het nog maar eens duidelijk geworden welke prachtige landschappen deze omgeving nu al hebben en het zal alleen maar knapper worden. Een kort stop aan een supermarkt en een ontbijt op het speelveld achteraan een school gaven ons een eerste idee van het leven in het midden van een staat in de verenigde staten. Op een gegeven moment ging er zo'n luid alarm af, precies de manier op 911 op een alternatieve manier te bellen. De autostradetrip ging verder en hieruit willen ... read more
studentenhuis Colubus
Jared

North America » United States » Ohio » Columbus July 8th 2009

Gisteren om 23h45 was het dan zo ver, ondertussen waren echt stilaan uitgekeken op de drukte en de stress die de miljoenenstad met zich meebrengt. Om 23h45 begon een nieuw avontuur, we stapten op de greyhound-buslijn richting het noorden, richting het arbeidersstadje Buffalo. De busreis was echt wel een avontuur, allebei gingen we er vanuit dat je de greyhound bussen kon vergelijken met de Belgische reisbussen. Van deze veronderstelling kwamen we redelijk bedrogen uit. We vonden onze draai maar niet en vooral Sabrina heeft er een nagenoeg slapeloze nacht aan overgehouden. Ikzelf heb toch enkele uurtjes kunnen slapen wat van belang was, omdat er de dag erop moest gereden worden met de huurauto Toen we nog aan het wachten waren op de bus raakten we aan de praat met twee Schotse jongedames, zij begonnen een echt ... read more
Niagara Falls
Motel

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 6th 2009

De laatste uurtjes voor ons vertrek vanuit NY richting Buffalo kregen vonden we nog even de tijd om enkele telefoontjes te plegen, een tekstje voor de blog te typen en eindelijk eens wat foto's online te zetten. Ze staan zowel op Sabrina's als mijn Facebook. De laatste dag stond volledig in het thema van relaxen, een flinke wandeling door central park leek hiervoor ideaal te zijn. Na het inpakken van onze spullen deze ochtend vertrokken we met de metro richting het uiterste noorden van het park om op een rustig tempo te genieten van het uitzicht, de rust en de natuur van het park. Een wandeling door het park betekend uiteraard ook de verschillende bekende plekjes uitzoeken, maar ook de onbekende plekjes spraken tot de verbeelding. Nog maar net vertrokken en al een zwembad gepasseerd stonden ... read more
eekhorentje
Stawberry Fields

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 6th 2009

De Laatste volle dag New York loop ondertussen weer op zijn einde. Het was weer een bewogen dag veel gezien, veel gewandeld en nu vooral verschrikkelijk op. Sabrina was weer vroeger wakker dan ik, ze nam nog snel even de tijd om met haar zus te bellen om dan omstreeks 9 uur te vertrekken richting the empire state building. Naast de voormalige twin towers toch wel het indrukwekkendste gebouw van heel New York. Na even op de metro gezeten te hebben, even wandelen en tenslotte even aanschuiven, konden we onze ogen niet geloven. Het zicht dat je hebt van op de 96ste verdieping (350m hoog) van dit gigantische gebouw (381m) heb je een prachtig uitzicht over heel New York city. Er was geen gehol, iedereen kreeg rustig de tijd om te genieten van de uitzichten op ... read more
wall Street
Central Parc

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 5th 2009

De dag der amerikanen is toch wel hun nationale feestdag. Al om 6h30 werd Sabrina wakker, ik hield het nog een anderhalf uur langer vol om er weer tegenaan te kunnen gaan. Na een "tall cup of coffee" (bij ons ongeveer een 40cl) en een boterham met ei bij starbucks vertrokken we richting de columbus circle, Het monument ter nagedachtenis van Christoffer Columbus. Op enkele knettergekke Amerikanen na viel er redelijk weinig te beleven. Wel vele standjes die allemaal op een redelijk agressieve manier hun waar proberen te verkopen. Dit is trouwens zowat de globale lijn in NY, op elke hoek van de straat zie je wel een eetkraampje of mensen die proberen je hun beste deals voor te stellen. Op de duur werkt dit behoorlijk op je zenuwen. Na enkele mooie foto's gekocht te hebben, ... read more
wendy's
dansers
china town

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 4th 2009

De tweede dag en de nu al meest uitputtende, weer indrukwekkende en vooral zere voeten dag is alweer achter de rug. De jetlag is ondertussen bijna verteerd. Gisteren zijn we tegen 23h gaan slapen om deze ochtend rond 7 uur te ontwaken. Een lekker Keloggs ontbijt en een grote kop starbucks koffie (Sabrina verkoos een smoottie) achter de kiezen en we konden er weer tegen aan. Echter de indruk van de vriendelijke mensen moeten we toch even bijsturen. Er zijn toch uitzonderingen, rustig vertrekkende van een bankautomaat kreeg Sabrina de leuke woorden naar het hoofd geslingerd: "Get the fuck out of my way bitch" Leuk om de dagwandeling mee te beginnen, niet dat we het er daarom voor gelaten hebben. Het weer deze ochtend was ronduit schitterend, lekker warm en geen wolkje aan de hemel. Dit ... read more
Johnny Dep
Apple Store

North America » United States » New York » New York » Manhattan July 3rd 2009

Vandaag was het vroeg dag, rond 7 uur werden we spontaan wakker. Niet dat het echt erg was, want we wisten dat er na een lekkere warme douche en een goed ontbijt de eerste grote verkenningstocht zou volgen. Het ontbijt van vandaag: twee roereieren met gebakken aardappelen en toasts, het is eens iets anders. Vermits het al zo vroeg dag was en het eerste wat er op het programma stond, de transfer naar de hostel, nog niet direct hoefde te gebeuren konden we ook rustig de tijd nemen voor enkele telefoontjes naar het thuisfront. Skype is en blijft toch een wonderbaarlijk middel, spotgoedkoop tot gratis bellen. Dat moet je met de telefoons op straat of de gsm eens proberen. De transfer verloop behoorlijk vlot. Het was wel wat sleuren en trekken met al het gerief, maar ... read more
Time Squarre
Sabrina en de m&m store

North America » United States » New York » New York » Queens July 2nd 2009

We hebben er lang op moeten wachten, maar gisteren was het dan eindelijk zo ver. Om 17h20 na lang wachten en lange procedures van controle ging een kleine rammelbak van een vliegtuig de lucht in. Het voelde met momenten redelijk raar aan, zeker bij het landen en opstijgen had je het gevoel dat deze zou uit elkaar gaan rammelen. Sabrina was er zeker niet gerust in. Al bij al verliep de vlucht toch behoorlijk vlot, ook het wachten op Londen Heatrow ging voorruit, hoewel er een probleem gerezen was met onze zetelreservatie. In Brussel konden we de zetels niet vastleggen voor Londen en wanneer we deze in Londen wilden vastleggen waren er geen zetels naast elkaar meer vrij. Na verschillende mensen gesproken te hebben is het ons toch gelukt. Het zal wel aan Sabrina haar schattig ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp June 30th 2009

De eerste missie is geslaagd, het pakken der zakken. Het was niet eenvoudig, maar na puzzelen en het inschakelen van een hulplijn voor een extra transportvriendelijke reiskoffer is alles gepakt geraakt. Morgen rond deze tijd vliegen we al ergens tussen Londen en New York om op JFK te landen, laat het maar snel zo ver zijn. ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp June 19th 2009

Het vertrek komt nu wel heel dichtbij. Vandaag binnen twee weken hebben we onze tweede nacht in New York er reeds opzitten. Hieronder staan alvast onze vluchtgegevens. Let wel ze zijn allemaal omgerekend in Belgische tijd 01 juli BA0397 vertrek Brussel 17h20 aankomst Londen 18h30 01 juli BA0183 vertrek Londen 21h00 aankomst New York 02/07 04h30 (NY Tijd 01/07 22h30) 26 augustus BA0052 vertrek Seattle 07h10 aankomst londen 16h00 (Seattle Tijd 25/08 22h10) 26 augustus BA0398 vertrek londen 17h20 aankomst Brussel 18h35 ... read more

Tot: 0.114s; Tpl: 0.008s; cc: 12; qc: 65; dbt: 0.0798s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb