Page 5 of Tom en Sabrina Travel Blog Posts

North America » United States » Washington » Seattle August 23rd 2009

Het vertrek uit Port Angeles, was het laatste vertrek, want Seattle was nabij. Na een 200km rijden door een zeer mooie streek van meren, rivieren en bossen kwamen we tenslotte op onze eindbestemming aan, Seattle. Op een 10km van de stad ligt de allerlaatste camping waar we onze laatste drie nachten gaan doorbrengen. Nadat we onze tent op de camping hadden opgezet, bezochten we eerst even kort de luchthaven om ons zeker de dag van vertrek niet te vergissen. Nadien passeerden we nog snel een supermarkt en genoten we met volle teugen van een overheerlijke barbecue. De avond sloten we af met wat geïnternet en een reuze schaakspel. 's morgens was het maar weer een grauw weertje, maar al vrij snel brak de zon door en bezorgde het ons alweer een stralende en warme zomerdag. Buiten ... read more
Experience Music Project
otter in aquarium

North America » United States » Washington » Port Angeles August 22nd 2009

Na enkele dagen genieten aan het strand van Tofino aan de Grote Oceaan was het tijd om stilaan richting Seattle te trekken, onze eindbestemming. We vertrokken al vroeg om weer de fantastische weg af te leggen van Oost naar West door de bergen van Vancouver Island. Langs kronkelige weggetjes, langs meren, door bossen en over bergen arriveerden we rond 14h aan Victoria. Victoria is niet alleen bekend als de grootste stad van het eiland, het is tevens de hoofdstad van British Columbia. Na het opzetten van onze tent, net buiten de stad, namen we nog rustig even de tijd om downtown iets te gaan eten en een oplossing te zoeken voor ons vuurtje, waarvan de pomp het had begeven. Voor de vierde maal troffen in een stad een Old Spaghetti Factory aan, als ervaren mensen weten ... read more
ferry naar vs
drive in zoo

North America » Canada » British Columbia » Vancouver Island » Tofino August 19th 2009

's ochtends in Cumberland vertrokken we, na het afscheid van de band, richting de noordkust van Vancouver Island, Port Hardy. Het was voor ons een drietal uur rijden, niet al te lange afstand dus. Vancouver Island bestaat vooral uit kustdorp-stadjes en bergenlandschap in het binneland. De rit was dus een combinatie van de twee. Aangekomen in Port Hardy stelden vast dat het noordelijke weer toch iets anders is dan was dan het oosten van het eiland. Het was er meer bewolkt dan in de rest van het eiland en hier spraken ze van 30% kans op neerslag. We kozen er dus voor om snel alles te bekijken om dan terug zuidwaarst te trekken. Het lokale visitor centre vertelde ons dat we een baai moesten bekijken, omdat daar een ander soort wildlife te zien was, zalm! Aangekomen ... read more
regenwoud
zonsondergang

We vertrokken uit de Rocky's alweer in behoorlijk kil weer, amper 14°. We hoopten tijdens onze rit richting Vancouver op beter weer en het wachten werd beloond. Niet lang na ons vertrek, kwamen we de zon tegen en werd het warmer en warmer tot 28°. Een volgend landschap konden we tijdens de prachtige rit bewonderen, we trokken door een ander gebergte. In plaats van een groen berglandschap, kregen we nu een meer droog steppe landschap. Dit gebied wordt ook dit jaar al reeds lange tijd door meervoudige bosbranden, omwille van de droogte. Het uitzicht werd er daarom niet minder mooi op. We trokken door een grote Canyon, langsheen een grote rivier, door bergen en langsheen prachtige afdalingen. Vrij laat op de dag, na zo'n 600km gereden te hebben kwamen we eindelijk in de buurt van Vancouver. ... read more
feest op de boot
feest op het feest

Maandag 10 augustus, een volledige dag in Kooteney National Park. Dit park is inmiddels al het 7de nationale park op onze trip. Vermits we dringend nood hadden aan een beetje rust, besloten we aan een ander meer wat te gaan vissen. Vermits het hier een stuk meer afgelegen is, kochten we voor de zekerheid een berenbel om ze bij aanwezigheid af te schrikken. In het visitor centre kregen we enkele tips, waar er goed kon gevist worden. We moesten zo'n half uurtje rijden tot aan het begin van een wandelpad, dat ons uiteindelijk 2km verder aan een meer zou brengen. De wandeling van slechts 2km was gewoonweg fantastisch, het begon met twee bruggetjes (waarvan 1 een kabelbrug was) over twee rivieren om vervolgens stevig hellend door het bos naar de andere kant van een bergflank te ... read more
Takakkaw Falls

North America » Canada » British Columbia » Revelstoke August 14th 2009

Een zware wandeling stond er ons te wachten, nadat we gisteren alweer in een betoverend stukje Rocky Mountains (National Park Yoho) waren aangekomen. Ik was al vroeg uit de veren, maar voor Sabrina liep het iets minder vlot op een alweer overwegend bewolkte ochtend. Na het ontbijt en een snelle was, vertrokken we met de auto terug richting de Takakkaw Falls om van daaruit aan ons tocht door de bergen te beginnen. Aanvankelijk wandelden we door het dal, het dal van de Yoho River, waardoor het allemaal relatief vlak was. Een mooie opwarmer dus voor wat komen zou. Na zo'n 4 km kwamen we de eerste watervallen tegen, de laughing falls. Vraag me niet waar de naam vandaan komt, indrukwekkend waren ze wel. Langs onze verdere tocht noordwaarts begon het stelselmatig meer en meer in stijgende ... read more
Twin Falls
spiegeltje spiegeltje
stukje toendra

Banff is als een New York in de bergen, al sinds gisterenavond na aankomst werden we dit meer en meer gewaar. Door zijn ligging vlakbij de grootstad Calgary is voor die inwoners een bezoekje aan Banff en de bergen als voor ons een dagje naar zee. Voor 1 keer hadden we onze wekker niet gezet en ontwaakten we naar onze gewoonten veel te laat. Pas om 10h20 aan de dag kunnen beginnen, is best wel laat wetende dat hier in Banff wel wat te zien is. Vlakbij het centrum van Banff bevinden zich de Bow Falls, naar horen zeggen best wel de moeite om er te passeren. Bij aankomst moesten we echter vaststellen dat ze eigenlijk toch niet zo spectaculair waren dan ze deden vermoeden. We vertrokken dan maar snel naar een volgende plaatsje dat ze ... read more
Ink Pools
vissen

North America » Canada » Alberta » Banff National Park August 7th 2009

Een volle dag in Jasper national park is als een volle dag in een droomwereld, zeker nadat bleek dat bij het ontwaken de zon stralend aan de hemel de bergflanken oplichtte. Na eerst een kort internetmomentje ingelast te hebben trokken John Sabrina en ik richting de befaamde Jasper Tramway. De tramway is berglift die ons zo'n 700 meter hoog bracht nabij de top van Mount Wistlers, het is een van de hoogste bergen van het national park met een fantastische uitkijk naar de omliggende bergtoppen van het dorpje Jasper. Omliggend is wel redelijk relatief vermits we zo'n 56km verder mount Robson, de hoogste berg van het park konden bewonderen. Dit is slechts 10a15 dagen per jaar mogelijk alleen bij helder weer, we kunnen dus concluderen dat het weer ons eindelijk terug een beetje begint mee te ... read more
hot water springs
ijsrots
Lake Louise

North America » Canada » Alberta » Jasper National Park August 6th 2009

Het vertrek in Edmonton was des te gemakkelijker dan al de vorige vertrekken, we kijken enorm hard uit naar het zicht op de Rocky Mountains en de tijd die we er gaan vertoeven. Eens vertrokken vlotte het wel enorm hard. In het plaatsje Edson stopte we even voor een tankbuurt en het middageten, wat lekker was maar een heel slechte service. Zowel in de verenigde staten als Canada moet je de service bedanken door middel van het geven van fooien. Meestal hangt dit ergens tussen de 10% en 15% van het totale bedrag, maar vermits het zo slecht was kreeg de serveuse 0,0% Rond 14h30 kwamen we aan bij de KOA-camping. KOA is een grote organisatie die over heel de Verenigde Staten en Zuid-Canada verspreid is met verschillende campings. De faciliteiten zijn enorm proper en goed ... read more
zicht op de eerste bergen
Canyon
beertje langs de weg

North America » Canada » Alberta » Edmonton August 3rd 2009

Gisterenavond hadden we reeds een goede slaapplaats gevonden in Edmonton, de laatste grote stad langs noordelijke kant van de bergen. Deze ochtend na een fantastische nachtrust, trokken we naar het lokale world heritage festival. Vele standjes met verschillende landen vertegenwoordigd door Canadezen die ooit uit hun oorspronkelijke land geëmigreerd waren. Een belgisch pavilioen was jammer genoeg niet aanwezig, maar ons buurlanden wel dus smullen maar. We bezochten met oa Engeland, Frankrijk (pannekoek met grand marnier), Duitsland (appelstrudel) en Nederland (fritten, broodje gezond, poffertjes) eindelijk nog eens wat etenswaren die we toch een beetje gewoon zijn. Dit is misschien wel een van de zwaarste dingen van de reis, het voedsel. Een kort gezond tussendoortje is hier onbestaand, tenzij je het zelf klaarmaakt. Na het festival trokken we de stad in. In tegenstelling met wat de... read more
Restaurant

Tot: 0.157s; Tpl: 0.008s; cc: 18; qc: 88; dbt: 0.0961s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb