Paradise

Published: August 19th 2009

's ochtends in Cumberland vertrokken we, na het afscheid van de band, richting de noordkust van Vancouver Island, Port Hardy. Het was voor ons een drietal uur rijden, niet al te lange afstand dus. Vancouver Island bestaat vooral uit kustdorp-stadjes en bergenlandschap in het binneland. De rit was dus een combinatie van de twee.

Aangekomen in Port Hardy stelden vast dat het noordelijke weer toch iets anders is dan was dan het oosten van het eiland. Het was er meer bewolkt dan in de rest van het eiland en hier spraken ze van 30% kans op neerslag. We kozen er dus voor om snel alles te bekijken om dan terug zuidwaarst te trekken. Het lokale visitor centre vertelde ons dat we een baai moesten bekijken, omdat daar een ander soort wildlife te zien was, zalm! Aangekomen aan de baai zaten alle zalmen te wachten op het regenseizoen om daar verderop de rivier te paaien. Het leek alsof ze de tijd van hun leven hadden. Constant sprongen de zalmen boven water, met fantastische videofragmenten tot gevolg.

Terug zuidwaarts reden we tot dichtbij het punt waar we morgen zouden naartoe trekken Tofino. We arriveerden vlakbij een provinciaal park, nadat langsheen een weg gereden hebben met gigantisch hoge bomen. De camping trok wel op niets, geen bear proof vuilbakken, betalende douches, enz. Uitkijken dus naar de volgende dag.

We vertrokken al vroeg riching de kust, in een alweer stralend zonnetje, verder richting de kust van Tofino. Een knap uitzicht langsheen de highway, langs bergen en bossen, meren en rivieren, bracht ons kort na de middag aan de kust. De meeste campings waren al vroeg volgeboekt, maar toch hadden we een beetje heel veel geluk de laatste plaats op de camping tegen het strand. Er is hier maar één beschrijving voor mogelijk, paradijselijk. Uitzicht op kleine eilandjes, bos, strand en de stille oceaan.

De rest van de dag was samengevat een beetje niets doen, rotsklimmen en zeesterren kijken en gewone 's avonds gewone sterren kijken.

De volgende ochtend ontwaakten we met zicht op de oceaan, om na het ontbijt richting het nationaal park te trekken hier vlakbij. We begonnen met een kort wandelingetje door een zeer oud regenwoud, om vervolgens naar een van de vele stranden te trekken. In de verte konden we van op het strand zeeleeuwen zich zien amuseren op hun eiland See Lions Rock. Na inkopen gedaan te hebben, trokken we dan terug richting ons strandje.

Hier hielden we het bij pootje baden, een balletje gooien en verder een gezellige avond doorbrengen met een nederlands koppel die hun tentje naast ons hebben opgezet. Het beloofd alvast alweer een fantastische sterrenkijknacht te worden, met geen wolkje aan de hemel.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 47; dbt: 0.0728s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb