Page 4 of Tom en Sabrina Travel Blog Posts

Europe » Sweden » Norrbotten County » Jokkmokk July 10th 2013

Na een wasdag zou een relaxte avond onze krachten een beetje doen herwinnen om de volgende ochtend de trip naar de poolcirkel verder te zetten. Een relaxte avond monde al snel uit in de ergste nacht sinds vertrek. Eerst Amber die maar niet wilde slapen, 's nachts werd dit nog vervolgd met een beddenruil om de kindjes uiteindelijk toch in slaap te krijgen. Voldoende rust werd alweer snel herleid naar een korte nacht. Toch vertrokken we die ochtend. Net nadat we klaar waren met inpakken begon het zachtjes te regenen. Hiermee waren we dus net op tijd klaar. We vertrokken opnieuw richting E4, om al gauw door een prachtig stukje natuur te rijden. Het heuvelachtige landschap prachtig omringd door dichte naaldwouden en hier en daar een berkje ertussen. De eerste pakweg 40km ging dit zo door, ... read more
spelen langs te snelweg
waterval
wandelen in het oerbos

Europe » Sweden » Västerbotten County » Robertsfors » Ånäset July 8th 2013

Een stralend zonnetje deed ons ontwaken bij het meer. Een geweldig gevoel enerzijds, een jammer gevoel anderzijds, omdat we wegens veiligheidsredenen deze prachtige plek moeten verlaten. Na een snel ontbijt en een prachtig teamwork konden we al vroeg te camping verlaten, om naar onze volgende charmecamping 260km verder noordwaarts te trekken. Na een passage over alweer een prachtige brug, kregen we wel een serieuze koude douche te verwerken. Voor ons reed al enige tijd een vrachtwagen, plotseling sprong een klein hertje uit het struikgewas, dewelke de vrachtwagen niet meer kon ontwijken. Zo iets zien gebeuren is echt gruwelijk, we stopten even om te bekomen. Het zou ons heel de dag bezig houden. Na een tijdje passeerden we een heel leuk stadje, Umea. Umea is uitgegroeid tot een echte studentenstad. Na een gigantische brand in de 19de ... read more
pret in een zweedse camper
avondlijke pret

Europe » Sweden » Västernorrland County » Härnösand July 6th 2013

Een zwempartij en stralend weer was aangekondigd, toch moesten we 's ochtends vaststellen dat het andermaal bewolkt was en dat we dus ook hier niet in het water zullen gaan. Het weer was zich zeker niet zo slecht, de temperaturen vielen best mee en van regen was al helemaal geen sprake. We hielden een echte break dag, even winkelen, lang spelen met de kindjes, enz. 's ochtends trokken we nog even naar het centrum van Hedesunda om daar wat brood te kopen om vervolgens een oude zilvermijnput te bezoeken. Het was even zoeken vooraleer we hem gevonden hadden, zat goed verscholen tussen de huizen Eigenlijk was het ,ondanks de veelbelovende aankondiging, het eigenlijk een behoorlijke teleurstelling. Een put van 20 meter diep, precies een oude waterput, meer niet. De kindjes hadden in elk geval wel hun ... read more
camingview Hamvik

Europe » Sweden » Gävleborg County » Gävle July 4th 2013

Zoals in de vorige blog gemeld, had de camping alle luxe die je eigenlijk niet nodig hebt. Toch hebben we van een ander tooltje toch ook even gebruik gemaakt. In zowat alle campings hebben ze microgolfovens (handig voor papflesjes), in Galo hadden ze zelfs een gewone oven. In Stockholm kochten we ons twee dr Oetker pizza's zo moesten we die avond niet meer koken. De volgende dag stond een laatste dag omgeving stockholm op de planning. In een buitenwijk van Stockholm bevind zich de grootste ikea ter wereld. Niet dat de gemiddelde toerist daar van wakker ligt, toch leek het ons leuk een kleine vergelijkende studie te houden. Groter was hij wel degelijk, niet dubbel zo groot als die van Wilrijk, toch een stukje. De producten zijn uiteraard over het algemeen het zelfde, toch hier en ... read more
Waterpret
Vlinders
Camping in Hedesunda

Europe » Sweden » Stockholm County July 2nd 2013

Na een paar dagen Vastra Götland en verdomd slecht weer trokken we weer verder. Samen met het vertrek had blijkbaar ook het slechte weer de regio verlaten. Reizen in mooi weer langsheen verschillende culturele bezienswaardigheden is toch een pak aangenamer. Het eerste stadje waar ons boekje ons naar toe stuurde was Hjo. Het was een klein stadje, nog steeds aan de rand van het Väternmeer, kenmerkend voor enorm stadspark en zijn houten huisjes. Hele wijken zijn opgebouwd puur uit hout. Zweden en hun hout gaat dus wel degelijk verder dan Ikea alleen. De kindjes genoten hier van hun groentenpapje en een welverdiende speeltijd in een leuke speeltuin. Nadien trokken we door naar Karlsborg. Karlsborg is de “reserve”hoofdstad van Zweden. Destijds bouwden ze een hele stad (ze bouwden er maar liefst 90 jaar aan, zonder ze hiervoor ... read more
Elise op de boscamping
Beertjes in Kolmarden
De Baltische Zee

Europe » Sweden » Västra Götaland County » Habo June 29th 2013

Alles gepakt, klaar voor de oversteek naar de zweedse natuur. Voor effectief te vertrekken, hadden we nog een ander jobke te doen, onze band vervangen. Verderop de weg aan benzinestation had de plaatselijke garagist direct tijd om onze twee achterbanden te verwisselen. Ook de andere, nog niet gesprongen band was in zo'n slechte staat dat het enkel een kwestie van tijd was vooraleer deze het ook zou begeven. Een snelle service die wel een stevige duit (480€) zou kosten. Tijdens het wachten toch even verder de omgeving ontdekt met een wandelingetje naar een plaatselijke jachthaven vlakbij de kust. 2 uur later en 2 nieuwe banden rijker konden we dan eindelijk vertrekken. Na onze tocht over de grote belt, stond vandaag alweer een spectaculaire brug te wachten. De grensovergang verloopt hier ook weer over een enorme brug, ... read more
20130629_184005

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 27th 2013

Na 2 dagen regio Kopenhagen staan we gepakt en gezakt klaar om morgen de Deens-Zweedse grens over te steken. De rijrichting zal Stockholm zijn, maar de tussenstops liggen nog niet vast.Kopenhagen was echt wel tof, gisteren begonnen we onze namiddag met een bezoekje aan de zeemeermin. Zoals bij ons manneke pis voor toeristen ons nationaal symbool is, is de zeemeermin het symbool van Denemarken. Hiermee is ook alles gezegd. Een bus japanners, die één voor één poseerden voor het beeld, deden ons snel andere oorden opzoeken. Een hele mooie groene oase aan de haven, zorgde voor een fijn natuurlijk intermezzo. Jammer van het druiligere weer anders had dit nog veel mooier kunnen zijn.Na een wandeling over de winkelstraat keerden we per trein terug richting camping. De kindjes hun eerste maal dat ze in slaap zouden vallen ... read more
glijbaan in Tivoli
slapen frontstage
visjes kijken

Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen June 26th 2013

Eindelijk in Kopenhagen aangekomen na een wel zeer vermoeiende en tegenslagrijkerit. Maandagavond laat, vol goede moed, vertroken om via oost-nederland (regio enschede) de grens met duitsland te bereiken. Een eerste korte nacht hielden we halt op een parking nabij Salzbergen. Het was een ordinaire duitse truckersparking waar we ons met ons caravannetje tussen plaatsten. 's ochtends na een snelle hap en een snelle was vertrokken we snel richting noorden in de hoop dat we voor het vallen van de avond Kopenhagen nog konden bereiken. Op enkele kleine ongemakken na (frigo die niet werkte, usb stick die de muziek niet liet afspelen, waaghalsen die zo snel voorbijreden zodat de caravan bijna begon te slingeren) verteerden we de eerste honderden kilometers bijhoorlijk goed. Een snelle hap en enkele korte stops zorgden ervoor dat we rond 16h30 de deense ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp June 10th 2013

voor de volgers van toen een berichtje van nu. ongeveer 4 jaar na ons avontuur in Noord-Amerika staan we bijna aan het begin van ons avontuur door noord Europa. dinsdagochtend 25/6 vertrekken we met ons vieren richting Scandinavië.... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province » Antwerp August 27th 2009

De voorlaatste dag op amerikaanse bodem, was samen met de laatste een dag met een gevoel van dit is er één te veel. We stonden echter goedgehumeurd op, om na het ontbijt nog een laatste telefoontje te plegen naar het thuisland. Na het telefoontje reden we nog even naar een winkelcentrum om daar enkele souveniers op te pikken, om tenslotte aan de zwaarste taak van de dag te beginnen, inpakken! Oorspronkelijk arriveerden we in NY met elks een grote rugzak, 1 grote valies en 2 kleine rugzakjes als handbagage om met 1 grote valies extra terug huiswaarts te keren. Zelfs met zo'n volume extra was het niet eenvoudig om alles weg te krijgen, al hadden we dat vandaag nog niet in de gaten.Enkele spullen zoals tent, slaapzakkken en kookgerief had nog geen definitieve plaats gekregen in ... read more
inpakken geblazen
tijd doden in het park
vuile auto

Tot: 0.185s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 99; dbt: 0.1377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb