Tom, Sabrina, Amber en Elise (SATE)

Tom en Sabrina

Hieronder een opsomming van onze reizen:

- april 2007: Zuid-Oost UK met moto
- juli - augustus 2009: VS en Canada: huwelijksreis terug te vinden op deze Travelblog
- juni 2010: Scottish highlands met Opel Corsa ;-)
- eind april 2012: Andorra
- mei 2013: citytrip Rome
- juli - augustus 2013: Scandinavië
- 2014 Nederland België & Praag
- 2015 Nederland & België
- 2016 Rondtrip Spanje / Portugal

Europe » Austria » Salzburg » Rauris August 10th 2017

Mijn vorige post afsluiten met het zou wat minder warm worden was precies een beetje “wishfull thinking” onder een loden zon kropen we uit onze bloedhete caravan. Op de camping waar we stonden was onze oostflank helaas niet afgeschut door bomen of een ander opstakel, waardoor de zon (al heel vroeg van de partij) al geruime tijd bezig was met ons huisje op te warmen. Eens buiten voelde het toch wat frisser aan, zo vertrokken we naar de Slowaakse hoofdstad Bratislava. Een 45 minuten rijden was het vanaf de camping, niet al te ver dus. We parkeerden ons in één van de weinige ondergrondse parkings om een stapje te zetten doorheen de oude binnenstad. De stad is zeker één van de mooiere op onze reis. De binnenstad is niet al te groot, bezaaid met vele oude ... read more
En de klok luidde 12h

Europe » Austria » Burgenland » Donnerskirchen August 3rd 2017

Een wandeling in Boedapest werd voorafgegaan door een bezoekje aan de peugeot garage. Net voor vertrek kreeg ik tegenstrijdige berichten over de houdbaarheid van de achterste remblokken. Toch bleek van al in Polen dat deze dringend aan vernieuwing toe waren. Niet getreurd na een ommetje langs de ene garage kwamen aan bij een garage die ons quasi instant heeft verder geholpen. Er restte ons nog wel enkele uren, onder een lode zon wandelden we door de stad. Uiteraard hielden we even halt aan het Hard Rock Café om langsheen de donau terug richting auto te trekken. Een halve dag is uiteraard te weinig om alles in Boedapest gezien te hebben, aanvankelijk planden we de dag erna ook naar de stad te trekken, de hitte en andere belevenissen wijzigden echter onze plannen. De camping, zoals reeds beschreven, ... read more
Zwemmen bij de Donau
Old-timers op bezoek
Zwemmen?

Europe » Slovakia » Zilina Region July 30th 2017

Afscheid nemen is nooit leuk, toch moest het er ooit van komen. Bompa en nana bleven nog een dagje langer in Krakau, terwijl wij ons richting het Tatra gebergte begaven. Ook Wendy, Maarten en de vier kinderen die we enkele dagen ervoor op de camping hadden ontmoet zochten dezelfde bestemming op. Het klikte al enkele dagen tussen onze beide kindjes, ideaal om er nog een vervolg aan te breien. De rit over een afstand van slechts 100km zou memorabel worden. Niet zo zeer omwille van de pracht (het landschap werd wel mooier en mooier) wel omwille van de verschrikkelijke files die we moesten trotseren. Een ritje van 100km afleggen tegen een gemiddelde snelheid van 25km/h het is eens iets anders. In de winter doe je er over die afstand nog eens dubbel zo lang over werd ... read more
De vrouwen op de Dunjanec
De vriendinnen
uitzicht over de vallei

Europe » Poland » Lesser Poland » Kraków July 24th 2017

De rit van Gdansk naar Warschau was niet echt heel speciaal. Veel slechte wegen, hier en daar wel een schattig dorpje, echt vlot ging het sowieso niet. Echte stadscampings proberen we meestal te mijden, alleen zijn de campings niet echt dik bezaaid zeker niet rond de steden. De omschrijving van de camping was alvast wel veel belovend. Rust en natuur zouden de kenmerken zijn en deze camping en deze waren zeker aanwezig. Een gigantisch contrast met de vorige druk bezette voornamelijk Poolse camping, kwamen we nu op een landgoed terecht omringt door alle verschillende nationaliteiten. Onze kindjes waren ook dolgelukkig nog eens te kunnen praten met enkele Nederlandse kindjes. 's ochtends waren de kindjes jammer genoeg al vertrokken, maar een lief afscheidsbriefje waren ze echter niet vergeten. Een verjaardag vieren in Warschau het is eens iets ... read more
dansende fonteinen in Warschau
Een voorgerechtje
Lakenhallen in Krakau

Europe » Poland » Pomerania » Gdansk July 17th 2017

Een tripje van waar we zaten richting Gdansk van ongeveer 350km over Poolse wegen gaat niet zo vlot als over andere West-Europese wegen. In het hartje van Polen is geen snelweg, alles 2x1 baanvak en met momenten zeer hobbelig. We hebben trouwens iets met onverharde highway 20's. In Canada belanden we destijds op een grindweg, in Polen moet je van 90km/h plots in de rem om over kasseien je weg verder te zetten. De acsi-camping website omschreef ons doel als een grote, maar toch rustige camping op een 60km van Gdansk. Groot was ze zeker, maar rustig was ze zeker niet. Op het naburige strand werd er tot diep in de nacht luid gefeest. De receptie sloot al om 19h, behoorlijk vreemd en nog nooit meegemaakt. Aan de toegang stond een jonge knaap de wacht te ... read more
De hel
aan de grens
Hard Rock Cafe Gdansk

Europe » Poland » West Pomeranian July 13th 2017

Een nieuwe trip, nieuw avontuur. Weinig vooraf vastgelegd, alleen een ruwe reisroute en een meet&greet in de buurt van Krakau. Maandag in de late namiddag vertrokken we vanuit Borsbeek richting het noordwesten van Polen. Voor zowel Sabrina als de meisjes is Polen een eerste ervaring. Ikzelf heb er al 2 Polen reizen opzitten in mijn tienerjaren en keer graag terug. De 2 voorgaande bezoeken situeerden zich telkens in het zuiden. Tijdens het scoutskamp, was ook het noorden geprogrammeerd, maar door een tekort aan tijd is dit helaas niet door kunnen gaan. 17 jaar later zal het er dan toch van komen.. Na 500km iets voorbij Hannover in Duitsland en ver na middernacht draaiden we onze pootjes uit op een Duitse wegparking om toch een paar uurtjes te slapen tijdens onze rit. Op dag 2 hadden we ... read more
camping with a view
wandelen en genieten

Europe » Belgium » Antwerp Province » Borsbeek July 10th 2017

Een nieuw jaar, een nieuwe zomer, nieuwe prachtige vooruitzichten... 3 van de 4 windrichtingen, een bezoekje aan Praag buiten beschouwing gelaten, hebben we al aangedaan. Dit jaar tijd voor een verkenning van enkele landen in de oostelijke regionen van Europa. Polen en Slowakije liggen qua route vast, de rest hangt af van tijd, weer enz.... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province August 21st 2016

De laatste week een week van bergen, autorijden, water, terugzien en genieten... Na de rustige dag, na de hondenbeet, was alweer de laatste dag in picos d' europe aangebroken. De voorbije dagen leefden we vooral in het dal met zicht op de uitstekende bergen, op de laatste dag was er één missie er middenin staan. In het dorpje Fuente dé ligt en kabelbaan welke ons meer dan 700 meter de hoogte in bracht. Na het lange wachten, blijkbaar was het wel een enorm populaire kabelbaan was het dan eindelijk zo ver. Sabrina had het aanvankelijk wat moeilijk met het snel overwinnen van de hoogtemeters, de kindjes daarentegen zagen het van de avontuurlijke kant. Vermits ze na de kabelbanen van Andorra en Porto bleven zeuren over "wanneer mogen we nog eens in een skilift", was het voor ... read more
wandelen
On the road op moederkesdag
familliereunie

Europe » Spain » Cantabria » Potes August 13th 2016

Dag 2 van ons galicisch verblijf was een combinatie van natuur en veel, heel veel was. Amber was niet al te vroeg wakker, waardoor een drukke dagplanning zoals de dag ervoor geen zin had. We trokken naar een natuurpark met watervallen, waar de spaanse kindjes de rotsen gebruiken als natuurlijke glijbaan. Het was mooi, maar nu ook niet ongelofelijk spectaculair. Nu het was niet ver rijden (20km is naar spaanse normen achter de hoek) en het wandelingetje naar boven haalbaar voor de kindjes. Het pad stond aangeduid met GR-achtige tekens wat voor de kindjes meteen het signaal was om er een speurtocht van te maken. Eens boven gekomen via de makkelijke kant, vonden we dat het toch wat uitdagender mocht en zo daalden we af via de andere niet gemarkeerde route. Ook dat was haalbaar met ... read more
door het bos
Pulpo
BOrsbeeks INitiatief Kultuur

Europe » Spain » Galicia » Lanzada August 10th 2016

De Portugezen weten hoe ze moeten feesten. Oke ze doen dan maar enkele feesten op een jaar, het hele dorp staat in rep en roer. Elk uur weerklonken er wel verschillende vuurwerkknallen om ook de omgeving duidelijk te maken dat het naburige dorp zou feesten. Vermits wij niet hele dag op het feest zaten te wachten was het ook voor ons telkens schrikken van het geknal. Aanvankelijk wilden we op de laatste dag van ons Portugees verblijf in de voormiddag nog een uitstapje maken naar het nationaal park in het noorden van de provincie. De kindjes werden die ochtend echter vrij laat wakker, er restte ons dus een rustig middagje op de camping om in de namiddag naar het dorpsfeest te gaan. Er werd wel veel gezwommen die dag, de temperaturen liepen op tot om en ... read more
De ossen, ook na het harde labeur
genieten op het feest
genieten op het strand

Tot: 0.148s; Tpl: 0.011s; cc: 22; qc: 90; dbt: 0.0995s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb