Page 2 of Tom en Sabrina Travel Blog Posts

Europe » Portugal » Northern » Cabeceiras de Basto August 7th 2016

We waren alweer vrij vroeg klaar met inpakken, een redelijk stijle helling leidde ons terug naar de meer toegankelijke wegen om kronkelend door het glooiende landschap ons een weg te banen naar de snelweg. De afstand was redelijk kort, een 250 km, naar onze volgende camping in het hart van het Noordelijke Portugal. We passeerden nog het stadje Chivaz op weg naar de camping, wat toch aangeduid stond als de poort van het Noorden, toch kozen we snel het hazenpad. Het was er echt guur, ik was nog niet gewend aan de Portugese rijstijl en de bewoners precies niet aan toeristen met een caravan achter hun auto. De camping stond in de ACSI-boek aangeduid met advertentie als Nederlandstalige uitbaters, dit was een bewuste keuze in de hoop dat onze kindjes ditmaal niet alleen in gebaren, maar ... read more

Europe » Spain » Castile & León August 2nd 2016

Ondertussen hebben we alweer de hitte van het binnenland rond Madrid verlaten en koelere oorden opgezocht, maar wat voorafging was ook zeker de moeite om te onthouden. Stilaan komen we in ons gekende ritme. 1 a 2 dagen ergens blijven en dan weer verder trekken, zou boekten we ook voor 3 nachten op een camping een 40km van hartje Madrid. Zo konden we de Madrileense pracht en praal ontdekken, maar evengoed de ruime omgeving van de Spaanse hoofdstad. Zaterdag rond de middag vertrokken we naar Madrid. Wegens de hitte en de welgekomen airco in de wagen, namen we deze maar in de hoop parkeerplaats te vinden om daarna al wandelend verder de stad te verkennen. Een plaatsje vinden was geen probleem, geld in de parkeerautomaat steken ook niet. Het juiste parkeerbewijs afdrukken was des te problematischer. ... read more
Chinchón
Puebla De Sanabria

Europe » Spain » District of Madrid » Aranjuez July 29th 2016

Andorra een ministaatje midden in de Pyreneeën prima om even terug op temperatuur te komen na de provence en Carcassone. 's nachts en 's ochtends was het goed te voelen dat we in een ander klimaat terecht waren gekomen. Onze lakentjes werden terug vervangen door onze slaapzakken om de nacht door te komen... Tegen de middag daarentegen steeg ook daar de temperatuur naar om en bij de 30° ideaal om de hoogten op te zoeken. Na bij de camping namen we de skilift wat uitkwam op een speelparadijs voor de kindjes 'magic mountain'. Laat ons stellen een mini bobbejaanland, maar dan op +1500 meter hoogte. De kindjes konden zich er naar hartenlust uitleven op trampolines, springkastelen, glijdende banden, elektrische autootjes e.d. Ook voor oudere kinderen is er vanalles, zoals een death ride te beleven. In de ... read more

Europe » Andorra » Canillo July 26th 2016

Onze laatste tussenstop vooraleer we de exotische landen aandoen (en ja Andorra is ook wel een beetje exotisch) was zoals eerder gezegd Caracasonne. Eens Helemaal uitgestald was het zondag tijd om de super toeritst uit te hangen en de middeleeuwse burcht van Carcassone te bezoeken. Ik moet zeggen best de moeite en met Wikipedia als gids over de wederopbouw helemaal de moeite. Een wandeling in het oude centrum, een lekkere pannenkoek voor de vrouwen, vele liters water en uiteindelijk kapotgelopen voeten later keerden we tevreden naar de camping voor een plonske in het zwembad. Oh ja voor diegene zonder te veel Franse ervaring als wij, reken niet te veel op Franse supermarkten op zondag. Uiteindelijk was een klein schraal supermarktje onze bevoorrader voor de BBQ die avond. Vermits zondag echt wel alles volledig dicht was, bleven ... read more

Europe » France » Languedoc-Roussillon » Carcassonne July 24th 2016

Ook de volgende dag stond in het teken van rust, het warme weer en water om ons lijf. Wat men altijd al vertelde over het weer in de provence is wel echt een feit, broeierig heet maar zo droog zodat je er quasi geen last van hebt. De camping waar we verbleven, les lacs du verdon, was er één zoals je veel tegenkomt. Groot, veel volk, bandje aan de pols en elke avond bal populaire. Al geluk dat we bij onze aankomst ons niet moesten zetten in de mierennest bij de andere caravanners en tenten zodat de rust nog relatief bewaard bleef. Het zwembad daarentegen was wel dik in orde. Een stukje ondiep, stukje middeldiep en een stukje nog wat dieper. Met 2 superglijbanen waar het onmogelijk was om de kindjes boven te houden. Toen er ... read more

Europe » France » Provence-Alpes-Côte d'Azur » Aups July 21st 2016

Je moet er wat voor over hebben. Je vader, schoonvader of bompa (hangt af van welk standpunt je het bekijkt) verrassen. Reeds maanden geleden bedachten mijn zus en ik een plannetje. Zij hadden reeds een verblijf geboekt in de Provence met mijn vader en wij zouden onze trip wat verlengen en een bezoekje brengen. 4 dagen voor vertrek bleek dat de verkeerde camping werd geboekt. Vele sms'en, Messenger berichten en een hele omboeking later konden we dan toch terecht op de plaats waar zij verblijven. De rit naar de Provence ging quasi vlekkeloos. Bij het vertrek nog gekeken naar grenscontroles en de bijhorende vertragingen en met gerust gemoed vertrokken, want in Luxemburg zouden we geen tijd verliezen. Zouden want met een hoop ongevallen verloren we nog meer dan een uur. Uiteindelijk geraakten we iets na 1 ... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province July 18th 2016

3 jaar na onze laatste rondtrip is het weer tijd voor wat verkenning. Nieuwe omgevingen, nieuwe landschappen en vooral genieten van de Franse, Spaanse en Portugese zon. Een heus avontuur zeker nu de kindjes al wat ouder zijn en niet per sé graag stilzitten in de auto. De komende vijf weken kan je onze avonturen hier weer volgen.... read more

Europe » Belgium » Antwerp Province August 17th 2013

De kindjes konden hun ogen niet geloven wanneer plots hun bompa 'moto' na meer dan 7 weken voor hun ogen stond. Na wat keuvelen en vertellen over de reis trokken we in een stralend zonnetje naar het strand. Ook de wind was volledig verdwenen dus het was echt warm, ideaal voor waterpret, zandkastelen en vooral veel springen over de soms, zeker voor de kindjes, hoge golven. Rond 16h trokken we terug richting caravan voor een aperitiefje om nadien bij een lekker Texels biertje en gamba's op een terrasje heerlijk de dag af te sluiten. Toch zeker met bompa, wij hielden nog een lange douchebeurt en sloten de dag samen af onder een prachtige sterrenhemel. Na klaarlichte nachten is het enorm fijn om nog eens van een mooie sterrenhemel te kunnen genieten, zeker als ze vergezeld gaat ... read more
zandkastelen bouwen

Europe » Netherlands » North Holland » De Koog August 13th 2013

Na enkele fantastische dagen op 2 Deense campings was het bijna tijd voor het Scandinavisch afscheid. we reden naar de meest zuidelijk gelegen Deense camping om zo van onze laatste kronen af te geraken. Aangekomen moesten we spontaan de wenkbrauwen fronsen toen we een verlaten receptie aantroffen en de melding dat we ons moesten aanmelden aan het aangrenzend hotel. Zo gezegd zo gedaan en het inchecken verliep daar inderdaad vlekkeloos. De camping zelf had een opvallend lage bezetting en een afgeleefde speeltuin. tot groot jolijt stootten we plots wel op een binnenzwembad, waar we door de lage campingbezetting helemaal alleen gebruik van konden maken. Toen ik de dag erna ging afrekenen en bleek dat ik slechts 160 kronen (22euro) moest betalen was deze camping al bij al toch een meevaller. Ons nieuw doel om onze reis ... read more
Camping Nienoord
Zwembad Nienoord
Het typisch deens springkussen

Europe » Denmark » Region Nordjylland August 8th 2013

Na de boottocht komende van Goteborg, kwamen we al zeer laat aan de charmecamping het dichtst gelegen bij Frederikshavn. De vriendelijke uitbaatster maakte van onze late aankomst echter geen probleem. We zetten snel onze caravan op en genoten nog even samen van een prachtige sterrenhemel. Het zien van zo'n heldere sterrenhemel was inmiddels ook weeral 6 weken geleden. 's ochtends ontwaakten we in alle rust. Na het ontbijt en een kort speelmoment van de kindjes trokken we met zen allen naar één van de grootste aquariums van Europa te Hirsthals. In tegenstelling tot zowat alle eerdere bezochte aquariums was deze toch wel uniek, vermits deze volledig in het teken staat van de noordzee en kattegat, zeg maar de wateren rond Denemarken. Geen enkele exoot was er terug te vinden, zelfs geen zalm van de meer Noordse ... read more
Nieuwschierige zeehond
Belgische biertjes
Limfjord - schelpenrapen

Tot: 0.142s; Tpl: 0.008s; cc: 21; qc: 90; dbt: 0.0926s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb