wat een verassing, op het einde van een fantastische reis

Belgium's flag
Europe » Belgium » Antwerp Province
August 17th 2013
Published: August 17th 2013

De kindjes konden hun ogen niet geloven wanneer plots hun bompa 'moto' na meer dan 7 weken voor hun ogen stond.

Na wat keuvelen en vertellen over de reis trokken we in een stralend zonnetje naar het strand. Ook de wind was volledig verdwenen dus het was echt warm, ideaal voor waterpret, zandkastelen en vooral veel springen over de soms, zeker voor de kindjes, hoge golven.

Rond 16h trokken we terug richting caravan voor een aperitiefje om nadien bij een lekker Texels biertje en gamba's op een terrasje heerlijk de dag af te sluiten. Toch zeker met bompa, wij hielden nog een lange douchebeurt en sloten de dag samen af onder een prachtige sterrenhemel. Na klaarlichte nachten is het enorm fijn om nog eens van een mooie sterrenhemel te kunnen genieten, zeker als ze vergezeld gaat met verschillende vallende sterren.

donderdag 15/8, de laatste dag op Texel en de laatste dag van de reis kan kort samengevat worden. Genieten, genieten en blijven genieten. We begonnen de regenachtige voormiddag met spelen op bed, om daarna naar een subtropisch zwembad te trekken. De kindjes hun watervrees is helemaal verdwenen ze speelden rond de fontein, om de beurt van de miniglijbaan en maar gibberen in het golfslagbad. De dag afsluiten deden we op restaurant en later vliegerend op het strand.

gisteren was het tijd om huiswaarts te keren. Van de Koog/Texel naar Borsbeek bedraagt de afstand een 270km niets in vergelijking met wat we de voorbije weken hebben afgelegd. We namen ruim de tijd om de auto al een beetje te herschikken voor vertrek, we passeerden nog even langs een kaasboerderij, om dan lekker te gaan aanschuiven vermits we duidelijk niet de enigste waren die op dat moment vertrokken.

Vanaf het moment dat we Den Helder (dorp waar de boot aankomt) uitreden, was het ergste verkeersleed wel voorbij en verliep de rit naar huis zeer vlot. Iets na 17h stapten onze kindjes een beetje verbaasd hun oude territorium binnen om vrijwel direct de tuin in te duiken en verder alles op stelten te zetten. Marie, onze huisbewaarster tijdens onze afwezigheid, had voor ons nog heerlijk gekookt, zodat we in alle rust en zonder stres dit geweldige avontuur konden afsluiten.

Een geweldig avontuur was het zeker, meer dan 7 weken samen met vrouw en kinderen onderweg. Iets meer dan 10000km gereden en verder veel tijd om de kinderen te zien opgroeien en ook hun avontuur te zien beleven.

... the story will continue next summer ...

Tot: 0.112s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0757s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb