richting Columbus

North America » United States » Ohio » Columbus
July 9th 2009
Published: July 9th 2009

Woensdag 8 juli was voor Sabrina een dag van goedgeslapen opstaan. Een keertje goed doorgeslapen na een fantastisch douche. Na het inladen van de bagage vertrokken we na een kleine stop aan het Erie Lake, één van de grote meren, verder richting Columbus de hoofdplaats van Ohio naar Jared.

Op onze weg is, is het nog maar eens duidelijk geworden welke prachtige landschappen deze omgeving nu al hebben en het zal alleen maar knapper worden.

Een kort stop aan een supermarkt en een ontbijt op het speelveld achteraan een school gaven ons een eerste idee van het leven in het midden van een staat in de verenigde staten. Op een gegeven moment ging er zo'n luid alarm af, precies de manier op 911 op een alternatieve manier te bellen.

De autostradetrip ging verder en hieruit willen we graag enkele opvallendheden toch graag neertypen. 90% van de bestuurders rijdt te snel, Campers zijn zo groot als autobussen, Campers nemen vaak hun klein autootje mee om daar lokaal rond te rijden en in Ohio moet je geen helm opzetten tijdens het motorrijden. Hoe zuidelijker we gingen hoe warmer het werd, klinkt normaal maar de afstand was niet zo immens groot om zo'n groot verschil te hebben. In Cleveland was het ongeveer 22° in Columbus tegen de 30°.

Na nog een uurtje rijden was het er dan eindelijk het weerzien van Jared. Het was een zeer welkom in de stad, waar hij ook studeerde en een huis huurt met enkele studiegenoten. Hij liet ons de studentenwijk zien en nam ons mee naar een lokale pub. Enkele belgische bieren stonden mooi op de prijslijst, maar ook enkele bieren waarvan ze amerikaans waren en er bij stond dat ze smaakten naar Belgisch bier.

Morgen rijden we verder naar zijn thuisdorp Lancaster hier een uurtje rijden vandaan. We hebben de opvallendste punten samen gevat in een google earth bestand. De meeste plaatsen bevatten ook street view http://users.skynet.be/scouts/reisgoogleearth/trip1.kmz

Tot: 0.103s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0719s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb