The Day In Paradise...

Published: July 24th 2009

's morgensvroeg onze wekker gezet, vermits ze voor deze namiddag onweer hadden voorspeld. Nog maar net wakker en de gordijnen geopend en we hadden een fantastisch uitzicht op het meer met daarop wel 20 pelikanen, die precies aan het wachten waren op ontbijt.

Na een goed eieren met spek ontbijt huurden we een speedbootje om zo per boot het meer een beetje te verkennen. Ik kreeg eerst een beetje instructies over het bedienen van de boot, om daarna onder ons getweeën op het meer te trekken. Het meer is zo'n 5 op 25km groot, dus plaats genoeg om lekker te verdwalen. Dit deden we ook, maar na de uitleg van een ongelofelijk vriendelijk koppel met toekomstige schoonzoon vonden we dan eindelijk ons doel, Ellsworth Rock Gardens.

Ellsworth Rock gardens is gebouwd tussen 1944 en 1966 door een oude metselaar die gedurende die zomers zijn tijd doodde door het bewerken van de oude rotsen. Hij maakte van de rotsen prachtige sculpturen en toont ze graag aan al wie met een boot wilt varen, anders geraak je er immers niet. Het enige wat zeer nadelig was aan de prachtige plaats was muggen. Vanaf het moment dat daar aanmeerden vlogen ze rond je oren en kropen zelf in je haar. Na weer even verkeerd te varen, kwamen we uiteindelijk toch terug aan op de overnachtingsplaats, het was in elk geval wel weer een unieke ervaring.

Na het middagmaal (wat afgrijselijk was) bezochten we het vriendelijke koppel dat overdag ons de juiste weg op stuurde. Na een gezellige babbel met bier en cola nodigden ze ons uit om een keertje te vissen. Aanvankelijk begon het vissen van op de aanmeerplaats van hun boot, om daarna per boot alweer het water op te trekken. Wat dan volgde is gewoonweg onbeschrijfelijk, een boottocht van een uurtje of 2, wel maar 1 vis gevangen, maar verder een fantastische begeleide rondvaart. We zagen onder meer uiteraard eendjes en alweer pelikanen, maar ook Arenden en zelfs een Arendsnest met een jong dat even kwam piepen.

Vanavond sluiten we onze avond af rond een kampvuurtje bij de zeer gastvrije familie, om morgen richting de nieuwe cultuur te trekken en dus de Canadese grens over te trekken.

24th July 2009

Amai Tom;ik wist niet dat gij zo goed kon varen,precies nen echte !!
24th July 2009

voila!
Dit is HET dus hé Tom. Dit is echt waar je van gedroomd hebt. Op avontuur in de prachtige wildernis van de States. Zolang je maar niet te verkeerd vaart. Gelukkig heb je een mond gekregen en een supper sociaal gedrag!! Nog veel veel plezier!! Geniet geniet geniet! Sabrina, denk aan die sintuigen!! Hier kan je ze allemaal gebruken!!!
26th July 2009

Het varen was de eerste keer en inderdaad dat ging behoorlijk vlot. Het avontuur is absoluut geweldig en er beloofd nog veel meer van dat te komen, wanneer we in de rockies arriveren.

Tot: 0.116s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.083s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb