Een dagje in Minneapolis

Published: July 22nd 2009

Na een zeer stormachtige nacht, was het al bij al redelijk droog wanneer ontwaakten. Een snel ontbijt en een fijn ochtendpraatje met onze buren maakten ons klaar om te vertrekken richting de stad Minneapolis.

Aangekomen trokken we naar het Hard Rock Café (reeds het 4de van onze reis) om daar wat informatie te vragen over de reis. Een fijne wandeling in het centrum en een bezoekje aan de mississipi rivier (waar Minneapolis aan ontstaan is) gaven ons een goede indruk van hoe de stad er uit ziet. We waren echt onder de indruk hoe rustig en mooi alles er bij ligt. Meer zakenmensen dan locals lopen er op straat rond, misschien is dat wel het geen wat de sfeer zo aangenaam maakt. Buiten de wandeling in het centrum liepen we ook nog op de oudste brug over de Mississipi om daar van het uitzicht op de bekende watervallen te kunnen kijken.

Afsluitend aan onze dag trokken we terug naar het hard rock cafe om nu met oa Pearl Jam, Oasis en Guns 'n Roses op de achtergrond een cola en een Stella te verorberen. Nog snel even enkele souffeniers kopen om dan terug richting kamping te trekken. Onderweg kregen we nog een hels onweer boven ons hoofd, al geluk zaten we in de auto en heeft het onze kamping nauwelijks getroffen.

Na een lekker avondmaal met oa ravioli, sloten we onze avond af bij onze buren rond het kampvuur, waarmee we eerder al kennis gemaakt hadden. Het zijn mensen uit Winnipeg (Canada), waar we deze zaterdag of zondag ergens zouden moeten passeren. Ze zijn ongelofelijk gastvrij en verzekerden ons een overnachtingsplaats bij hun thuis.

Vandaag trekken we normaal gezien richting een internetloze omgeving. Richting de grens, richting het eerste Nationale Park op de trip. Voyageurs National Park, net voor de grensovergang met Canada. Het beloofd er prachtig te zijn, veel water, veel natuur en veel 'wildlife'.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 30; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb