wildlife

Published: July 31st 2009

We stonden deze ochtend een keer vroeg op, om snel in de auto te springen om zo misschien wat wildlife te spotten langs de weg. Na een uur rijden moesten we de rit al relatief snel staken bij gebrek aan succes. Na het ontbijten reden we met de auto naar het bizonpark. De bizons, zij waren ooit het grootst in aantal in Noord Amerika, zijn met uitsterven bedreigd. Dit vooral door het uitsterven van het grasland en natuurlijk door de jacht van de mens.

Aangekomen in het bizonpark, lag al direct rechts van de auto een bizon lekker in het gras, ook wat verder konden we eentje spotten. Het bleef echter een mager aantal, vermits er naar het schijnt een 42-tal zouden moeten zitten. Vlak aan het bizonpark ligt Lake Audy, een prachtig meer midden in het nationaal park. Toevallig kwamen we onze zwitserse campingburen tegen en spraken meteen af om 's avonds mee een begeleide rondrit te doen. Op onze terugrit door het bizonpark, konden we onze ogen niet geloven. Een beer, nog zeer jong, was er lekker in het gras naar voedsel aan het zoeken. Ongelofelijk schattig om te zien.

Na de stoffige terugtocht van het bizonpark, trokken we naar het visitor centre om ons daar in te schrijven voor de avondrondrit. Tijdens een kort gesprekje in het centre raden ze ons aan om Highway 19 een keer te nemen. Elke rit levert naast prachtige natuur altijd wel een wild diertje op de weg op. Na 20 km over een grindweg gereden te hebben en al prachtige natuur bewondert te hebben stond er plots een Lynx een 30 meter voor onze auto. Grappig om te zien zo'n oversize kat.
Na nog een blitsbezoek aan de historische toeganspoort aan highway 19 keerden we terug richting camping om met de zwitserse campingburen een hapje te gaan eten en dan de begeleide rondrit te doen.

De rondrit stelde eigenlijk niet veel voor, veel geleuter en gezever over dingen waar de meeste deelnemers niet echt in geïnteresseerd waren. Alleen het begin was fantastisch om zien. Terwijl we de uitleg kregen over hoe bevers leven en bouwen, was Sabrina al wat verder gelopen omdat ze dacht iets te horen. Ze merkte plots op een 5 tal meter van het weggetje 3 bevers op die rustig hun ding aan het doen waren. Zelfs terwijl iedereen even later aan het kijken was, was er geen één die wegliep. Na een bezoek aan een hertenskelet, een berenhol en een klein wandelpad zat het er op. Op de weg vlogen we nog langs enkele herten, op het wandelpad was het hert dat we er zagen toch wel een van de hoogtepunten. Een mannetje met al een mooi gewei was rustig uit een riviertje aan het drinken, knap om zien.

Teruggekomen op de camping, dronken we nog rustig iets bij het kampvuurtje. Jammer genoeg wel onder een shelter, want ook vandaag zat het weer ons niet mee. Hopelijk komt er de volgende dagen een beetje beterschap in.

31st July 2009

Fantastische foto's,ik ben benieuwd naar meer ....!

Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0696s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb