Nicolai & Christina

NicolaiOgChristina

Nicolai Og Christina på tur

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland September 15th 2012

Vi tager på riverrafting tur til Tongariro floden med kajak klubben fra universitet. Vi skal riverrafte både lørdag og søndag og har meldt os til sammen med Lucie, Jack og Victor. Vi bliver hentet af Charles som skulle køre os derned. Han var en rar midaldrende mand i 30’erne der elskede at rafte. Han er vist det ældste medlem af klubben. Charles fortalte historier hele vejen, idet han var gammel politimand. Hernede bærer politiet sjældent våben og det fleste problemer blev løst med næverne. Vi fik en masse tips om at rejse og det skulle vise sig at han skulle være vores rafting instruktør lørdag. Vi ankommer til en hyggelig camping plads fredag aften, hvor vi får en meget lille hytte. Lørdag bliver dæmningen åbnet så der kommer mere vand i floden. Det sker kun et ... read more
Christina fandt sig en stor solbænk
Vi er glade!
Madpakker inden gåturen begynder i Piha

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland August 24th 2012

Fredag 24. august Vi nød vores første fridag fra skolen i Auckland Zoologiske have. Vejret var fantastisk den dag, så vi gik ud til dyreparken, som var omkring en times gang herhjemmefra. Vi brugt hele dagen i dyreparken. Vi var begge mest optaget af de New Zealandske dyr heriblandt Kiwien, som er en ret stor fugl (på størrelse med Tiger – Nicolais forældres hund) uden vinger. Da vi var for at se den mødte vi dyrepasseren som lige havde stukket mad ned i jorden til den, fordi kiwien finder sin mad ved at stikke sit lange næb ned i jorden. Dyrepasseren var meget glad for at fortælle om kiwien og vi fik en lang snak med hende. Vi så også mange andre dyr heriblandt aber, giraffer, løver, elefanter og røde pandaer, som Christina var helt vilde ... read more
Rugby Kamp med All Blacks
Klar parat start
I en af hulerne i Waitomo Caves

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland July 23rd 2012

Mandag morgen sov vi lidt længe for at få sovet ud efter vores første camping weekend. Vi havde dog timers biblioteksundervisning kl. 11. Derefter ville vi læse et kapitel i faget ”Reklamer og promotion” da vi senere på dagen kl. 17 skulle have vores første test i faget, som tidligere nævnt både består af en individuel test og en gruppe test. Det var dog kun en ”prøve-test” som dermed ikke talte med som en del af vores endelige karakter. Vi klarede os begge to rigtig godt i testen og fik 10 rigtige ud af 10, hvilket hver vores gruppe også fik. Vi gik grinende fra testen, da vi synes den var alt for oplagt, og mente at New Zealænder kunne komme alt for let til Deres karakter, hvis det skulle vise sig at være standarden hernede ... read more
Udsigt ved Mount Eden - vulkanen midt i Auckland
Endnu en flot mand og flot udsigt
Vi fik frokost på toppen

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland July 22nd 2012

Hej alle sammen. Vi håber i har det godt her er lidt nyt fra New Zealand. Hjælp skolen starter! Vi begynder vores første rigtige skole uge og starter mandag morgen med Econometrics i universitets store videnskabsafdeling. Vi farer hurtigt vildt og befinder os blandt døre med alverdens advarselsskilte mod radioaktiv stråling og ingen adgang. Vi finder vores første forelæsning sal, hvor de fleste af de andre elever er af asiatisk afstemning og læren er en tysk professor i matematik. Hans undervisning foregår udelukkende ved hjælp af tavlen og diverse matematiske formler fylder hurtigt vores hoveder med bekymringer. Vi bliver enige om, at skifte fag til projekt styrelse i stedet for. Vores næste fag er i marketing mere specifikt ”advertisement and promotion”. Vi bliver hurtigt splittet op, da vi skal side i hver vores tildelte gruppe. Vi ... read more
Lejre Kai Iwi Lakes
Opvask efter morgenmad
Kai Iwi lakes

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland July 15th 2012

Så er der nyt igen! Vi er endt i lejlighed 814 på Waldorf Tetra med følgende adresse: Waldorf Tetra Apartments 814/85 Wakefield street 1001 Auckland New Zealand Lejlighedsprocessen gik forholdsvis hurtigt da vi allerede efter 2,5 dag havde en lejlighed og betalt den første halvdel af depositummet. Inden da havde vi dog været ude og kigge på 5 forskellige lejligheder på en dag i flere forskellige prisklasser, og det må siges at pris bestemt er afledt af kvalitet hernede. Den første lejlighed vi så havde ikke engang dør ud til badeværelse – så var standarden ligesom lagt. De fem lejligheder var meget forskellige, men vi var glade for at vi havde noget at vurdere ud fra - så vi var trætte og fyldte af mange indtryk da vi gik i seng fredag aften d. 13. juli. ... read more
Køkkenet i den nye lejlighed
Vores stue som er i forlængelse af køkkenet
Vores dejlige seng

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland » Central July 6th 2012

Hej alle sammen. Vi har det godt og arbejder haard paa at faa en lejlighed her i Auckland. Vi har opleveret en masse spaendende og opdatering foelger snarest muligt. Haaber i har det godt derhjemme.... read more

Middle East » United Arab Emirates » Dubai July 4th 2012

Endnu en rejse dag, hvor vi meget spændte satte os i flyet mod først Melbourne og senere Auckland. Flyveturen fra Dubai til Melbourne var rigtig lang men det gik. På vej i flyet fra Melbourne til Auckland mødte vi en der hedder Tim som bor på den nordlige del af syd-øen. Han er mekaniker, spiller golf og fisker – så Nicolai og ham fik en rigtig god snak, og vi fik lidt hjælp til at købe bil i New Zealand. Vi fik hans mobil nummer og han sagde at vi kunne ring til ham når vi kom ned omkring sydøen, så kunne vi tage ud og fiske og måske spille golf.... read more

Middle East » United Arab Emirates » Dubai July 2nd 2012

Den første dag i Dubai - 2. juli: Vi startede ud med morgenmad på hotellet i deres "seafood restaurant", som havde akvarium med fisk i gulvet, hvilket vi var meget imponeret af. Efter morgenmaden gik turen til Dubai Mall, som er et kæmpe shopping center med 1.200 butikker, verdens største menneskeskabt vandfald, biograf, skøjtebane, forlystelsespark, stort akvarium og meget flotte og rigtig dyre butikker. Derudover var der en enorm slikbutik - candylicious som specielt Christina var betaget af. Mens solen bagte udenfor og ramte de 44 grader gik vi inde i centeret hvor aircondition kunne holde os kølet ned. Vi var også oppe i Burj Khalifa - verdens højeste bygning, som er 828 meter høj med 57 elevatorer som kørte 10meter i sekundet. Der var udsigtspost fra 124. etage, som var i ca. 600 meters højde, ... read more
Det store vandfald i Dubai Mall
Burj Kahalifa
Christina ved udsigten fra 600  højde

Middle East » United Arab Emirates » Dubai July 1st 2012

Den store rejse begynder den 1. july 2012 på en søndag. Rejsen starter fra Horsens station mod Hamborg på første klasse. Vi kommer til at sidde ved siden af et ældre par der i starten var lidt overrasket over at et så flot ungt par var på første klasse. Vi faldt i snak og det viste sig at være nogle utrolige søde mennesker der kom fra Grinsted. De var på Berlin på forretningsrejse, da de sammen ejede en meget stor tøj butik. Manden havde arbejdet i mange år for salling i Århus i mange forskellige afdelinger. Han lavede stadig nogle få aftaler for salling. Vi brugte hele 2 minutter på Hamborg Hauptbahnhof før vi sad i toget mod lufthavnen. Vi kom gennem flykontrollen med en tysk kontrollors bemærkning om det flotte tyske efternavn Trautner. Vi lander ... read more
Regent Palace Hotel - Dubai

Tot: 0.117s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 78; dbt: 0.0685s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb