Auckland - uge 2

Oceania » New Zealand » North Island » Auckland
July 22nd 2012
Published: July 30th 2012

LandevejenLandevejenLandevejen

På tur i New zealands landskab
Hej alle sammen.

Vi håber i har det godt her er lidt nyt fra New Zealand.

Hjælp skolen starter! Vi begynder vores første rigtige skole uge og starter mandag morgen med Econometrics i universitets store videnskabsafdeling. Vi farer hurtigt vildt og befinder os blandt døre med alverdens advarselsskilte mod radioaktiv stråling og ingen adgang. Vi finder vores første forelæsning sal, hvor de fleste af de andre elever er af asiatisk afstemning og læren er en tysk professor i matematik. Hans undervisning foregår udelukkende ved hjælp af tavlen og diverse matematiske formler fylder hurtigt vores hoveder med bekymringer. Vi bliver enige om, at skifte fag til projekt styrelse i stedet for. Vores næste fag er i marketing mere specifikt ”advertisement and promotion”. Vi bliver hurtigt splittet op, da vi skal side i hver vores tildelte gruppe. Vi bliver noget chokeret, da vi finder ud af at vi skal have en individuel test hver uge, hvor vi bliver bedømt. Dernæst, skal vi i vores tildelte grupper diskutere vores svar til testen og besvare den igen som en gruppe, hvilket også tæller med i vores karakter! Det er noget mærkeligt noget synes vi begge. Efter skolen var vi nede og
Lejre Kai Iwi LakesLejre Kai Iwi LakesLejre Kai Iwi Lakes

Vi anskommer til Kai Iwi Lakes om aftenen og laver aftensmad med tyskerne. Nicolai,Martin og Matias fra venstre
hente vores nyanskaffet bil, som vi har døbt Lis. Vores nye tyske ven, overlevere registrerings attesten og bliver kørt til togstation uden at vi har betalt en øre. Vores internationale penge overførsel er nemlig ikke gået igennem og hverken den danske eller den New Zealandske bank havde nogen ide, hvor vores penge var henne. Han viser os gladelig alle de gode steder, vi skal tage hen og vi notere så meget som overhovedet muligt. Det er en smule mærkeligt at køre i den forkerte side af vejen og sveden drypper ned af panden, når man i et højresving passere modgående vejbane og man slår vinduesviskeren til i stedet for blinklyset. Tirsdag, bliver vi introduceret til vores andet marketings fag ”købsadfærd”, hvor vi skal aflevere aflevering med en hjemmelavet reklame, det kræver desværre kreativitet som ikke er vores stærkeste side. Vi har problemer med pengeoverførslen og bruger meget tid og penge på at ringe både til den danske og det new Zealandske bank, da pengene er en uge forsinket. De kommer heldigvis onsdag og vi får betalt for vores bil og køber forsikring der både dækker tyveri og ansvarsforsikring af bilen. Vi tager til filmaften hos det internationale kontor efter skole
Opvask efter morgenmadOpvask efter morgenmadOpvask efter morgenmad

tyskerne er tydeligt imporneret over Christinas opvaskeevner
og socialisere med vores nye international venner. Derudover, melder vi os ind i en dykkerforening fordi de kan tilbyde et dykkercertifikat billigt og de arrangerer en masse spændene dykker ture med andre studerende. Torsdag begynder vi vores fag ”strategi” og ”projekt styrelse” vi får en alle tiders lærer i projekt styrelse. Han er 55 år gamle og har færdiggjort sin bachelor uddannelse i en alder af 46 og sin phd som 52. Han har haft egen virksomhed inde for møbel industrien, men da han blev opkøbt vidste han ikke, hvad han skulle bruge tiden på og han fandt sin passion i undervisning. Han er utrolig sjov og mere praktisk anlagt og ikke så teoretisk. Vi tager lis på hendes første rigtige tur. Vi skal til mekanikeren for at få ordnet vinduesviskeren på bilen. Trafikken er intens og de køre som gale hernede. Christina sider i passager sædet, men hendes ben kører som en gal på en fiktiv bremse. Vi får bilen tjekket og bruger en slat penge på reparationerne, men undlader at gøre alt for meget ved bilen. Vi tager i byen om aftenen og nyder et par øl med vores norske, svenske, amerikanske, tyske, engelske, canadiske og danske venner.
Kai Iwi lakesKai Iwi lakesKai Iwi lakes

et billed af stranden ved Kai Iwi lakes. Hvis bare det havde været bedre vejr så havde vi taget en dukkert
Klokken bliver 11 og det går op for os, at vi har glemt nøglekortet til lejligheden. Vi har heldigvis et hver og har begge glemt det, så vi har ingen at skyde skylden på, da vi står i nattens mørke og føler os lidt halvdumme. Heldigvis bliver vi tilbudt et soveplads hos vores svenske ven Viktor og da vi sniger os ind i hans lejlighed og kryber os i seng på sofaen forbereder vi os på en lang nat. Døren til lejligheden går op og Olivia en sød ung Amerikansk pige ser os på sofaen og forbarmer sig over os og tilbyder hendes seng, hvor hun så sover hos en veninde. Vi halvfryser og er yderst taknemlige for tilbuddet. Vi falder stille ind til lyden af fulde amerikanere. Fredag morgen vågner vi op tidligt og lister ud på badeværelset og ser amerikanernes aftensmad i badeværelses vasken lister grinene ud og bliver lukket ind i vores værelse igen af personalet. Fredag tager vi på tur med to tyske ingeniører vi har mødt tidligere, de har en bil magen til Lis bare et år ældre. Vi kører mod Kai Iwi lakes som er et camping område med tre søer lige ved siden
FiskeriFiskeriFiskeri

Nicolai ser noget skeptisk ud over tyskernes fiskeri evner
af hinanden. Vi køre på deres ”highways” hvor man må køre 100 km/t. Vejene er snoet og hullet og de anbefaler for det meste 45 km/t i svingene, så det er sjældent, at vi kører hurtigt. Vi ankommer i nattens mørke og vi er de eneste mennesker på pladsen. Vi nyder den klare stjerne himmel og laver mad på gasblus med vores tyske venner og tænder bål. Vi kryber ind i bagagerummet i bilen og pakker os godt ind mod nattens kulde. Vi vågner tidligt, til synet af en meget flot sø og tyske vinterbadere. Vi traver området tyndt og forsøger at fange fisk, men det lykkes ikke. Vi drager videre mod ”Kauri Forrest”, hvor skoven konge ”Tane Mahuta” findes i form af et kæmpemæssigt træ af sorten Kauri. Han er sønnen af himlens far Ranginui og jordens mor Papatuanuku. 52,2 meter høj og en omkreds på 13,7 meter med en træ volume på 244,5 kubik meter og mindst et par tusinde år gammel. Dernæst besøger vi de fire søster som er fire af disse kæmpe Kauri træer vokset sammen. Vi vandrer gennem regnskov og vejret er derefter, det regner og vi begiver os hjem efter en lang uge.

Kauri ForestKauri Forest
Kauri Forest

Billed over Waipoua Forest med Kauri træerne
Tane MahutaTane Mahuta
Tane Mahuta

Det støre levende Kauri træ!
De fire søsterDe fire søster
De fire søster

fire Kauri træer der er vokset sammen.
Christina og TaneChristina og Tane
Christina og Tane

Billedet er taget lidt på afstand, da vi ikke må komme for tæt på træet. rødderne er meget sårbare over for bakterier
Te Matua NgahereTe Matua Ngahere
Te Matua Ngahere

Skoven Fadere og New Zealands ældste Kauri træ og det Bredeste!.
Te Matua NgahereTe Matua Ngahere
Te Matua Ngahere

Skoven fader og Nicolai! To meget smukke eksemplare
RegnskovenRegnskoven
Regnskoven

Nicolai og Matias på tur i regnskoven.
Camping med tyske ingeniørerCamping med tyske ingeniører
Camping med tyske ingeniører

Vores tyske venner var meget opsatte på at lave ly for regnen og det lykkes da nogenlunde til sidst med lidt ingeniøre kunst.
Lis og NicolaiLis og Nicolai
Lis og Nicolai

Her ses Lis. Hun har en 2,2 liters benzin moter. Hun er firehjuls trukket og har kørt 245.000 km
Lis og ChristinaLis og Christina
Lis og Christina

To smukke kvinder i solen
Bagenden af LisBagenden af Lis
Bagenden af Lis

Her sover vi! I vores store queen sized maddres
Lis fra sidenLis fra siden
Lis fra siden

Her ses hvordan vi opbevare alt vores grej under sengen!.

Tot: 0.118s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0864s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb