Dubai

Published: July 8th 2012

Horsens-dubai

RejseklarRejseklarRejseklar

Nicolai & Christina på Horsens station
Den store rejse begynder den 1. july 2012 på en søndag. Rejsen starter fra Horsens station mod Hamborg på første klasse. Vi kommer til at sidde ved siden af et ældre par der i starten var lidt overrasket over at et så flot ungt par var på første klasse. Vi faldt i snak og det viste sig at være nogle utrolige søde mennesker der kom fra Grinsted. De var på Berlin på forretningsrejse, da de sammen ejede en meget stor tøj butik. Manden havde arbejdet i mange år for salling i Århus i mange forskellige afdelinger. Han lavede stadig nogle få aftaler for salling.

Vi brugte hele 2 minutter på Hamborg Hauptbahnhof før vi sad i toget mod lufthavnen. Vi kom gennem flykontrollen med en tysk kontrollors bemærkning om det flotte tyske efternavn Trautner. Vi lander i Dubai til 33 graders varme om natten og 44 om dagen. Vi bliver mødt af en venlig mand uden for lufthavnen der forsøgte at få os ind i hans "taxa" uden taxa skilt på. Det lykkes imidlertidig ikke for ham og vi valgte en famillie taxa med pink tag og en kvindelig chauffør der kørte rigtig stærkt på de kæmpe 7 sporet veje,
Regent Palace Hotel - DubaiRegent Palace Hotel - DubaiRegent Palace Hotel - Dubai

Hotel værelset i Dubai
hvor hornene blev brugt flittigt. Det kostede 45 Dirhams som er 72 danske kr. hvorimod den anden "taxa" kostede 120 Dirhams.

Vi checkede ind på et 4 stjernet hotel Regent Palace Hotel i den nye bydel der er opført inden for de sidste 10 år. Det var billigt fordi det ikke var høj sæson, hvilket vi snart fandt ud af, skyldtes den ulidelige varme! Der var diskoter på hotellerne i Dubai, da de var de eneste der serverede alkohol. Vi faldt i søvn trætte og fulde af indtryk til den dunkende bass fra diskoteket på stueetagen i vores store hotel værelse på 3 etage.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 47; dbt: 0.0406s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb