Page 2 of Kleuver Travel Blog Posts

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken richting Zion National Park. Dit was 1,5 uur rijden, dus goed te doen. Om bij het visitorcentrum te komen moesten we rijden over smalle weggetjes, paswegen en door tunnels, Peter kon zijn lol op. Na onze auto geparkeerd te hebben zijn we met de shuttlebus verder gegaan. Op verschillende plekken zijn we gestopt en hebben rondgekeken. We hebben ook nog even bij een beekje gezeten om wat te eten en te drinken, heerlijk met onze voeten in het water. Zion National Park is erg mooi, hoge rotsbergen, redelijk wat groen en een leuk beekje, toch weer anders als de andere nationale parken die we gezien hebben. Er werd verteld dat de bergen veel water opnemen als een soort spons, het water komt op den duur uit de rotsen sijpelen, maar dit ... read more
VakantieAmerika2009 568
VakantieAmerika2009 569
VakantieAmerika2009 572

North America » United States » Utah » Bryce Canyon July 19th 2009

Hier dan het verslag van de tweede wandeltocht deze dag. Na de mossy cave trail zijn we met de auto het park in gereden. De auto hebben we geparkeerd bij sunrise point. Vanaf dit punt kun je beginnen met de queens garden trail. Dit hebben wij ook gedaan. Dit gaat meteen steil naar beneden en allerlei mooie uitzicht punten en vreemde rotsen. Hoe lager we komen des te groener het wordt. Vandaar de naam queens garden. Na zeker een half uur lopen komen we al aan bij de splitsing om de navajo trail te doen richting sunset point. Dus zijn we deze op gelopen. Dit zakt nog een klein beetje en blijft dan een geruime tijd vlak. Totdat we weer een splitsing krijgen om via twee manieren naar sunset point te lopen. Via 2 bridge weg ... read more
VakantieAmerika2009 448
VakantieAmerika2009 449
VakantieAmerika2009 450

North America » United States » Utah » Bryce Canyon July 19th 2009

Zo vandaag weer vroeg op. Ja Maris vond het fijn om me om kwart voor acht wakker te maken. Dat is de tijd hier terwijl ik net gewend was aan de -1 uur tijd. Na lekker te hebben ontbeten zijn we gereden richting Bryce Canyon. Vanuit Tropic kom je dan langs de mossy cave trail. Aangezien we vandaag in totaal 243 foto's hebben gemaakt heb ik besloten om deze trail los te plaatsen van de andere die we deze dag gelopen hebben. Na de auto geparkeerd te hebben zijn we gelopen richting de mossy cave. Tegelijk kwamen we langs een watertje die ons naar een watervalletje zal leiden. Na nog geen 15min lopen stonden we daar al. We zijn na de waterval nog een stuk doorgelopen maar het zogenaamde paadje werd steeds slechter en er werd ... read more
VakantieAmerika2009 425
VakantieAmerika2009 426
VakantieAmerika2009 427

North America July 18th 2009

Zo vanochtend weer vroeg opgestaan. Ruim 520km voor de boeg en volgens de tomtom 8uur reistijd het werd 7. We zijn om 7:30 vertrokken uit Grand Canyon village om vervolgens via de oostzijde van de canyon richting Page te rijden wat aan de Glen Canyon dam ligt die weer aan Lake Powell grenst. Ook de oostzijde van de Grand canyon is mooi. Daarna zijn we weer in de desert beland. Wat een dorre uitgestrekte velden hier. Uiteindelijk na zeker 3,5uur rijden zijn we bij de Glen Canyon dam aangekomen aan het randje van Lake Powell. De weg gaat precies langs de dam en recht over de Canyon heen. Heel apart. Na wat foto's zijn we weer doorgereden richting Lake Powell zelf. We konden bij het poortje voor de toegang in het park meteen doorrijden want dit ... read more
VakantieAmerika2009 374
VakantieAmerika2009 375
VakantieAmerika2009 376

Vandaag zijn we rond 8.30 uur gaan wandelen, zodat het nog niet te heet zou zijn. We zijn gereden naar Bright Angel trail, vandaar zijn we naar beneden gelopen. Naar beneden lopen ging prima, maar we merkte wel dat het al erg warm begon te worden. In de Grand Canyon heb je erg weinig schaduw, vooral vanaf 10 uur, omdat dan de zon recht boven je staat. Onderweg mooie uitzichten gezien. Na ongeveer een uur waren we bij het eerste waterpunt, vanuit daar zijn we nog een stukje naar beneden gelopen. Na enkele minuten kwamen we een ranger tegen die iedereen tegen hield en vroeg wat we van plan waren. Hij adviseerde ons om terug te gaan, aangezien er beneden helemaal geen schaduw is en de temperatuur op kan lopen tot 46 graden, waar we waren ... read more
VakantieAmerika2009 357
VakantieAmerika2009 358
VakantieAmerika2009 355

North America July 16th 2009

Het was kort, maar toch willen we jullie dit niet onthouden. We zijn rond een uur of 7 's avonds naar the Rim gelopen van de Canyon. Het was er al wat druk met allerlei andere toeristen. Aangezien we op ruim 2km hoogte zitten was het al wat kouder dus hadden we de lange broek maar aangetrokken. Een heel mooi schouwspel hoe de zon langzaam de canyon in zakt. Bekijk de foto's maar. Helaas kunnen deze nooit weergeven van wat je zelf ziet. ... read more
VakantieAmerika2009 308
VakantieAmerika2009 310
VakantieAmerika2009 314

North America July 16th 2009

Hallo luitjes onze volgende update alweer. Wat gaan de dagen hard. Leuk ook jullie reacties te zien dan hebben we nog een beetje het gevoel niet te gaan emigreren. Vandaag naar de Grand Canyon. 3uur rijden vanaf Kingman eerst dik 180 kilometer op de interstate 40 en daarna de highway richting the Grand Canyon ook nog eens 80km. Het scheelt dat je in Amerika nog best hard mag rijden. De snelweg 75mph wat 121kph is. Maar op de highway wat bij ons gewoon een provinciale weg voorstelt mag je hier 65mph wat betekent een dikke 109kph. Dat schiet op. Aangekomen bij de Canyon hebben we alweer een tijdje in de groene velden en bomen gereden en de temperatuur is ook iets gezakken naar 89 graden Fahrenheit. Dit kan ook komen omdat we nu op 2100M hoogte ... read more
VakantieAmerika2009 293
VakantieAmerika2009 240
VakantieAmerika2009 241

North America » United States » Arizona » Kingman July 15th 2009

We konden het niet laten. In Kingman is er eigenlijk geen reet te beleven. Maar eten en motels genoeg. Het ligt ook allemaal pal naast de interstate 40 die ons naar de Grand Canyon zal leiden. We hadden de keuze uit McDonalds, Burger King, Pizza hut, KFC, Taco bell en Denny's. Ik wilde graag naar de Wendy's maar die hebben we tot op heden maar 1 keer gezien. Dus kozen we voor haar broer the Denny's. Eenmaal binnen werd ik verrast doordat er geen bestel balie was. Meteen kwam er een serveerster aangelopen die vroeg of we plek voor twee wilden. Nadat we onze plaatsen genomen hadden werd er een menukaart voorgelegd en een specialiteit aangeraden. Alles lijkt dus verre van een fastfood keten. We bestelden allebij een overheerlijke salade en daarna een fijn gerecht. Het ... read more
VakantieAmerika2009 232
VakantieAmerika2009 233
VakantieAmerika2009 234

Zo de vierde dag alweer, gelukkig nog ruim 14 te gaan. Vanochtend 6:45 wakker geworden met een ochtendhumeur dus het tijdsverschil begint nihil te worden. Lekker een normaal broodje met kaas gegeten de auto weer ingepakt de tomtom weer ingesteld en rijden maar. Na een paar minuten staan we bij de ingang van het Joshua tree national park. Meteen een parkkaart gekocht waar we alle parken mee in kunnen. Deze kost 80 dollar en zal uiteindelijk ervoor moeten zorgen dat we goedkoper uit zijn dan 1way tickets. De temperatuur is nog aangenaam 83graden Fahrenheit. Het park is indrukwekkend en dor tegelijk. Er groeit ook bijna niets anders dan de Joshua bomen en een paar struiken die er moeite mee hebben. Behoorlijk levenloos dus. Ook dieren zijn er nauwenlijks te zien. Het enige wat wij gezien hebben ... read more
VakantieAmerika2009 192
VakantieAmerika2009 193
VakantieAmerika2009 194

Vanochtend hebben we eerst echt Amerikaans ontbeten met pancakes, egg en bacon bij Mels Drive-in. Na het ontbijt hebben we een route gereden langs verschillende huizen van beroemdheden, deze route ging via Bell Air naar uiteindelijk Mullholland drive. Aan Mullholland drive wonen veel beroemdheden, zoals Britney Spears en Jennifer Lopez. Niet dat er een beroemdheid te zien was...., maar toch leuk om te zien. Toen zijn we doorgereden naar Beverly Hills, soort PC Hoofdstraat van Los Angeles. Veel dure winkels om te kijken, maar niet om iets te kopen. We hadden het hier al snel bekeken en zijn we naar Santa Monica Beach gegaan. Daar rondgekeken bij de bekende pier met een mini pretpark erop. Hierna zijn we de Ocean boulevard opgelopen richting Venice Beach. Na ongeveer een kilometer kreeg ik (Mariska) wel erg last van ... read more
VakantieAmerika2009 145
VakantieAmerika2009 146
VakantieAmerika2009 148

Tot: 0.194s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 86; dbt: 0.0807s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb