Maandag 20 juli Zion National Park

Published: July 21st 2009

VakantieAmerika2009 566VakantieAmerika2009 566VakantieAmerika2009 566

Aankomst bij Zion National Park
Vanmorgen na het ontbijt vertrokken richting Zion National Park. Dit was 1,5 uur rijden, dus goed te doen.
Om bij het visitorcentrum te komen moesten we rijden over smalle weggetjes, paswegen en door tunnels, Peter kon zijn lol op. Na onze auto geparkeerd te hebben zijn we met de shuttlebus verder gegaan. Op verschillende plekken zijn we gestopt en hebben rondgekeken. We hebben ook nog even bij een beekje gezeten om wat te eten en te drinken, heerlijk met onze voeten in het water. Zion National Park is erg mooi, hoge rotsbergen, redelijk wat groen en een leuk beekje, toch weer anders als de andere nationale parken die we gezien hebben. Er werd verteld dat de bergen veel water opnemen als een soort spons, het water komt op den duur uit de rotsen sijpelen, maar dit duurt 1200 tot 4000 jaar, heel apart.
Na veel gezien te hebben in het park zijn we weer in de auto gestapt om vervolgens een stuk de bergen in te rijden. Leuke smalle wegen met veel bochten, erg steil en af en toe onverhard. We kwamen uit bij Lava Point, waar we een mooi uitzicht hadden. Ook stonden er bij Lava Point een helicopter, brandweerwagens en brandweerlieden. In de verte zagen we een bosbrand. Het bleek dat het goed in de gaten werd gehouden, maar blussen deden ze niet (schijnt goed te zijn voor de natuur). De bosbrand was 2 weken geleden ontstaan door onweer, de brand is nu 9 hectare groot en wordt niet geblust als er geen gevaar is voor huizen, wandelpaden etc. De verwachting is dat de bosbrand in oktober is uitgebrand en waarschijnlijk is geblust door regenbuien. Na Lava Point zijn we nog een stukje doorgereden naar een meer op 2500 meter hoogte. Hier zijn we maar even geweest, de lucht werd erg donker en het begon al te onweren. Op deze hoogte is de kans op blikseminslag groot, er werd voor gewaarschuwd om niet uit je auto te gaan, dus maar snel weer naar beneden.
Eenmaal weer beneden zijn we een stukje verder gereden. Nu zitten we in Motel6 langs de snelweg, kunnen we morgen zo naar Las Vegas rijden.

VakantieAmerika2009 575VakantieAmerika2009 575
VakantieAmerika2009 575

Eén voor één door de tunnel
VakantieAmerika2009 580VakantieAmerika2009 580
VakantieAmerika2009 580

Beekje door het park
VakantieAmerika2009 597VakantieAmerika2009 597
VakantieAmerika2009 597

Op weg naar boven

21st July 2009

spannend
Hoi luitjes, We kijken elke dag weer uit naar jullie berichten. We hebben met veel plezier naar jullie verslagen gekeken. Heel veel plezier in Las Vegas en niet te veel gokken! Groetjes van ons.

Tot: 0.137s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0455s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb