Peter en Mariska de Kleuver

Kleuver

Europe » Netherlands » Province of Utrecht » Utrecht August 15th 2009

Welkom op ons blog. Even een korte uitleg anders mis je misschien wat. KLIK OP FULL ENTRY. Zodra je daar op gedrukt hebt krijg je deze dag te zien. Ik heb deze dag als uitleg gebruikt. Ik heb de datum erg ver vooruit genomen omdat de laatste datum altijd bovenaan staat in het hoofdmenu. Je kunt dus in het hoofdmenu een sneakpreview zien van alle dagen. Zodra je klikt op "full entry" bij een van die dagen kom je dus in die dag zoals bij deze uitleg. Als je nu terug wilt naar het hoofdmenu is het handig om op vorige te klikken. Scroll in het hoofdmenu goed naar beneden anders mis je misschien een dag. In zo'n dag kun je het hele verhaal lezen wat Maris en ik geschreven hebben. Onder dat verhaal staan foto's ... read more

Vandaag was onze laatste dag om wat te doen. Dit hebben we gedaan met de auto aangezien we het hotel ook uit gingen. We zijn de 49 mile scenic drive gaan doen. Deze is op een kaart aangegeven en ook met borden langs de route hoe je hem moet blijven volgen. Hiermee kom je langs alle bezienswaardigheden van San Francisco. Wij hadden de meeste al gezien maar we waren nog niet dichtbij de golden gate bridge geweest en nu wel. Tevens hebben we de stranden van San Francisco gezien en ook Twin peaks. Het hoogste gedeelte in San Francisco. Hiervandaan kun je de hele stad over kijken. We hebben ook nog gegeten bij Mel's drive in aangezien we niet hadden ontbeten. Maar we hadden nu zo lang gewacht dat het een complete maaltijd werd. Nadat we ... read more
VakantieAmerika2009 585
VakantieAmerika2009 593
VakantieAmerika2009 586

Vandaag zijn we San Francisco wat meer gaan verkennen. Als eerste zijn we naar de cable car turntable gelopen bij Market st. Daar hebben we twee dag kaartjes gekocht waarmee we de hele dag met elk openbaar vervoer dat er is meerijden mogen. Dus hebben we de cable car genomen richting de cable car museum. Daar is ook het aandrijfsysteem van deze treintjes. Hier wordt een simpele maar goede uitleg gegeven over het systeem. De drie lijnen die er zijn kennen 4 verschillende kabels die door 4 verschillende motoren aangedreven wordt. Iedere motor heeft 580PK wat me genoeg lijkt. Ik kan er nog wel meer over vertellen en heb plenty foto's van het systeem, maar ik zal jullie er niet verder mee vervelen. Na het cable car museum zijn we naar Chinatown gelopen het was net ... read more
VakantieAmerika2009 507
VakantieAmerika2009 508
VakantieAmerika2009 509

Vanmorgen vanuit Groveland vertrokken op weg naar San Francisco. Na zo'n drie uur rijden met een aantal steile wegen en veel bochten kwamen we rond de middag aan in de San Francisco. We stapten de auto uit en... brrrr wat fris hier, het is hier rond de 20 graden terwijl we 35 tot 40 graden gewend zijn. Dus snel een lange broek en vest aan. We hebben onze auto geparkeerd bij Pier 39 bij de Fishermans Warf buurt. Hier heb je veel winkeltjes, eettentjes, muziek en entertainment, leuk om zo rond te lopen. Vanaf de pier heb je uitzicht op Alcatraz (gevangenis op een eiland) en op de Golden Gate Bridge, hier zagen we niet heel veel van omdat de brug in een soort mist hing. We zijn de auto weer ingestapt, op naar de Lombard ... read more
VakantieAmerika2009 970
VakantieAmerika2009 971
VakantieAmerika2009 972

Hallo allemaal, vannacht hebben we heerlijk geslapen en redelijk uitgeslapen. Dus vanochtend de kaart maar eens gepakt en bekeken waar we nu eens heen konden. Daar vond ik een klein weggetje in het bovenste van Yosemite park. Dit weggetje leidde naar het Hetch Hetchy reservoir. We zagen op de kaart van Yosemite park dat er wandelwegen zijn dus leek het ons een goed idee om daar eens te kijken of dat het rustiger is. Gelukkig was het rustiger en het is ook nog eens fantastisch mooi. We zijn over de O’Shaughnessy dam gelopen richting de Wapama Falls. Ze zijn in de Hetch Hetchy vallei nogal gehecht aan de American Indians dus ze hebben de originele namen behouden. Beetje vreemd aangezien ze rond 1850 met goudkoorts zo’n beetje alle Indianen uitgeroeid hebben. Na 2,6 mile gewandeld te ... read more
VakantieAmerika2009 947
VakantieAmerika2009 894
VakantieAmerika2009 895

Na ongeveer twee uurtjes rijden kwamen we vanmorgen aan in Yosemite National Park. Wat ons opviel is dat het er echt heeeel druk is. Maar Yosemite (uitgeproken als jossimmetie) is erg mooi. We zijn naar Yosemite vallei gereden, een mooie plek met verschillende watervallen, een beek met veel rotsen, mooie bergen etc. We wilden er eigenlijk vandaag wat meer rondkijken in het nationaal park, maar het was er zo druk dat we onze auto nauwelijks konden parkeren. Het leek wel of dat we bij de Efteling waren. Toch nog een klein stukje verder gereden, maar al snel zijn we richting uitgang gegaan. Na even rijden zijn we aangekomen in Groveland, een leuk cowboy stadje. Het stadje ligt even buiten Yosemite National Park. Morgen gaan we de natuur in! Waarschijnlijk gaan we aan de rand van Yosemite ... read more
VakantieAmerika2009 868
VakantieAmerika2009 876
VakantieAmerika2009 864

Zo vandaag weer flink gereden maar ook aardig wat gewandeld en veeeeel gezien. Beetje te, na een slechte nacht slapen. Maar we hadden dit ook zeker niet willen missen. Vanavond maar vroeg naar bed. Wat hebben we allemaal gezien. We zijn begonnen met het binnen rijden van Sequoia N.P. aan de kant van Exeter waar we zaten. Dan kom je na een slordige 40km rijden bij de ingang van het park. Vanaf daar gaan we flink omhoog via wat haarspeldbochten. De Amerikanen zelf zijn hier schijnbaar niet zo mee gewend want ze gingen allemaal vol ontzag voor me aan de kant. Heel fijn, konden wij tenminste normaal doorrijden want stapvoets naar boven slaat nergens op. Eenmaal boven komen we al snel in Giant forest terecht. Dit bos bezit bomen van ongekende omvang. Je mond valt open ... read more
VakantieAmerika2009 774
VakantieAmerika2009 776
VakantieAmerika2009 778

Zo na een heerlijke woensdag bijna niks gedaan te hebben dan alleen aan het zwembad hangen moesten we de donderdag weer gaan. Jammer want het hotel beviel ons wel. Wat een heerlijke kamer. Nadat we aan het zwembad met een Amerikaans stel gesproken hebben, gaven deze ons de tip om Death Valley over te slaan en via Bakersfield naar Sequoia N.P. te rijden. Dit is groener, minder warm, heel mooi en je komt hiervanuit ook de goede kant bij Yosemite N.P. binnenrijden, aldus hun. Deze mensen wonen net boven Los Angeles bij de Nasa landingsbaan oftewel de omgeving is hun niet geheel onbekend. Dus na wat overleg hebben Maris en ik besloten dit te doen. Na een dikke 540KM rijden zijn we vlak bij het park aangekomen. Het plaatsje waar we een motel gevonden hebben heet ... read more
VakantieAmerika2009 763
VakantieAmerika2009 764
VakantieAmerika2009 765

North America » United States » Nevada » Las Vegas July 22nd 2009

's Avonds zijn we de strip weer op gegaan. Nu richting bally's gelopen. Daar hebben ze een replica eifeltoren staan. Die wilden we wel zien. Aangezien we ook best wat honger hadden zijn we bij de voet van de eifeltoren wezen eten in een zogenaamd frans restaurant. Vrij aan de prijs maar we hadden zoiets van 1x moet kunnen. Moet zeggen het was zijn prijs waard. Heerlijk gegeten we zijn de hele avond vol geweest. Vanuit het restaurant zagen we steeds aan de overkant bij het Bellagio hotel dikke fontijn shows. Waarvan de stralen tot dik aan de bovenkant van de gevel komen. Nog nooit zo'n grote fontijn show gezien. Deze is groter dan die in Barcelona. Logisch want na wat research blijken de fontijnen tot 73 meter hoog te spuiten en heeft dit hele spectacel ... read more
VakantieAmerika2009 705
VakantieAmerika2009 708
VakantieAmerika2009 710

North America » United States » Nevada » Las Vegas July 21st 2009

Jaja we zijn er geariveerd Las Vegas. Ontzettend wat een stad. Vanochted vanuit st. George zijn we hier naar toe gereden 225km in totaal. We waren dus nogal vroeg in Las Vegas en hebben we gebruik gemaakt van deze gelegenheid om eens te gaan kijken wat de strip hier allemaal bied. De auto geparkeerd in de parkeergarage van het hotel en toen zijn we de boel eens gaan verkennen. We hadden nog geen zin om in te checken (dom achteraf gezien zeker een uur in de rij gestaan 's middags) dus zijn we door het hotel gelopen om te kijken wat er allemaal is. Je loopt vanaf de parkeergarage het hotel in en sta je meteen in een winkelcentrum zoals wij dat kennen als een corridor. Als je deze uitloopt kom je in de lobby terecht. ... read more
VakantieAmerika2009 623
VakantieAmerika2009 633
VakantieAmerika2009 611

Tot: 0.319s; Tpl: 0.007s; cc: 14; qc: 87; dbt: 0.2041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb